  • 1. Data: 2002-09-20 16:10:26
    Temat: kredyt konsumencki - arkusz
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Czy ma kos arkusz w fomacie xls pozwalajacy wyliczyc APR wg wzoru z
    ustawy, dla typowych produktow bankowych - kredytu splacanego w ratach
    kapitalowo odsetkowych, kredytu odnawialnego, karty kredytowej ?

    Jak zastosowac wzor dla kredytu odnawialnego?
    Czy jesli zalozymy, ze przez caly okres kredytowania zadluzenie jest
    maksymalne a co miesiac spacane sa tylko biezace odsetki mozna do
    wzoru podstawci to w ten sposob -,miesieczne odsekti potraktuje jako
    raty a ostatnia rata bedzie rowna odsetkom za ostatni miesiac + kwocie
    limitu ?
    Czy da sie wyliczyc APR dla kredytu odnawialnego przyjmujac zmienne
    zadluzenia w ciagu roku, znajac tylko jego srednia wartosc ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-09-20 20:27:08
    Temat: Re: kredyt konsumencki - arkusz
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy da sie wyliczyc APR dla kredytu odnawialnego przyjmujac zmienne
    > zadluzenia w ciagu roku, znajac tylko jego srednia wartosc ?

    wkrótce umieszczę kalkulator kredytowy na stronie pewnego portalu
    na razie analizuję ustawę

    co do kredytu odnawialnego - wzór przewiduje wypłaty transz kredytu i spłaty
    rat, takie dane podstawia się do wzoru
    a więc jeśli jesteś w stanie przewidzieć kiedy kolejna rata zadłużenia
    powstaje i kiedy jest spłacana część zadłużenia , to możesz wyliczyć APR

    ale swoją drogą ciekawe jak poradzą sobie z tym banki
    PKO BP "olało" temat kredytu odnawialnego (a chyba ustawa go również
    obejmuje, bo nie za bardzo wiem , który fragment wykluczałby kredyty
    odnawialne - w poniedziałek zadzwonię i zapytam :))
    zresztą dla dopuszczalnego salda debetowego również nie ma wyliczonej RSP
    więc może ktoś (ja nie mogę bo mam dużą linię kredytową) przetestuje czy
    przyślą wyliczenia jeśli debet utrzyma się przez trzy miesiące :)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-09-20 20:41:03
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com> napisał
    w wiadomości news:amg06m$5qn$1@news2.tpi.pl...

    [..........]

    a mój ulubiony Citibankw ogóle zrezygnował z podawania oprocentowania
    kredytów na WWW :))))))
    a w dziale "oprocentowanie" napisali:

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 4. Data: 2002-09-20 20:43:53
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    > [..........]
    >
    > a mój ulubiony Citibank w ogóle zrezygnował z podawania oprocentowania
    > kredytów na WWW :))))))
    > a w dziale "oprocentowanie" napisali:

    "Dla Linii Kredytowej w Koncie Osobistym, przy założeniach: oprocentowanie
    nominalne 19,99%, roczna prowizja za posiadanie Linii kredytowej 1,49%,
    wysokość wykorzystanej Linii kredytowej w ciągu jednego roku 2900 zł,
    oprocentowanie rzeczywiste wynosi 25,74%. Dla Linii kredytowej
    zabezpieczonej lokatą, przy założeniach: oprocentowanie nominalne 14,99%,
    prowizja za udzielenie Linii kredytowej 0,39%, wysokość wykorzystanej Linii
    kredytowej w ciągu jednego roku 4900 zł, oprocentowanie rzeczywiste wynosi
    16,94%."

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 5. Data: 2002-09-20 22:19:07
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002 22:27:08 +0200, "Piotr Orzechowski"
    <n...@p...USUNSPAM.com> wrote:

    >wkrótce umieszczę kalkulator kredytowy na stronie pewnego portalu
    >na razie analizuję ustawę

    Akurat szukam pliku w Excelu, kalkulator na WWW sie nie na da.

> [...]
    >obejmuje, bo nie za bardzo wiem , który fragment wykluczałby kredyty
    >odnawialne - w poniedziałek zadzwonię i zapytam :))

    No wlasnie, to ciekawe. W ustawie nie ma nic co by je wylaczalo, ale
    tez nie ma nic co by sie odnosilo konkretnie do nich. A przecierz
    linie kredytowe sa w koncu dosc specyficzym rodzajem kredytu wiec
    warto byloby bezposrednio o nich tez w ustawie wspomniec

    >zresztą dla dopuszczalnego salda debetowego również nie ma wyliczonej RSP
    >więc może ktoś (ja nie mogę bo mam dużą linię kredytową) przetestuje czy
    >przyślą wyliczenia jeśli debet utrzyma się przez trzy miesiące :)

    No wlasnie, to tez ciekawe jak to bedzie z debetami bez oddzialnych
    umow kredytowych. A przeciez w wielu bankach wystepuja w wysokosciach
    objetych ustawa.

