    From: mlody_book <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt w Inteligo
    Date: Tue, 17 May 2005 21:58:37 +0200

    KPiotrowski napisał(a):

    > Spójrz na to z trochę innego punktu widzenia.W wielu bankach, zmiany na koncie
    > które widzisz na bieżąco ,są tylko symulacją.Prawdziwe rozliczenie transakcji
    > i sprawozdawczość robiona jest jeszcze raz w nocy , na podstawie
    > zakumulowanych zbiorów transakcji oraz baz danych z poprzedniego dnia. W
    > jakiej kolejności są przetwarzane transakcje które wykonane zostały w tym
    > dniu to zależy już wtedy wyłącznie od inwencji programisty piszącego ten
    > kawałek oprogramowania. Wystarczy że przyjął(lub też kazano mu przyjąć)
> [...]

    To wszystko ciekawe, co piszesz o systemach bankowych. Zapewne w
    Inteligo wszystko co opisałeś odbywa się w nocy, w czasie osławionej
    przerwy technicznej, kiedy nie działa zupełnie nic. I wszystko się
    zgadza oprócz tego, że jest to konsekwencją prawa cywilnego, które mówi,
    że dzień trwa od g. 00:00 do g. 23:59. W regulaminie debetu Inteligo
    jest na to oddzielny paragraf:
    "§ 11.
    Dniem spłaty zadłużenia z tytułu Limitu debetowego jest dzień wpływu
    środków na rachunek główny Konta Inteligo."
    co w połączeniu z prawem cywilnym oznacza, że środki na plusie powinny
    pozostać najpóźniej do g. 23:59 ostatniego dnia spłaty debetu.
    De facto, gdyby środki zostały wypłacone tego samego dnia z bankomatu
    PKO BP, to nie byłoby prowizji, a spłata debetu zostałaby uznana ;-)

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)