  • 1. Data: 2003-02-16 11:19:08
    Temat: ksiazeczka mieszkaniowa?
    Od: "StGo" <s...@p...net.pl>

    Pozdrawiam wszystkich grupowiczow,
    mam pytanie dotyczace ksiazeczki mieszkaniowej PKO.
    Zalozona jest w 1985 roku. Chcialbym ja zlikwidowac mozliwie jak
    najkorzystniej! Nie mam mozliwosci kupna mieszkania ani budowy.
    JAKA JEST MOZLIWOSC wybrania oszczednosci w raz z procentami???
    Dziekuje za kazda informacje.
    Pozdrawiam
    StGo

  • 2. Data: 2003-02-16 11:41:31
    Temat: Re: ksiazeczka mieszkaniowa?
    Od: "PiotrekW" <p...@p...onet.pl>

    Kiedyś była możliwość przepisania takiej książeczki na kogoś z najbliższej
    rodziny (teraz nie wiem, ale warto sprawdzić) np. na ojca, ojciec na swoją
    siostre, ona na córke, córka na męża on na brata :) i docierało to do osoby,
    która akurat się buduje albo kupuje mieszkanie.
    Bo naprawdę szkoda jest tej premii gwarancyjnej (same odsetki to są śmieszne
    grosze) jeśli książeczka ma pełny wkład juz od jakiegoś czasu, to w
    zależności od strefy w której jest realizowana budowa(zakup), można sporo
    kasy wyciągnąć.

  • 3. Data: 2003-02-16 18:43:39
    Temat: Odp: ksiazeczka mieszkaniowa?
    Od: "ewaTe" <t...@w...pl>

    Użytkownik PiotrekW <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2ntj8$bk8$...@n...onet.pl...
    > Kiedyś była możliwość przepisania takiej książeczki na kogoś z najbliższej

    Teraz też. E.

  • 4. Data: 2003-02-19 08:57:40
    Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl>

    Teraz też jest - właśnie niedawno uczestniczyłem w takiej operacji:
    ponieważ jestem w trakcie budowy, zostałem ostatnim ogniwem łańcucha
    przepisywania książeczki.
    Droga była krótka: wujek na mamę, mama na mnie, ja odbieram pieniądze.
    Bank (PKO BP) jest do tego przyzwyczajony do tego stopnia, że nawet są
    formularze
    obejmujące kolejne przepisania, a pani w okienku (Łódź) bardzo dokładnie
    objaśnia, co robić.

    Uwaga dodatkowa:
    od ostatniego "ogniwa" (osoby która będzie mogłą zlikwidować książeczkę
    odbierając premię) wymaga się:
    - aktualnego pozwolenia na budowę
    - aktualnego odpisu z księgi wieczystej działki
    - oświadczenia kierownika budowy o stopniu zaawansowania budowy (że minimum
    20%).
    To oczywiście, jeśli likwidujący buduje dom.
    Nie wiem co jest wymagane, gdy kupuje mieszkanie.

    Jarek