    From: "Rafał " <k...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kradzież karty!!!!
    Date: Wed, 26 Jun 2002 12:47:17 +0000 (UTC)

    Jakub Berent <j...@l...com.p1> napisał(a):

    > Niezgłoszenie kradzieży będzie oznaczało zgodę na transakcje
    > dokonywane przez osobę trzecią i jednocześnie złamanie regu-
    > laminu użytkowania karty. Reklamacja bezwzględnie zostanie
    > odrzucona, choćby z powodu niemożności porównania podpisu
    > złodzieja z umieszczonym na karcie (o tym była niedawno tutaj
    > mowa). Ewentualnie karta może być objęta ubezpieczeniem
    > od transakcji na określony czas przed zgłoszeniem kradzieży.
    > Wtedy teoretycznie można poczekać, ale po co utrudniać
    > sobie życie procedurami.
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
> [...]

    W przypadku drugiego rozwiązania, nikomu nie zgłaszałbym informacji o
    kradzieży karty..tylko zareklamowałbym transakcję informując, ze jej nie
    dokonywałem - w ramach reklamacji jak rozumiem bank porównałby podpis złożony
    na slipie z moim podpisem na karcie (karty nie mam, ale we wniosku o wydanie
    karty było miejsce na podpis, który ma być zgodny z podpisem na karcie - tak
    to było napisane na wniosku przygotowanym przez bank !!!). Skoro wystarczy
    porózwnać te dwa podpisy..nie będą się one zgadzały, to bank powinien uznać
    reklamację.

    Innym rozwiązaniem jest poczekanie na wyciąg z banku, zareklamowanie
    operacji, a następnie zgłoszenie kradzieży karty.