  • 1. Data: 2005-05-17 15:14:39
    Temat: [REQ] informacje na temat działania bankomatów
    Od: oberon <r...@p...onet.pl>

    Witam

    poszukuję informacji na temat działania bankomatów: uwiierzytelniania,
    kryptografi zastosowanej mile widziane wzory matematyczne.

    za wszelki info z góry dzieki

    --
    pozdr
    Rafał

  • 2. Data: 2005-05-17 16:26:33
    Temat: Re: [REQ] informacje na temat działania bankomatów
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 17 May 2005 17:14:39 +0200, oberon <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >poszukuję informacji na temat działania bankomatów: uwiierzytelniania,
    >kryptografi zastosowanej mile widziane wzory matematyczne.

    nie sądzisz chyba, że ktoś poda szczegóły? A o kryptografii jest sporo
    książek, np. "Kryptografia dla praktyków" ("Applied Cryptography")
    Bruce'a Schneiera
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2005-05-17 16:34:31
    Od: oberon <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:

    > nie sądzisz chyba, że ktoś poda szczegóły? A o kryptografii jest sporo
    > książek, np. "Kryptografia dla praktyków" ("Applied Cryptography")
    > Bruce'a Schneiera

    nie chodzi mi o szczegóły. Chodzi mi o ogólny sposób działania tego
    mechanizmu. szukałem na googlach ale niestety nic nie znalazłem (ogolnie
    o włamaniach było), Dobrze by było gdyby jakies wzory były na których to
    sie opiera (jakies głowne). Dlatego ponawiam moje pytanie...

    Ps.Poszukuje to dla siostry wiec moze niekonkretni zadaje pytanie...

    --
    pozdr.
    Rafał

  • 4. Data: 2005-05-17 17:38:03
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 17 May 2005 18:34:31 +0200, oberon <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >o włamaniach było), Dobrze by było gdyby jakies wzory były na których to
    >sie opiera (jakies głowne). Dlatego ponawiam moje pytanie...

    sądzę, że używane są oba rodzajwe kryptografii. Pewnie Rijndael, RSA,
    wszelkiego rodzaju skróty, a jak soft stary, to i DESa pewnie się
    znajdzie.
    --
    Jarek Andrzejewski