  • 1. Data: 2009-07-08 19:33:32
    Temat: Citi tnie spread
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Za:
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,35895,680007
    6,Rekomendacja_KNF_pomogla__Citi_ostro_tnie_spread_.
    html

    "Z kolei Citi Handlowy poinformował, że od 6 lipca obniżył spread walutowy do
    zaledwie 3 proc.
    Sprawdziliśmy: dziś bank skupuje franki po 2,87 zł, zaś sprzedaje po 2,95 zł. Różnica
    wynosi
    więc tylko 7 gr. na franku. Dla porównania np. w GE Money Banku dzisiejsze kursy
    kupna
    to 2,78 zł, a sprzedaży - 2,97 zł. Spread wynosi więc 18 gr. A w DomBanku kursy
    wynoszą
    2,70 zł dla kupna i 3,08 dla sprzedaży waluty - różnica to aż 38 gr.! Sześć razy
    więcej,
    niż w Citi Handlowym."

    Ciekawe, czy dla kart również tak ścięli. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2009-07-08 19:37:34
    Temat: Re: Citi tnie spread
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > Sześć razy więcej,
    > niż w Citi Handlowym."
    >
    > Ciekawe, czy dla kart również tak ścięli. ;)

    Łomatko, to by była rewolucja, a w google tyle opinii, że "wszystkim tylko
    nie Citi". :)

  • 3. Data: 2009-07-08 19:50:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 08.07.09 21:33, Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    więcej,
    > niż w Citi Handlowym."
    >
    > Ciekawe, czy dla kart również tak ścięli. ;)

    KK są przeliczane przez $ więc spread na CHF nie ma znaczenia.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2009-07-08 19:59:23
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> wrote in message

    > Ciekawe, czy dla kart również tak ścięli. ;)

    A karte rozliczana w CHF masz? ;)
    http://www.online.citibank.pl/page.do?content=tanie_
    franki_w_citi_handlowy

    MK

  • 5. Data: 2009-07-08 20:11:59
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    MK wrote:

    > http://www.online.citibank.pl/page.do?content=tanie_
    franki_w_citi_handlowy

    poki co "tanie franki" w DB sa tansze niz te z citi. wyglada tez na to,
    ze kazdy bedzie oferowal jeden wychodzacy przelew walutowy za darmo,
    wiec zobaczymy kto jeszcze bedzie chcial zarobic na sprzedazy
    waluty franciszkanom :)

  • 6. Data: 2009-07-08 21:50:09
    Od: Ra <a...@a...com>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Łomatko, to by była rewolucja, a w google tyle opinii, że "wszystkim
    > tylko nie Citi". :)

    tylko że transakcje przelicza na usd

  • 7. Data: 2009-07-08 22:36:50
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Lip, 15:33, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    wynoszą
    > 2,70 zł dla kupna i 3,08 dla sprzedaży waluty - różnica to aż 38 gr.! Sześć razy

    Na marginesie: Kiedy Polak mowi "spread" (a nawet [spred] albo [sprid]
    jak to sobie wyjasnialismy w innym watku :p) to ma zazwyczaj na mysli
    roznice miedzy kursem sprzedazy a kursem kupna podzielona przez
    srednia tych kursow, prawda? Tylko jak sie liczy te "roznice" w
    liczniku?

    Bo 2.95 zl - 2.87 zl to 8 gr a nie 7 gr, jak chce autor artykulu.
    Podobnie 2.97 zl - 2.78 zl to 19 gr a nie 18 gr.
    Ale juz 3.08 zl - 2.70 zl to rzeczywiscie 38 gr.

    Czy to ja mam problem z definicja "roznicy", czy pan Maciej Samcik z
    matematyka?

  • 8. Data: 2009-07-08 22:47:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-08, bradley.st <b...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Czy to ja mam problem z definicja "roznicy", czy pan Maciej Samcik z
    > matematyka?

    To artykuł z gazety, więc raczej to drugie :)
    W komentarzach do artykułu też się z tego nabijają.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-07-08 22:57:06
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Az autorowi w bio zajrzalem z wrazenia. "Z wykształcenia ekonomista,
    absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu." - no pieknie,
    pieknie...

    Nie zebym sam bledow nie robil, ale ja jednak NIE jestem "od 1997 r.
    dziennikarzem ekonomicznym" co to "specjalizuje się w tematyce
    finansowej". :D

  • 10. Data: 2009-07-09 00:59:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

> [...]
    kupna
    > to 2,78 zł, a sprzedaży - 2,97 zł. Spread wynosi więc 18 gr.

    Obawiam sie ze dla kredytobiorcow roznica to 2 gr. Jesli bank
    praktycznie nie kupuje frankow, to moze miec w cenniku po zlotowce albo
    po 100 zl (nie wiem jednak ile kredytow w CHF (wyplat transz) udzielaja
    oba banki).
    --
    Krzysztof Halasa