    From: "KPiotrowski" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt w Inteligo
    Date: Tue, 17 May 2005 14:56:07 +0000 (UTC)

    Marcin Jackowski <m...@p...pl> napisał(a):
    > 1. 1-30 dzien miesiaca wykorzystany (nie w pelni) debet w koncie
    > 2. 30tego przelew srodkow od pracodawcy [wydawaloby sie, ze debet sie
    > splacil]
    > 3. w tym samym dniu (30tego) przelew srodkow na inne konto
    > 4. 1ego blokada rachunku z powodu niesplacenia debetu

    Spójrz na to z trochę innego punktu widzenia.W wielu bankach, zmiany na koncie
    które widzisz na bieżąco ,są tylko symulacją.Prawdziwe rozliczenie transakcji
    i sprawozdawczość robiona jest jeszcze raz w nocy , na podstawie
    zakumulowanych zbiorów transakcji oraz baz danych z poprzedniego dnia. W
    jakiej kolejności są przetwarzane transakcje które wykonane zostały w tym
    dniu to zależy już wtedy wyłącznie od inwencji programisty piszącego ten
    kawałek oprogramowania. Wystarczy że przyjął(lub też kazano mu przyjąć)
    następujące założenia : najpierw księgujemy przelewy wychodzące , a po
    zrobieniu każdego z nich sprawdzamy, czy nie trzeba dopisać delikwenta do
    listy tych z przekroczonym limitem,lub innej czarnej listy --- i już jesteś
    załatwiony. To, że potem zaksięgują Ci jeszcze na plus Twoje cięzko zarobione
    pieniądze nie ma już znaczenia.

    PS nie wiem czy system Inteligo tak działa, ale widziałem już wystarczająco
    dużo systemów bankowych, żeby stwierdzić ,że jest to wysoce prawdopodobne