  • 1. Data: 2005-05-17 13:45:05
    Temat: kredyt w Inteligo
    Od: "Leszek" <l...@U...onet.pl>

    Chciałem wziąć u nich kredyt.
    2-3 tyg temu wypełniałem "testowo" wniosek online i dostałem wstępną
    zgodę (tak wnioskuję, ponieważ wszystko na tym etapie zostało
    zaakceptowane i miałem potwierdzić złożenie wniosku kodem ze zdrapki).
    Dzisiaj mam zaświadczenie od pracodawcy, wypełniam wniosek ponownie,
    dochodzę do tego samego momentu co wcześniej i d..a! Odmowa - nie mam
    zdolności kredytowej.
    W ciągu tych kilkunastu dni zmieniła się jedna rzecz - na dziś mam
    wykorzystany cały debet w koncie (Inteligo oczywiście). Wcześniej nie
    był chyba ruszony.
    Czy to może mieć jakikolwiek wpływ na decyzję o przyznaniu kredytu???

    Jeśli to ważne to: chciałem kredyt 5000PLN, dochody z 3 mies. - 1800PLN
    netto, debet w koncie - 500PLN.
    (dziś nawet kredytu 1000PLN mi nie zaakceptowali)

    Nie wiem w czym problem, na infolinii nie powiedzieli więcej niż
    przeczytałem na stronie. Kobieta stwierdziła tylko żebym jeszcze
    spróbował za "jakiś czas" - może się coś zmieni... Pojęcia nie mam co
    się może zmienić?!?
    Czy warto próbować dalej? Ktoś spotkał się z takim czymś?

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 2. Data: 2005-05-17 13:51:11
    Temat: Re: kredyt w Inteligo
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Leszek <l...@U...onet.pl> wrote:
    > Czy to może mieć jakikolwiek wpływ na decyzję o przyznaniu kredytu???

    No pewnie ze ma :)
    Splac go i sporobuj zobacyzc co sie stanie :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-05-17 14:04:57
    Od: "Leszek" <l...@U...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:d6ct8r$cp3$1@news.onet.pl...

    > No pewnie ze ma :)
    > Splac go i sporobuj zobacyzc co sie stanie :)

    No dobra, pocieszyłeś mnie trochę, bo myślałem , że nic już nie
    zdziałam.
    Domyślam się, że najlepiej nie ruszać tego debetu przez cały proces
    przyznawania kredytu?
    No i w sumie to chyba nie jest zbyt logiczne, że blokują kredyt jeśli ma
    się wykorzystany debet?
    Przecież ten debet to oddzielna sprawa, nie jest to jakaś duża kwota,
    informuję o nim grzecznie we wniosku, a potem i tak jak będę potrzebował
    to z niego skorzytam (już po udzieleniu przez bank kredytu).

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 4. Data: 2005-05-17 14:12:43
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Leszek <l...@U...onet.pl> wrote:
> [...]
    > informuję o nim grzecznie we wniosku, a potem i tak jak będę
    > potrzebował to z niego skorzytam (już po udzieleniu przez bank

    Bardzo jest logiczne.
    Zmniejszyla ci sie zdolnosc kredytowa, bo jestes na minusie - i musisz to
    splacic....

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-05-17 14:22:01
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

> [...]
    > był chyba ruszony.
    > Czy to może mieć jakikolwiek wpływ na decyzję o przyznaniu kredytu???
    [...]
    > Czy warto próbować dalej? Ktoś spotkał się z takim czymś?

    znajomy spotkal z mniej wiecej czyms takim:
    1. 1-30 dzien miesiaca wykorzystany (nie w pelni) debet w koncie
    2. 30tego przelew srodkow od pracodawcy [wydawaloby sie, ze debet sie
    splacil]
    3. w tym samym dniu (30tego) przelew srodkow na inne konto
    4. 1ego blokada rachunku z powodu niesplacenia debetu
    5. 1ego powrotny przelew na konto
    6. 2ego debet splacony w calosci
    7. kilka tygodni pozniej przy wniosku info "decyzja odmowa. klient zle
    splaca debet"
    niezaleznie od zadanych parametrow

    Marcin

  • 6. Data: 2005-05-17 14:56:07
    Od: "KPiotrowski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Jackowski <m...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > 3. w tym samym dniu (30tego) przelew srodkow na inne konto
    > 4. 1ego blokada rachunku z powodu niesplacenia debetu

