  • 1. Data: 2012-06-28 14:37:32
    Temat: konto w EUR
    Od: " " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Na potrzeby wakacyjnego wyjazdu pomyślałem, że warto by mieć konto w EUR
    Gdzie polecacie ?

    Wymagania:
    - zerowe koszty utrzymania
    - bezkosztowe przelewy z cinkciarz i podobne
    - super by było darmowe wypłaty z bankomatów za granicą

  • 2. Data: 2012-06-28 15:29:30
    Temat: Re: konto w EUR
    Od: "az.anonim" <a...@W...gazeta.pl>

    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Na potrzeby wakacyjnego wyjazdu pomyślałem, że warto by mieć konto w EUR
    > Gdzie polecacie ?

    Ja założyłem w AliorSync :/

    > Wymagania:
    > - zerowe koszty utrzymania
    zgadza się

    > - bezkosztowe przelewy z cinkciarz i podobne
    Podobno działa na walutomacie:
    https://www.walutomat.pl/forum/view_topic.php?id=106
    9&strona=1
    bezprowizyjnie i z natychmiastową realizacją przelewu.

    > - super by było darmowe wypłaty z bankomatów za granicą
    Takich chyba nie ma (może są przy jakichś opłatach za kartę). 5zł w AliorSync,
    niezaleznie od kwoty, więc stawka do przełknięcia.

    Tylko pamiętaj, że to AliorSync, czyli bank z systemem transakcyjnym w wersji
    BETA. Zresztą, poczytaj inne wątki i wtedy podejmij decyzję.

  • 3. Data: 2012-06-28 16:11:53
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Jun 28, 3:29 pm, "az.anonim" <a...@W...gazeta.pl> wrote:
    > - super by było darmowe wypłaty z bankomatów za granicą

    W mBanku są karty w EUR i GBP z darmowymi wypłatami w tych walutach,
    oczywiście ma to sens tylko w strefach obowiązywania tych walut, bo
    inaczej to +2% na kursie.

    Kredyt Bank ma kartę w EUR za 1 EUR miesięcznie z dwiema darmowymi
    wypłatami w miesiącu, kolejne 2 EUR.

    Millennium ma Maestro w EUR, więc dobre do Niemiec, bo w sklepach da
    się zapłacić, a tam masowo MasterCard/VISA nie przyjmują, Maestro tak.
    Wypłata 2 EUR. Przeliczenia przez EUR, bez prowizji więc inne waluty
    po dobrym kursie MasterCardowym.

    Alior miesięcznie 5 zł wypłata 5 zł, do wypłaty innych niż EUR walut
    się nie nadaje bo kurs będzie okropny bo idzie przez dolara i potem
    dolar -> EUR po kursie Aliorowym, w sumie 7% straty jak sobie koronę
    czeską czy coś takiego wypłacisz. Wtedy trzeba brać dolarową.

    BZWBK 10 EUR rocznie, wypłata 1.5 EUR
    Przeliczenia przez EUR, bez prowizji więc inne waluty po dobrym kursie
    MasterCardowym.

    Raiffeisen wypłata 2 EUR, przeliczenia przez USD, więc inne waluty
    podobnie jak w Aliorze odpadają.

    Citibank i Pekao SA wypłaty darmowe w bankomatach grupy kapitałowej,
    poza jakieś procenty, więc odpada.

    Jeszcze BPH i ING mają karty, ale wypłaty z bankomatów zawsze z
    procentami, więc tragedia.

  • 4. Data: 2012-06-28 22:04:39
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Miernik" <p...@p...miernik.name> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]

    się zapłacić, a tam masowo MasterCard/VISA nie przyjmują, Maestro tak.
    Wypłata 2 EUR. Przeliczenia przez EUR, bez prowizji więc inne waluty
    Niestety zadne polskie Maestro nie jest rownowazne z niemieckim, te ich
    karty maja EC, takich kart nie wydaje zaden bank w PL. W tych tanich
    sklepach typu niemieckie Netto, Lidl, itp nie zaplacisz zadna polska karta.
    W innych duzych sklepach przyjnuja bez problemu Visa czy Mastercarda i
    polskie Maestro wtedy tez.

    BZWBK 10 EUR rocznie, wypłata 1.5 EUR
    Przeliczenia przez EUR, bez prowizji więc inne waluty po dobrym kursie
    MasterCardowym.
    ----------------------------
    1 karte do konta masz gratis, po roku otwierasz nowe konto i dalej gratis,
    itd. Dobra opcja dla zarabiajacych w walucie, w kasie banku mozna latwo
    wplacic i wyplacic walute, no i koszty wyplat zagranicznych ograniczone sa
    do 1,5E co jest oplacalne przy wybieraniu wiekszych kwot.

