  • 1. Data: 2002-06-26 11:12:17
    Temat: kradzież karty!!!!
    Od: "Rafał " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    Co jest lepszym rozwiązaniem:
    1. Zgłoszenie kradzieży karty i dzięki temu pewność, ze transakcje po
    zastrzeżeniu nie będą realizowane.

    2. Nie zgłaszanie kradzieży karty, poczekanie na wyciąg z rachunku i
    zareklamowanie ewentualnych transakcji.

  • 2. Data: 2002-06-26 11:44:56
    Temat: Re: kradzież karty!!!!
    Od: "Magda Gierak" <m...@a...waw.pl>

    Moim skromnym zdaniem lepszym w tym przypadku rozwiazaniem jest zgloszenie
    kradzieży karty. Jezeli chodzi o druga propozycje to z calego serca
    odradzam. Ciężko i potwornie długo czeka sie na uwzglednienie reklamacji.
    wiem o tym z wlasmego doswiadczenia.
    Pozdrawiam Magda

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2002-06-26 11:47:13
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > 1. Zgłoszenie kradzieży karty [...]
    > 2. Nie zgłaszanie kradzieży karty [...]

    Niezgłoszenie kradzieży będzie oznaczało zgodę na transakcje
    dokonywane przez osobę trzecią i jednocześnie złamanie regu-
    laminu użytkowania karty. Reklamacja bezwzględnie zostanie
    odrzucona, choćby z powodu niemożności porównania podpisu
    złodzieja z umieszczonym na karcie (o tym była niedawno tutaj
    mowa). Ewentualnie karta może być objęta ubezpieczeniem
    od transakcji na określony czas przed zgłoszeniem kradzieży.
    Wtedy teoretycznie można poczekać, ale po co utrudniać
    sobie życie procedurami.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Berent

  • 4. Data: 2002-06-26 12:47:17
    Od: "Rafał " <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    Jakub Berent <j...@l...com.p1> napisał(a):

> [...]
    > od transakcji na określony czas przed zgłoszeniem kradzieży.
    > Wtedy teoretycznie można poczekać, ale po co utrudniać

    W przypadku drugiego rozwiązania, nikomu nie zgłaszałbym informacji o
    kradzieży karty..tylko zareklamowałbym transakcję informując, ze jej nie
    dokonywałem - w ramach reklamacji jak rozumiem bank porównałby podpis złożony
    na slipie z moim podpisem na karcie (karty nie mam, ale we wniosku o wydanie
    karty było miejsce na podpis, który ma być zgodny z podpisem na karcie - tak
    to było napisane na wniosku przygotowanym przez bank !!!). Skoro wystarczy
    porózwnać te dwa podpisy..nie będą się one zgadzały, to bank powinien uznać
    reklamację.

    Innym rozwiązaniem jest poczekanie na wyciąg z banku, zareklamowanie
    operacji, a następnie zgłoszenie kradzieży karty.

  • 5. Data: 2002-06-26 13:20:16
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    "Rafał " <k...@n...poczta.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > zastrzeżeniu nie będą realizowane.

    > 2. Nie zgłaszanie kradzieży karty, poczekanie na wyciąg z rachunku i

    To zależy jaki cel chcesz osiągnąć. Jeżeli stracić pieniądze, topolecam
    gorącorozwiązanie 2.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 6. Data: 2002-06-26 15:56:27
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > To zależy jaki cel chcesz osiągnąć. Jeżeli stracić pieniądze, topolecam
    > gorącorozwiązanie 2.

    no chyba ze sie ze zlodziejem umowil :)

  • 7. Data: 2002-06-27 11:21:21
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    damian napisał(a):

    > głupi czy jaki??? jak chcesz to czekaj, z doświadczenia wiem że niewiele
    > reklamacji jest uwzględnianych....

    nie glupi tylko pytajacy
    glupi to predzej ten co netykiety nie zna i odpowiada nad cytatem
    polskimi literami bez zdefiniowanego Content-Type

    roberts

  • 8. Data: 2002-06-27 11:33:59
    Od: "damian" <d...@w...pl>

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 9. Data: 2002-06-29 13:24:54
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 26 Jun 2002 12:47:17 +0000 (UTC), "Rafał "
    <k...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:
> [...]
    >dokonywałem - w ramach reklamacji jak rozumiem bank porównałby podpis złożony
    >na slipie z moim podpisem na karcie (karty nie mam,

    I to wlasnie chodzi, karty nie masz

> [...]
    >porózwnać te dwa podpisy..nie będą się one zgadzały, to bank powinien uznać

    Taa, na pewno ;-) Jestes tu nowy, prawda :) ?

    Bank bedzie chial porownania nie z jakims tam twoim podpisem ale z tym
    jedynym, zlozonym na karcie.
    Niezastrzeganie karty natychmiast po wykryciu jej straty jest
    nagorszym mozliwym rozwiazaniem,
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 10. Data: 2002-06-29 17:13:15
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Rafał " <k...@N...poczta.gazeta.pl> writes:

    > Co jest lepszym rozwiązaniem:
    > 1. Zgłoszenie kradzieży karty i dzięki temu pewność, ze transakcje po
    > zastrzeżeniu nie będą realizowane.

    Jest to jedyne sensowne rozwiązanie. Zresztą nie daje ono bynajmniej
    pewności, tylko sporą szansę...

    > 2. Nie zgłaszanie kradzieży karty, poczekanie na wyciąg z rachunku i
    > zareklamowanie ewentualnych transakcji.

    A następnie sfinansowanie ich samodzielnie, bo bank reklamację
    odrzuci. Jak ktoś lubi dotować złodziei, jest to jakaś metoda.

    PS Może Cię zainteresuje
    http://www.mk.w.pl/artykuly/karty_niebezpieczenstwa

    --
    ( Marcin Kasperski | A process that is too complex will fail. )
    ( http://www.mk.w.pl | (Booch) )