  • 1. Data: 2005-05-17 11:46:23
    Temat: Jak potroić kapitał w 5 lat
    Od: " Inwestor" <g...@g...pl>

    Wszyscy zawsze zastanawiają się jak dojść do wielkich pieniędzy. Są różne
    pomysły oparte na próbie odgadnięcia przyszłości. Zatem zgadujemy czy spadną
    kursy akcji czy wzrosną, czy zmienią się stopy procentowe i w którą stronę.
    Czy dolar zdrożeje, czy złoto stanieje ?
    Czy Wisła wygra czy przegra? Czy wypadnie 10 czy 11 w lotto?
    Przewidując różne scenariusze stawiamy na nie pieniądze i jak nam się uda
    trafić, bogacimy się , a w przeciwnym razie tracimy.

    No i powstaje pytanie czy w jakiś sposób możemy zwiększyć swoje szanse ?
    Odpowiedź jest oczywista, że tak. Są setki sposobów. Najważniejsze, żeby
    pamiętać o żelaznej zasadzie, żeby ucinać straty i nie ryzykować w 1
    transakcji więcej niż 2-3 % całego kapitału. W przeciwnym razie, gwałtownie
    zwiększamy szansę bankructwa. Oczywiście mając niewielki kapitał , rzędu kilku
    tysięcy złotych nasza akceptacja ryzyka jest znacznie większa -stracić 200 zł
    ( 2 % z 10 000), a 20000 ( 2 % z 1 000 000) oznacza jednak całkiem co innego.

    A teraz przejdę do sposobu jaki sam zacząłęm realizować.

    Patrząc z rozpaczą na niskie oprocentowanie lokat bankowych zacząłęm szukać
    alternatywnych sposobów zarabiania. Jednym z nich jest numizmatyka jako
    inwestowanie.
    Po przemyśleniu za i przeciw wykluczyłem kupowanie sztabek ze złota ( za duża
    marża + zbyt duża zależnośc od kursu $ i Au na rynkach światowych) i uznałem,
    że znacznie mniejszym ryzykiem byłoby zajęcie się monetami. Niestety moja
    wiedza jest marna i nie jestem w stanie odróżnić prawdziwej monety od
    falsyfikatu na targu staroci, więc zostało mi tylko kupowanie w renomowanych
    punktach. Przejrzałem ofertę sklepów numizmatycznych i zauważyłem, że ceny
    zawierają ukrytą wysoką marżę. Zatem zostało mi kupowanie monet w emisji
    pierwotnej NBP, albo tuż po ich wyjściu w zbliżonych cenach.
    I tu powstaje problem co wybrać. W tym miejscu moja wiedza numizmatyczna
    nie pozwala na podjęcie właściwej decyzji, ale od czego mamy IQ ? :)
    Każdym rynkiem kieruje prawo popytu i podaży. Rośnie popyt-rośnie cena,
    spada popyt spada cena. Popytem da się sterować do pewnego stopnia, ale dużo
    łatwiej sterować drugą stroną podażą: jeżeli moneta jest ładna i jest jej
    niewiele sztuk w obiegu, osiąga ona zawrotne ceny jak Chopin z 1995 ( mówi się
    o sumach ok 20 000 zł). Co ciekawe wysokie ceny mogą osiągać monety masowe
    nawet z Nordic Gold, nie mówiąc o srebrze, z niemałym nakładem, ale uważam, że
    tu spekulacja jest bardziej ryzykowna i jakiś posiadacz większej ilości może
    nie wytrzymać nerwowo, zasypać rynek towarem i doprowadzić do krachu cen.
    Zatem jak łatwo się domyślić, zacząłęm się przyglądać złotym monetom.
    Pierwsze uderzenie kieruję w stronę monet: EXPO 2005 oraz August II Mocny.
    I teraz przechodzę do sedna: mamy w sumie po 4200 sztuk obu monet. Zatem,
    aby podbić ich cenę należy po prostu skupić się na nich i zdejmować je z
    rynku. Do zebrania Expo 2003 potrzeba na dzień dzisiejszy ok 4 mln zł, a
    Augusta ok 2 mln zł. Niestety nie dysponuję aż takim kapitałem, aby zbierać
    wszystko (dodatkowo pamiętajmy, żeby nie wydawać więcej jak 10-15 % kapitału
    na numizmatykę!) . Zacząłem jednak namawiać znajomych na te monety i mam
    pierwszy sukces, że w sumie mamy już 10 Expo i 12 Augustów. Umowa stoi, że
    nie sprzedajemy ich aż cena nie przekroczy odpowiednio 1900 i 900 zł. W 4
    osoby namawiamy innych do kupowania właśnie tych monet. Oczywiście osobom,
    które liczą na krótkoterminowy ( do 1 roku) zysk, zaraz stanowczo odradzam
    jakiekolwiek zakupy. Tacy ludzie tylko psują towar, sprzedając po zaniżonych
    cenach.
    I teraz właśnie najważniejsza rzecz. Szanowni Panstwo, jeżeli chcecie
    podwoić, a w dłuższym czasie do potroić zinwestowany kapitał, zachęcam do
    zakupu tych właśnie monet!
    Osoby liczące na bardzo szybki zysk, niech zajmą się lepiej Forexem, GPW lub
    innym sposobem tracenia pieniędzy ( 95 % przegrywa). Licze tylko na poważnych
    inwestorów, gotowych zamrozić pieniądze na nieco dłuższy czas z perspektywą
    bardzo wysokiego zysku. Jeżeli cena zacznie rosnąć, inni podłączą się do
    trendu rosnącego. Tak jest na każdym znanym mi rynku. Trzeba tylko wykonać
    pierwszy krok!
    Monety są na razie dostępne w wielu miejscach np tu:
    http://www.sklep.mennica.com.pl/grupa.php?idg=68
    Mennica to chyba najpewniejsze miejsce, ale można też próbować kupić na
    Allegro jak tu:

    Dziękuje wszystkim, którzy doczytali do końca i radzę przemyśleć temat.

