    From: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt konsumencki - arkusz
    Date: Fri, 20 Sep 2002 22:27:08 +0200

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:oqhmoug53e43pclc87qilljshg21defigd@4ax.com...
    > Czy ma kos arkusz w fomacie xls pozwalajacy wyliczyc APR wg wzoru z
    > ustawy, dla typowych produktow bankowych - kredytu splacanego w ratach
    > kapitalowo odsetkowych, kredytu odnawialnego, karty kredytowej ?
    >
    > Jak zastosowac wzor dla kredytu odnawialnego?
    > Czy jesli zalozymy, ze przez caly okres kredytowania zadluzenie jest
    > maksymalne a co miesiac spacane sa tylko biezace odsetki mozna do
    > wzoru podstawci to w ten sposob -,miesieczne odsekti potraktuje jako
    > raty a ostatnia rata bedzie rowna odsetkom za ostatni miesiac + kwocie
    > limitu ?
> [...]

    wkrótce umieszczę kalkulator kredytowy na stronie pewnego portalu
    na razie analizuję ustawę

    co do kredytu odnawialnego - wzór przewiduje wypłaty transz kredytu i spłaty
    rat, takie dane podstawia się do wzoru
    a więc jeśli jesteś w stanie przewidzieć kiedy kolejna rata zadłużenia
    powstaje i kiedy jest spłacana część zadłużenia , to możesz wyliczyć APR

    ale swoją drogą ciekawe jak poradzą sobie z tym banki
    PKO BP "olało" temat kredytu odnawialnego (a chyba ustawa go również
    obejmuje, bo nie za bardzo wiem , który fragment wykluczałby kredyty
    odnawialne - w poniedziałek zadzwonię i zapytam :))
    zresztą dla dopuszczalnego salda debetowego również nie ma wyliczonej RSP
    więc może ktoś (ja nie mogę bo mam dużą linię kredytową) przetestuje czy
    przyślą wyliczenia jeśli debet utrzyma się przez trzy miesiące :)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski