    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konto w EUR
    Date: Sun, 1 Jul 2012 19:39:01 +0200

    "Miernik" <p...@p...miernik.name> wrote in message
    news:0850a8aa-4553-477a-a069-c401f4dbbc8b@n33g2000vb
    i.googlegroups.com...
    On Jun 28, 10:04 pm, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
    > Niestety zadne polskie Maestro nie jest rownowazne z niemieckim, te ich
    > karty maja EC, takich kart nie wydaje zaden bank w PL. W tych tanich
    > sklepach typu niemieckie Netto, Lidl, itp nie zaplacisz zadna polska
    > karta.

    Nieprawda, w tej chwili wszędzie gdzie przyjmują EC przyjmują również
    i Maestro. Jestem teraz w Niemczech i już płaciłem polskim Maestro w
    Lidl, tydzień temu płaciłem polskim Maestro z Millennium w innym
    sklepie, który NIE przyjmuje MasterCard, tylko EC, ale polskie Maestro
    jest również dobre. Jeżeli jakikolwiek sprzedawca odmówi przyjęcia
    Maestro z Polski ze względu na brak znaczka EC, to poproś usilnie aby
    spróbował w terminalu - przejdzie, a jak nie będzie chciał to poproś
    kierownika. Ja raz musiałem się dopraszać w Lidl bo pani nie chciała
    wierzyć, ale w końcu spróbowała i przeszło.

    Weszły jakieś nowe przepisy Unijne w tym roku i karty Maestro/VPAY
    (czy jakikolwiek bank to w ogóle wydaje?) z całej strefy EU+EEA muszą
    być przyjmowane na równi z krajowymi. Testowałem wielokrotnie, działa.
    Jezeli faktycznie to Maestro dziala w Lidlach, Netto niemieckich, to ile
    kosztuje karta w Millennium + konto zakladajac, ze nie bede mial konta w PLN
    i zasilal bede w kasie w EUR?