  • 6. Data: 2002-09-21 15:33:30
    Od: "TOP" <o...@e...com>

> [...]
    >linie kredytowe sa w koncu dosc specyficzym rodzajem kredytu wiec
    >warto byloby bezposrednio o nich tez w ustawie wspomniec

    Dla przykładu mBank skrobnął cos takiego:
    "Maksymalna rzeczywista stopa procentowa kredytu w eKONCIE
    Według Ustawy o kredycie konsumenckim (Dz. U. Nr 100 z 18.09.2001r., poz.
    1081) bank jest zobligowany do podania Klientom hipotetycznej maksymalnej
    rzeczywistej stopy procentowej. Jak stopa hipotetyczna może być rzeczywista?
    Po prostu tak ustawodawca nazwał liczbę, która wynika z przyjęcia
    hipotetycznych założeń, że kredyt będzie całkowicie wykorzystywany przez okres
    12 miesięcy oraz prowizja przygotowawcza zostanie zapłacona ze środków
    własnych Posiadacza rachunku. Oznacza to, ze takie będzie oprocentowanie
    kredytu, jeśli przez rok na eKONTO nie wpłyną żadne środki, a zadłużenie
    będzie cały czas równe maksymalnej kwocie (limitowi) kredytu. Tak obliczone
    oprocentowanie kredytu w mBanku wynosi 15,5%. Oczywiście realnie zapłacisz
    znacznie mniej odsetek, ponieważ każda suma, jaką zasilasz eKONTO zmniejsza
    odsetki od kredytu i dlatego podaną wyżej sytuację można określić jako bardzo
    rzadko (w praktyce nigdy) niespotykaną w przypadku racjonalnego korzystania z
    kredytu odnawialnego w eKONCIE."

    Miłego dnia
    Tomek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2002-09-21 16:45:49
    Od: Bartek Bartoszewicz <b...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Sep 2002 18:10:26 +0200, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> wrote:

    >Czy ma kos arkusz w fomacie xls pozwalajacy wyliczyc APR wg wzoru z
    >ustawy, dla typowych produktow bankowych - kredytu splacanego w ratach
    >kapitalowo odsetkowych, kredytu odnawialnego, karty kredytowej ?
    Takiego arkusza wprawdzie nie mam, ale w poscie:
    q...@4...com
    podalem, jak samemu to obliczyc.

> [...]
    >wzoru podstawci to w ten sposob -,miesieczne odsekti potraktuje jako
    >raty a ostatnia rata bedzie rowna odsetkom za ostatni miesiac + kwocie
    Tak dokladnie nalezy zrobic. Kazde przesuniecie splaty chocby zlotowki
    w przyszlosci zmniejsza koszt kredytu. :-)))

    >Czy da sie wyliczyc APR dla kredytu odnawialnego przyjmujac zmienne
    >zadluzenia w ciagu roku, znajac tylko jego srednia wartosc ?
    Jezeli nie wiesz, jakie beda konkretne wielkosci zadluzenia (bo chodzi
    ci wlasnie o linie kredytowa), to tak jak piszesz, musisz przyjac
    jakas wartosc sredniego zadluzenia, np. 80% limitu. Oczywiscie twoje
    obliczenia w takim wypadku maja charakter orientacyjny. :-)

    Pozdrawiam
    BartekB

  • 8. Data: 2002-09-21 22:26:12
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > No wlasnie, to tez ciekawe jak to bedzie z debetami bez oddzialnych
    > umow kredytowych. A przeciez w wielu bankach wystepuja w wysokosciach
    > objetych ustawa.

    usrtawodwaca specjalnie u nikal podawania nazw czy konkretnych kredytow - z
    prostego powodu - bank nazwalby to inaczej i juz nie dotyczy - a tak
    obejmuje wszystko

  • 9. Data: 2002-09-23 06:38:33
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    [............]

    > No wlasnie, to tez ciekawe jak to bedzie z debetami bez oddzialnych
    > umow kredytowych. A przeciez w wielu bankach wystepuja w wysokosciach
    > objetych ustawa.

    Art. 6. [ Informacja o rocznej stopie oprocentowania i innych kosztach
    kredytu ]

    Jeżeli zadłużenie konsumenta w związku z nieprzewidzianym w umowie
    przekroczeniem salda na rachunku bankowym utrzymuje się za zgodą
    kredytodawcy przez okres co najmniej 3 miesięcy, kredytodawca obowiązany
    jest poinformować konsumenta pisemnie o rocznej stopie oprocentowania i
    innych kosztach kredytu oraz o każdej ich zmianie.

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski