  • 1. Data: 2004-11-29 12:04:30
    Temat: kredyt
    Od: "Maciej Matuszewski" <m...@p...onet.pl>

    Szanowni grupowicze - szukam porady.
    Rok temu zaciagnalem kredyt hipoteczny w PLN. Do dzisiaj rata wzrosla o 20%
    i patrzac na to co sie dzieje w Polsce to raczej mniejsza nie bedzie. Stad
    moje pytanie - czy opłaca się teraz przechodzić na kredyt w CHF - z wyliczen
    wynika ze bede placil o 50% mniej niz place teraz, ale z tego co widze to
    kurs franka jest bardzo niski.
    Z góry dziękuję za podpowiedzi

  • 2. Data: 2004-11-29 22:40:06
    Temat: Re: kredyt
    Od: "wersus" <w...@W...gazeta.pl>

    Maciej Matuszewski <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    wyliczen
    > wynika ze bede placil o 50% mniej niz place teraz, ale z tego co widze to

    Jeśli popatrzmy na kursy wszystkich walut to zobaczymy, że maleją <nie tylko
    frank>- co jest wynikiem umacniania sie złotówki. W najbliższej przyszłości
    złotówka powinna byc mocna więc kursy walut raczej nie powinny znacząco
    wzrosnąć. Zkładając takie podejście opłaca się przewalutować kredyt. Ale
    pamiętaj że wchodzisz na chwiejny grunt - ryzyka kursu walutowego. Jeśli
    masz słabe nerwy lepiej więc tego nie rób.
    Weź pod uwagę że jeśli masz wpis do hipoteki to będziesz musiał go zmienić -
    a to dodatkowe koszty. Ponad to jak wejdziemy w strefe euro <oby> to kredyt
    w CHF może byc mniej opłcalny i trzeba będzie przewalutować ponownie.
    Wersus

  • 3. Data: 2004-12-02 13:43:38
    Od: "Maciej Matuszewski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wersus" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kredyt
    > w CHF może byc mniej opłcalny i trzeba będzie przewalutować ponownie.

    Tak - z kosztami zmiany hipoteki sie licze, ale powiem szczerze ze to i tak
    po 2 miesiacach mi sie zwroci, a po czterech zwroci mi sie cala operacja
    przewalutowania - stad jest to bardzo atrakcyjne na krotka mete, a ryzykowne
    ze wzledu na wahania kursu na dluzsza mete. W nowej umowie mam zapis ze
    wczesniejsza splata 0% i przewalutowanie 0%, wiec zmiana banku czy waluty
    nie bedzie klopotem.

    dziekuje za info.