  • 11. Data: 2013-09-11 19:07:14
    Temat: Re: lewe bankomaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marcin_" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:l0ppmv$h2m$1@news.dialog.net.pl...

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości
    > :

    > ale slot na kartę jest mały i wąski, czyli oni tam dodatkowo jakąś
    > nakładkę wpychają

    http://www.policja.pl/dokumenty/zalaczniki/1/1-12857
    .jpg

  • 12. Data: 2013-09-11 19:11:11
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 11 Sep 2013 10:55:50 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >nie korzystac z bankomatów.

    Jak juz, to korzystac z bankomatow w bankach. Szansa ze beda
    "usprawnione" jest mniejsza od tych "ulicznych"

    A.L.

  • 13. Data: 2013-09-11 21:13:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-09-11 15:03, marcin_ wrote:
    > Brat zasłania zawsze dłonia wpisywanie nr PIN, [...]

    To już nie wystarczy. Gdzieś tam widziałem zdjęcia pinpada zrobione
    kamerą termowizyjną zaraz po wprowadzeniu pinu. Oczywiście sekwencji
    cyfr to (raczej) nie wychwyci, ale składowe pinu to już jak najbardziej.
    Tak więc na koniec trzeba dogrzać pozostałe klawisze i dopiero wtedy
    można mówić o jakiejś namiastce bezpieczeństwa ;-)

    Piotrek

  • 14. Data: 2013-09-12 00:00:18
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 13:54:35 +0200, marcin_ napisał(a):

    > Prawdopodobnie też pozytywnie rozpatrzy reklamacje, ale ciekawi mnie
    > mechanizm takiej kradziezy, na co zwracac uwage w przyszlosci zeby nie
    > spotkało to samo?

    Zwracać uwagę na to aby do wypłat mieć osobne konto podpiętą kartą, na
    którym nie trzymamy więcej niż te powiedzmy 200,300 czy tam 500 zł które
    chcemy wypłacić. Jak nam nawet ktoś odczyta kartę to ryzyko nie jest zbyt
    duże.

  • 15. Data: 2013-09-12 00:10:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrek" 5230c0f4$0$1252$6...@n...neostrada.pl

    > To już nie wystarczy. Gdzieś tam widziałem zdjęcia
    > pinpada zrobione kamerą termowizyjną zaraz po
    > wprowadzeniu pinu. Oczywiście sekwencji

    Dlaczego? Jeśli można sprawdzić, który klawisz nagrzał się,
    można tez sprawdzić, który jak mocno -- toż wciśnięty jako
    ostatni jest najcieplejszy. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2013-09-12 10:29:39
    Temat: A tak reasumując... Re: lewe bankomaty
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    Jak oglądam te fotki, to nie czuję się na siłach, aby założyć się o
    piwo, że rozpoznam podrasowany bankomat.
    Ale to chyba nie moje zmartwienie?
    W końcu to na użytkowniku (dzierżawcy/właścicielu) bankomatu ma
    spoczywać obowiązek zapewnienia jego funkcjonowania zgodnego z
    założeniami. (Trochę trudno tym objąć całkowicie lewe, wolnostojące od
    godziny bankomaty - ale takich jest mniejszość)
    Jeśli ktoś mi świśnie kasę z konta przy użyciu fake-karty, a ja moją
    kartę mam w portfelu i nikomu jej nie udostępniłem - to bank ma problem,
    a nie ja.

    Jeśli gdzieś jest inaczej - to DO DUPY Z TAKIM "BANKIEM".

    ... przypomina mi się opis numeru, gdy przy banku (chyba ...osa) na
    wrzutni naklejono w nocy "wrzutnia chwilowo nieczynna", a obok
    postawiono skrzynię z napisem "wrzutnia tymczasowa" :) )

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 17. Data: 2013-09-12 13:59:21
    Temat: Re: A tak reasumując... Re: lewe bankomaty
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "sqlwiel" 52317b75$0$1224$6...@n...neostrada.pl

> [...]

    > na wrzutni naklejono w nocy "wrzutnia chwilowo nieczynna", a obok
    > postawiono skrzynię z napisem "wrzutnia tymczasowa" :) )

    Tak sobie myślę, że Ty uważasz, iż nie do Ciebie należy:

    -- sprzątanie ulic, ale do firm, które wygrały przetarg
    i są sowicie opłacane przez podatników

    -- nie do Ciebie należy ściganie przestępców,
    ale do tak zwanych organów ścigania

    -- nie Ty masz doić krowy, ale hodowca krów...

    No, z takim myśleniem to daleko nie zaciągniesz w komunizmie...

    -=-

    Moim zdaniem użytkownik karty powinien odpowiadać tylko wówczas,
    gdy ewidentnie uczestniczył w okradaniu -- nie może liczyć na
    przychylność ww. organów wtedy, gdy korzystał z lewego bankomatu
    postawionego przez siebie lub przez swoich/jego wspólników.

    Ale z innej strony patrząc, moim zdaniem użytkownik dla świętego
    spokoju powinien omijać podejrzane (podejrzane wg oceny tegoż
    użytkownika) bankomaty.

    Innymi słowy -- ta zapasowa wrzutnia raczej moim zdaniem wygląda podejrzanie.

    -- Nie ukradłem tego batonika.
    -- Ale usiłował pan wyjść ze sklepu bez zapłacenia...
    -- Nieprawda. Zapłaciłem za batonik.
    -- Komu i gdzie? I ile?
    -- Tamtej pani, w zielonej kurtce...
    -- Tej, która właśnie teraz wsiada do autobusu?
    -- Tak.
    -- A dlaczego wybrał pan taki sposób rozliczenia się ze sklepem?
    -- Bo ta pani powiedziała, że zamiast czekać w kolejce do kasy,
    mogę zapłacić jej...

    -=-

    Kiedyś czytałem o lewych bankomatach. Był nawet taki bankomat,
    który stale był obserwowany przez policję za sprawą ukrytej
    kamery -- niestety ów dozór niewiele zdziałał i oszustom udało
    się uatrakcyjnić ;) ów bankomat pomimo stałego nadzoru...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-09-15 11:05:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 12:11:11 -0500, A.L. napisał(a):
    > Jak juz, to korzystac z bankomatow w bankach. Szansa ze beda
    > "usprawnione" jest mniejsza od tych "ulicznych"

    We wroclawiu usprawnili wlasnie ten w "w banku".

    Na ulicy bezpieczniej :-)

    J.