  • 1. Data: 2005-03-08 20:01:40
    Temat: konto dolarowe i wyplata gotowki w USA
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Problem moze trywialny. Jak bank w Polsce umozliwia prowadzenie konta
    dolarowego i przypisanie do niego karty plaskiej? Chodzi mi o mozliwie
    niskie koszta wyplacania USD z bankomatow w USA. Mam troche dolarow w
    gotowce i dlatego wolalbym uniknac przewalutowan.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2005-03-08 20:26:57
    Temat: Re: konto dolarowe i wyplata gotowki w USA
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:
> [...]
    > niskie koszta wyplacania USD z bankomatow w USA. Mam troche dolarow w
    > gotowce i dlatego wolalbym uniknac przewalutowan.

    Naprawdę nie będzie ci potrzebna
    Wszędzie zapłacisz kartą, weź 100 na drobne wydatki i na pewno więcej ci
    nie będzie potrzebne.
    Wyrób sobie kartę visa classic dolarowa w pekao s.a i weź jakąś drugą
    kartę na zapas i tyle.

  • 3. Data: 2005-03-08 21:20:48
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Naprawdę nie będzie ci potrzebna
    >Wszędzie zapłacisz kart?, weĽ 100 na drobne wydatki i na pewno więcej ci
    >nie będzie potrzebne.
    >Wyrób sobie kartę visa classic dolarowa w pekao s.a i weĽ jak?? drug?
    >kartę na zapas i tyle.

    No, ale jak już ktos potrzebuje gotowki na miejscu to jest gozej -
    pekao pobiera 4% prowizji od wyplaty :/.
    Ktos inny wydaje karte do konta walutowego? Multibank, Nordea i BZWBK
    zdaje sie, ze nie...

    Pzdr.
    Lack

  • 4. Data: 2005-03-08 21:27:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K.N. wrote:

    > No, ale jak juĹź ktos potrzebuje gotowki na miejscu to jest gozej -
    > pekao pobiera 4% prowizji od wyplaty :/.
    > Ktos inny wydaje karte do konta walutowego? Multibank, Nordea i BZWBK
    > zdaje sie, ze nie...

    Ale ta gotówka na miejscu nie będzie potrzebna bo do czego.
    Już bardziej wziąłbym dwie różne karty z dwóch różnych banków, żeby się
    nie okazało, że jedna albo nie działa, bo coś tam, albo się
    rozmagnesowała, albo ukradli, albo się zgubiła.

    Ewentualnie to może jakąś płaską debetową bym wziął, niekoniecznie
    dolarową. Wypłaci się gotówkę w każdym supermarkecie jako cash back.
    Prowizji z tego nie będzie, a przeliczą po kursie banku.
    Nie potrafię tylko powiedzieć, czy na polskie debetowe dostanie się cash
    back.
    Po za tym naprawdę nie widzę gdzie można wydać więcej niż parę dolarów w
    miesiącu w postaci gotówki.

  • 5. Data: 2005-03-08 21:35:10
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Ale ta gotówka na miejscu nie będzie potrzebna bo do czego.

    No wlasnie niestety bedzie, bo zwykli ludzie raczej nie przyjma
    platnosci karta.

    >Już bardziej wzi?łbym dwie różne karty z dwóch różnych banków, żeby się
    >nie okazało, że jedna albo nie działa, bo co? tam, albo się
    >rozmagnesowała, albo ukradli, albo się zgubiła.
    To napewno.

    Pzdr.
    Lack

  • 6. Data: 2005-03-08 21:52:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K.N. wrote:

    > No wlasnie niestety bedzie, bo zwykli ludzie raczej nie przyjma
    > platnosci karta.

    a tu cię boli.
    Gotówkę bez prowizji wypłacisz w każdym supermarkecie jako cash back.
    po prostu doliczą to do rachunku.
    Jak działają z tym polskie karty to nie wiem.
    Może ktoś wie, to niech się pochwali.

    Możesz jeszcze zrobić inną rzecz. Ale to na krótki czas.
    Weź gotówkę i w pierwszy dzień kup na poczcie money order na taką kwotę
    ile masz im zapłacić.
    Jak będziesz płacił im kilka razy to kup ich po prostu kilka.
    Jak wpiszesz ich nazwisko, to nikt oprócz nich tego nie zrealizuje.
    Zgubione, skradzione nie stanowi problemu. Tylko numery sobie zostaw.
    Mozesz też wpisać swoje i potraktować ich po prostu jak bank, a money
    order jako czek.

    Szczegóły masz tutaj.
    http://www.usps.com/money/sendingmoney/moneyorders/w
    elcome.htm

  • 7. Data: 2005-03-08 21:53:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    witek wrote:

    a fuj poszło w utf-8.
    Ustaw sobie porządnie kodowanie znaków

  • 8. Data: 2005-03-08 22:14:07
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    witek wrote:
    > a tu cię boli.

    Juz spiesze z wyjasnieniem po co mi to.

    Potrzebuje w przeciagu 2 miesiecy wydac okolo 10'000 USD. Mam te
    pieniadze na koncie walutowym, wiec nie interesuja mnie przewalutowania.
    Platnosci w USA to 50/50 gotowka i platnosci karta. Nie usmiecha mi sie
    wozenie kasy "w plecaku". Karte kredytowa oczywiscie biore.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 9. Data: 2005-03-08 22:28:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:

> [...]
    > Platnosci w USA to 50/50 gotowka i platnosci karta. Nie usmiecha mi sie
    > wozenie kasy "w plecaku". Karte kredytowa oczywiscie biore.

    nie widziałem karty debetowej do konta w USD.
    Po za tym będzie ci to ciężko wypłacić.
    Pogadaj w Citi. Może coś mają.

  • 10. Data: 2005-03-08 22:52:02
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d0l6qk$955$1@inews.gazeta.pl>, witek7205
    @gazeta.pl.spam.invalid says...

> [...]
    > po prostu doliczą to do rachunku.
    > Jak działają z tym polskie karty to nie wiem.

    Cash back na karcie kredytowej jest traktowane jako "cash advance" i
    jako takie podlega stosownym oplatom. Cash back ma sens jedynie w
    przypadku kart debetowych. Niestety nei wiem czy istnieje konto walutowe
    w Polsce z podlaczona karta debetowa.

    ZDECYDOWANIE odradzam wyplate gotowki na karte kredytowa!

> [...]
    > Zgubione, skradzione nie stanowi problemu. Tylko numery sobie zostaw.
    > Mozesz też wpisać swoje i potraktować ich po prostu jak bank, a money

    Nie wiem czy w Polsce wydawane sa manyorders a jesli nawet to zapewne w
    zlotowkach (albo w dolarach ale wpalata przyjmowana w zlotowkach).
    Jezeli juz, to po prostu czeki podroznicze beda lepszym rozwiazaniem (z
    czekow podrozniczych w stanach najbardziej popularny jest jednak Amex
    ..... mozesz zaplacic czekiem za cos .... a reszte wybrac w gotowce ....
    oczywiscie mowie o kwocie $50-$100 reszty) Jesli potrzebowalbys wiecej
    to po prostu mozesz spieniezyc czeki w banku. Problem oczywiscie z
    oplatami. Nie wiem jakie sa w Polsce oplaty za wydanie czekow
    podrozniczych Amexa

    AP