  • 1. Data: 2005-05-17 09:00:47
    Temat: Dlaczego kredyt w PLN a nie CHF ?!?!
    Od: p...@p...fm.no-spam.invalid

    Witajcie,

    od jakiegoś czasu czytuję tę grupę i mam wrażenie, że większość osób
    poleca wzięcie kredytu w PLN. Czy możecie wyjaśnić dlaczego ?!?!
    Patrząc na poziom rat do spłacenia i ile sumarycznie należy oddać
    bankowi CHF jest oczywistym kandydatem ( przynajmniej dla takiego laika
    jak ja) ale tu spotkałem się z innymi opiniami.

    Proszę Was, wyjaśnijcie dlaczego polecacie PLN ?!?!

    p.

  • 2. Data: 2005-05-17 09:01:41
    Temat: Re: Dlaczego kredyt w PLN a nie CHF ?!?!
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <p...@p...fm.no-spam.invalid> wrote:
    > Proszę Was, wyjaśnijcie dlaczego polecacie PLN ?!?!

    eee - dlaczego wiekszosc? ;)
    Pytanie - o ryzyku kursowym slyszales?

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-05-17 09:06:15
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:d6cbut$gh$1@news.onet.pl...

    > Pytanie - o ryzyku kursowym slyszales?

    i o widełkach kupno-sprzedaż dewiz i o spadającym WIBOR :)

  • 4. Data: 2005-05-17 09:06:30
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Robert Wicik <r...@M...onet.pl> wrote:
    > i o widełkach kupno-sprzedaż dewiz i o spadającym WIBOR :)

    WIBOR to moze za jakis czas znowu zaczac rosnac. Inna sprawa ze stopy w
    Szwajcarii procentowe teraz rosna...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-05-17 09:13:57
    Od: p...@p...fm.no-spam.invalid

    On Tue, 17 May 2005 11:01:41 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > eee - dlaczego wiekszosc? ;)
    > Pytanie - o ryzyku kursowym slyszales?

    Nie.
    Choć przed chwilą poczytałem w inecie to nadal
    proszę o wyjaśnienie/rozwinięcie.

    p.

  • 6. Data: 2005-05-17 09:16:52
    Od: p...@p...fm.no-spam.invalid

    On Tue, 17 May 2005 11:06:15 +0200, Robert Wicik wrote:

    > i o widełkach kupno-sprzedaż dewiz i o spadającym WIBOR :)

    Słyszeć słyszałem. Ale nie jestem ekonomistą i moja wiedza
    jest _bardzo_ pobieżna.
    :-)

    Może cos więcej ? :-)

    p.

  • 7. Data: 2005-05-17 09:20:43
    Od: "ali" <m...@w...pl>

    > Słyszeć słyszałem. Ale nie jestem ekonomistą i moja wiedza
    > jest _bardzo_ pobieżna.
    Nie trzeba byc ekonomista zeby wiedziec ze kursy walutt sie zmieniaja. I
    jezeli ktos nie lubi ryzyka, ani nie ma zamiaru interesowac sie notowaniami
    walut to nirch bieze kredyt w waluci w ktorej zarabia aby w przyszlosci nie
    miac sytuacji ze mimo splad kwota kredytu bedzie mu rozla ( oczywiscie moze
    byc tez druga strone).

  • 8. Data: 2005-05-17 09:26:40
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik <p...@p...fm.no-spam.invalid> napisał w wiadomości
    > On Tue, 17 May 2005 11:01:41 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Choć przed chwilą poczytałem w inecie to nadal
    > proszę o wyjaśnienie/rozwinięcie.

    Ano ryzyko kursowe ponosisz TY.
    Masz do spłacenia kwotę w np. w CHF, to jeśli kurs CHF/PLN wzrośnie, to masz
    więcej do spłacenia w PLN, może też być odwrotnie.
    Do tego dochodzi kurs sprzedaży dewiz (po którym wypłacany jest kredyt),
    który jest wyższy o 2-4% od kursu kupna (do spłaty rat). Koszt tej różnicy
    też ponosisz TY.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-05-17 09:31:42
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d6cda6$4pd$1@news.onet.pl...
    > Do tego dochodzi kurs sprzedaży dewiz (po którym wypłacany jest kredyt),
    > który jest _wyższy_ o 2-4% od kursu kupna (do spłaty rat). Koszt tej
    > różnicy też ponosisz TY.

    Oczywiście powinno być "niższy" :)

  • 10. Data: 2005-05-17 10:06:21
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > jak ja) ale tu spotkałem się z innymi opiniami.
    >
    > Proszę Was, wyjaśnijcie dlaczego polecacie PLN ?!?!

    A ja polecam CHF. Wlasnie przewalutuje swoj kredyt z PLN na CHF. Idealny
    moment mamy ku temu. Kredyt w PLN byl dobry od grudnia do teraz. Dlatego
    wlasnie w grudniu przewalutowalem z USD na PLN. Ale teraz bedzie to CHF. A
    potem sie zobaczy. Podstawa, to korzystac ze zmian trendow.

    Jacek Maliszewski