  • 2. Data: 2005-05-17 11:52:22
    Temat: Re: Jak potroić kapitał w 5 lat
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik " Inwestor" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > I teraz właśnie najważniejsza rzecz. Szanowni Panstwo, jeżeli chcecie
    > podwoić, a w dłuższym czasie do potroić zinwestowany kapitał, zachęcam
    > do
    > zakupu tych właśnie monet!

    Po prostu jest to typowa piramida finansowa. Ty już kupiles i chcesz zeby
    uroslo wiec namawiasz innych. Jak urosnie to Ty sprzedaz a inni zostana z
    monetami tracacymi na wartosci ...

    > Dziękuje wszystkim, którzy doczytali do końca i radzę przemyśleć temat.

    Panu już też dziękujemy...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2005-05-17 11:54:48
    Od: "inżynier Nowak" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Inwestor <g...@g...pl> napisał(a):

    > Wszyscy zawsze zastanawiają się jak dojść do wielkich pieniędzy.

    [ciach, ciach i ciach]

    > Dziękuje wszystkim, którzy doczytali do końca i radzę przemyśleć temat.

    Bardzo mi przykro, ale co mówi lekarz?

  • 4. Data: 2005-05-17 12:24:11
    Od: " Inwestor" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Niepotrzebnie dałem tego linka z aukcją na allegro. Jak ktoś podejrzewa, że
    jedynie chcę komuś pomóć w aukcji, apeluję o kupowanie w Mennicy. Chociaż
    pewnie mnie ktoś zaraz oskarży, że jestem pracownikiem Mennicy. A wszystkim
    posiadającym jakieś pieniądze, radzę temat przemyśleć.
    Frustratom dziękuję za uwagę i nie odpowiem na zaczepki, bo mi szkoda czasu.

  • 5. Data: 2005-05-17 13:08:02
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik " Inwestor" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiadającym jakieś pieniądze, radzę temat przemyśleć.
    > Frustratom dziękuję za uwagę i nie odpowiem na zaczepki, bo mi szkoda

    ja mam lepszą propozycję!
    kupujcie toyoty rocznik 2005 - nie jest ich w Polsce zbyt dużo, a jak
    wszyscy kupimy, to na pewno będą droższe :)

    BTW. a ja mam towar, który jest pojedynczym egzemplarzem i już się skończył
    na rynku :) więc zaczynam sprzedawać - a i przebitka cenowa jest niezła
    i tutaj naprawdę można zyskać - opis na http://wakacje.orpi.pl (linków do
    allegro i eBay nie podaję, aby nie być posądzonym o kryptoreklamę)

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 6. Data: 2005-05-17 13:14:13
    Od: " Inwestor" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    plusz <p...@i...usun_spam.pl> napisał(a):

    > ja mam lepszą propozycję!
    > kupujcie toyoty rocznik 2005 - nie jest ich w Polsce zbyt dużo, a jak
    > wszyscy kupimy, to na pewno będą droższe :)
    No nie całkiem. Samochód to artykuł konsumpcyjny. I producentom zależy na
    sprzedaży jak największej ilości, którą łatwo zwiększają produkując kolejne.
    A tak poważnie mówiąc, najbardziej żałuję tego linka do Allegro, że nie da się
    tego skasowac z pierwszego postu.
    Zatem zainteresowanych zachęcam do kupna w Mennicy, żeby nie było jakiś
    niedomówień... Całość wyłożyłem w pierwszym poście i liczę, że ktoś to
    przeczyta i chwilę pomyśli.

  • 7. Data: 2005-05-17 13:25:03
    Od: "ali" <m...@w...pl>

    > Zatem zainteresowanych zachęcam do kupna w Mennicy, żeby nie było jakiś
    > niedomówień... Całość wyłożyłem w pierwszym poście i liczę, że ktoś to
    > przeczyta i chwilę pomyśli.
    Mozesz mi wyjasnic dlaczego namawiasz do zakupu w mennicy???

  • 8. Data: 2005-05-17 13:31:26
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

> [...]
    > Zatem zainteresowanych zachęcam do kupna w Mennicy, żeby nie było jakiś
    > niedomówień... Całość wyłożyłem w pierwszym poście i liczę, że ktoś to

    A nad czym tu myslec?!
    Zreszta po co mieszac w to Augusta...
    ...akcje mozna przeprowadzic na dowolnym papierze na GPW i nie trzeba nawet
    czekac 3 lat...

    W ramach cwiczenia proponuje przesledzic co sie dzialo ze spoleczka Drozapol
    od emisji do dzis...

    MAd Hat
    ter

  • 9. Data: 2005-05-17 14:34:48
    Od: Rafał madDuck Ochmański <m...@W...pl>

    Dnia Pańskiego 2005-05-17 $$Szalony_Kapelusznik$$ napisał(a);

    > ...akcje mozna przeprowadzic na dowolnym papierze na GPW i nie trzeba
    > nawet czekac 3 lat...

    Skad moje wrazenie, ze na tym wychodzi dobrze tylko pomyslodawca i/lub
    osoba z odpowiednio duzym kapitalem?

    --
    m...@W...pl ][ http://www.againsttcpa.com

  • 10. Data: 2005-05-17 14:41:31
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    > Skad moje wrazenie, ze na tym wychodzi dobrze tylko pomyslodawca i/lub
    > osoba z odpowiednio duzym kapitalem?

    nawet duzy kapital nie pomoze jak sie za pozno sprzeda...

    MAd Hat
    ter