    From: "kashmiri" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kradziez karty a zwrot pieniedzy
    Date: Tue, 20 May 2008 22:49:15 +0100

    Użytkownik "Max" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:483304c7$0$7543$9b4e6d93@newsspool1.arcor-onlin
    e.net...

    > Dziekuje za odpowiedz.
    > Dodam ze nteresuje mnie to gdyz bywam w Ameryce poludniowej po pare
    > miesiecy a slyszalem o takich porwanich turystow dla zdobycia karty
    > kredytowej i PIN .Rowniez w Europie sie sie zdarzaja takie porwania np. w
    > Rumuni.Takie przypadki po Niemiecku i czesciowo Angielsku opisane sa na
    > tej stronie http://kirsten.schurich.com/

    Koszmarne przypadki.

    Można się zabezpieczyć przed większymi stratami używając tylko karty
    debetowej podłączonej do konta z ograniczonym saldem - np. VE mBanku
    podłączona do eKonta, podczas gdy zapas gotówki znajduje się na eMax (w
    razie potrzeby po prostu robimy przelew internetowy/telefoniczny z eMax na
    eKonto, albo mamy takie przelewy ustawione regularnie z datą przyszłą).

    Oczywiście nie zabezpiecza to przed porwaniem dla okupu...