    Spójrz na to z trochę innego punktu widzenia.W wielu bankach, zmiany na koncie
    które widzisz na bieżąco ,są tylko symulacją.Prawdziwe rozliczenie transakcji
    i sprawozdawczość robiona jest jeszcze raz w nocy , na podstawie
    zakumulowanych zbiorów transakcji oraz baz danych z poprzedniego dnia. W
    jakiej kolejności są przetwarzane transakcje które wykonane zostały w tym
    dniu to zależy już wtedy wyłącznie od inwencji programisty piszącego ten
    kawałek oprogramowania. Wystarczy że przyjął(lub też kazano mu przyjąć)
    następujące założenia : najpierw księgujemy przelewy wychodzące , a po
    zrobieniu każdego z nich sprawdzamy, czy nie trzeba dopisać delikwenta do
    listy tych z przekroczonym limitem,lub innej czarnej listy --- i już jesteś
    załatwiony. To, że potem zaksięgują Ci jeszcze na plus Twoje cięzko zarobione
    pieniądze nie ma już znaczenia.

    PS nie wiem czy system Inteligo tak działa, ale widziałem już wystarczająco
    dużo systemów bankowych, żeby stwierdzić ,że jest to wysoce prawdopodobne

  • 7. Data: 2005-05-17 15:23:59
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Marcin Jackowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > znajomy spotkal z mniej wiecej czyms takim:
    > 1. 1-30 dzien miesiaca wykorzystany (nie w pelni) debet w koncie
    > 2. 30tego przelew srodkow od pracodawcy [wydawaloby sie, ze debet sie
    > splacil]

    Nie splacil sie bo:

    > 3. w tym samym dniu (30tego) przelew srodkow na inne konto

    tym samym dzien nie zamknal sie saldem dodatnim i debet jest niesplacony.
    Reszta to tylko konsekswencje powyzszego.

    --
    Pozdrowienia

  • 8. Data: 2005-05-17 15:27:37
    Od: c...@p...onet.pl

    Juz kiedys o tym pisalem. Ten kredyt to smiech i paranoja. Probowalem i przez
    formulaz na stronie i z mila konsultantka i tez po jakims czasie. Nic sie nie
    dalo zrobic. Tez byla zdziwiona ze przy moich dochodach nie mam zdolnosci
    kredytowej. Poszlem do WLADCY Inteligo czyli PKO BP i tam pani mi spokojnie
    wyliczyla zdolnosc na 15 000 PLN. Jako ze potrzebowalem mniej dostalem bez
    zadnych ceregieli. Wg mnie w inteligo maja popie....ne procedury i wymagania
    dotyczace przyznania kredytu. Moja opinia jest taka: chcesz dostac 5000 PLN
    kredytu w inteligo musisz miec dochody 5000 i zadnych innych obciazen, debetow
    itp. Innymi slowy daj se spokoj i idz do innego banku bedziesz mial mniej stresow.

    Cobra JM

  • 9. Data: 2005-05-17 15:44:10
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <c...@p...onet.pl> wrote:
    > kredytu w inteligo musisz miec dochody 5000 i zadnych innych
    > obciazen, debetow itp. Innymi slowy daj se spokoj i idz do innego
    > banku bedziesz mial mniej stresow.

    No ale jak juz dostaniesz to raz dwa :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 10. Data: 2005-05-17 19:58:37
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    KPiotrowski napisał(a):

> [...]
    > dużo systemów bankowych, żeby stwierdzić ,że jest to wysoce prawdopodobne

    To wszystko ciekawe, co piszesz o systemach bankowych. Zapewne w
    Inteligo wszystko co opisałeś odbywa się w nocy, w czasie osławionej
    przerwy technicznej, kiedy nie działa zupełnie nic. I wszystko się
    zgadza oprócz tego, że jest to konsekwencją prawa cywilnego, które mówi,
    że dzień trwa od g. 00:00 do g. 23:59. W regulaminie debetu Inteligo
    jest na to oddzielny paragraf:
    "§ 11.
    Dniem spłaty zadłużenia z tytułu Limitu debetowego jest dzień wpływu
    środków na rachunek główny Konta Inteligo."
    co w połączeniu z prawem cywilnym oznacza, że środki na plusie powinny
    pozostać najpóźniej do g. 23:59 ostatniego dnia spłaty debetu.
    De facto, gdyby środki zostały wypłacone tego samego dnia z bankomatu
    PKO BP, to nie byłoby prowizji, a spłata debetu zostałaby uznana ;-)

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)