    From: "TOP" <o...@e...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt konsumencki - arkusz
    Date: Sat, 21 Sep 2002 17:33:30 +0200

    >No wlasnie, to ciekawe. W ustawie nie ma nic co by je wylaczalo, ale
    >tez nie ma nic co by sie odnosilo konkretnie do nich. A przecierz
    >linie kredytowe sa w koncu dosc specyficzym rodzajem kredytu wiec
    >warto byloby bezposrednio o nich tez w ustawie wspomniec

    Dla przykładu mBank skrobnął cos takiego:
    "Maksymalna rzeczywista stopa procentowa kredytu w eKONCIE
    Według Ustawy o kredycie konsumenckim (Dz. U. Nr 100 z 18.09.2001r., poz.
    1081) bank jest zobligowany do podania Klientom hipotetycznej maksymalnej
    rzeczywistej stopy procentowej. Jak stopa hipotetyczna może być rzeczywista?
    Po prostu tak ustawodawca nazwał liczbę, która wynika z przyjęcia
    hipotetycznych założeń, że kredyt będzie całkowicie wykorzystywany przez okres
    12 miesięcy oraz prowizja przygotowawcza zostanie zapłacona ze środków
    własnych Posiadacza rachunku. Oznacza to, ze takie będzie oprocentowanie
    kredytu, jeśli przez rok na eKONTO nie wpłyną żadne środki, a zadłużenie
    będzie cały czas równe maksymalnej kwocie (limitowi) kredytu. Tak obliczone
    oprocentowanie kredytu w mBanku wynosi 15,5%. Oczywiście realnie zapłacisz
    znacznie mniej odsetek, ponieważ każda suma, jaką zasilasz eKONTO zmniejsza
    odsetki od kredytu i dlatego podaną wyżej sytuację można określić jako bardzo
    rzadko (w praktyce nigdy) niespotykaną w przypadku racjonalnego korzystania z
    kredytu odnawialnego w eKONCIE."

    Miłego dnia
    Tomek
    archiwum i przeszukiwanie newsów