  • 5. Data: 2012-06-29 06:52:35
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Jun 28, 10:04 pm, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
    > Niestety zadne polskie Maestro nie jest rownowazne z niemieckim, te ich
    > karty maja EC, takich kart nie wydaje zaden bank w PL. W tych tanich
    > sklepach typu niemieckie Netto, Lidl, itp nie zaplacisz zadna polska karta.

    Nieprawda, w tej chwili wszędzie gdzie przyjmują EC przyjmują również
    i Maestro. Jestem teraz w Niemczech i już płaciłem polskim Maestro w
    Lidl, tydzień temu płaciłem polskim Maestro z Millennium w innym
    sklepie, który NIE przyjmuje MasterCard, tylko EC, ale polskie Maestro
    jest również dobre. Jeżeli jakikolwiek sprzedawca odmówi przyjęcia
    Maestro z Polski ze względu na brak znaczka EC, to poproś usilnie aby
    spróbował w terminalu - przejdzie, a jak nie będzie chciał to poproś
    kierownika. Ja raz musiałem się dopraszać w Lidl bo pani nie chciała
    wierzyć, ale w końcu spróbowała i przeszło.

    Weszły jakieś nowe przepisy Unijne w tym roku i karty Maestro/VPAY
    (czy jakikolwiek bank to w ogóle wydaje?) z całej strefy EU+EEA muszą
    być przyjmowane na równi z krajowymi. Testowałem wielokrotnie, działa.

  • 6. Data: 2012-06-29 06:54:54
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

> [...]
    > wplacic i wyplacic walute, no i koszty wyplat zagranicznych ograniczone sa
    > do 1,5E co jest oplacalne przy wybieraniu wiekszych kwot.

    Z tym że w BZWBK przelewy przychodzący SEPA jest 5 PLN, a w Millennium
    gratis, więc może się bardziej opłacać Millennium.

    No i teraz Alior Sync z kartą do konta EUR gratis, wypłata za granicą
    z niej 5 PLN.
    Przelewy przychodzące też gratis, i nawet wychodząca SEPA też gratis,
    kiedy to wreszcie w ogóle zaimplementują w systemie.

  • 7. Data: 2012-06-29 12:56:20
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu czwartek, 28 czerwca 2012 16:11:53 UTC+2 użytkownik Miernik napisał:
    > W mBanku są karty w EUR i GBP z darmowymi wypłatami w tych walutach,
    > oczywiście ma to sens tylko w strefach obowiązywania tych walut, bo
    > inaczej to +2% na kursie.
    Konto w mB jest gratis, ale istnieje opłata roczna za kartę - 30 zł. No i problem z
    wybraniem EUR w PL - bo nie ma bardzo gdzie (chyba że można w Multi).

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 8. Data: 2012-07-01 19:39:01
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Miernik" <p...@p...miernik.name> wrote in message
    i.googlegroups.com...
> [...]

    (czy jakikolwiek bank to w ogóle wydaje?) z całej strefy EU+EEA muszą
    być przyjmowane na równi z krajowymi. Testowałem wielokrotnie, działa.
    ----------------------------------
    Jezeli faktycznie to Maestro dziala w Lidlach, Netto niemieckich, to ile
    kosztuje karta w Millennium + konto zakladajac, ze nie bede mial konta w PLN
    i zasilal bede w kasie w EUR?

  • 9. Data: 2012-07-01 19:41:35
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MrMrooz" <z...@g...pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    Konto w mB jest gratis, ale istnieje opłata roczna za kartę - 30 zł. No i
    problem z wybraniem EUR w PL - bo nie ma bardzo gdzie (chyba że można w

    -----------
    banki bez fizycznej kasy to spore utrudnienie, przez Multi sa prowizje.

  • 10. Data: 2012-07-01 23:24:24
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Jezeli faktycznie to Maestro dziala w Lidlach, Netto niemieckich, to ile
    > kosztuje karta w Millennium + konto zakladajac, ze nie bede mial konta w

    Znalazlem 12 EUR=~50PLN za karte na Rok, to ING ma 18PLN za Maestro.
    Generalnie BZWBK wychodzi najlepiej przy braniu nowej karty i konta co
    11-mies.- koszt zero, ewentualnie bankomaty za 1,5EUR. Zakladajac ze nawet
    to Maestro bedzie dzialac wszedzie w Niemczech to lepiej wybrac gotowke z
    bankomatu i za karte nie placic. W moim przypadku i tak wiekszosc gotowki
    pobieram w czasie pobytu w Polsce, takze duzo tych wyplat z bankomatu nie
    ma.