  • From: "Paweł Derwich" <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: komornik na koncie
    Date: Sun, 13 Jun 2004 12:52:37 +0200

    Zaraz zaraz.

    Po pierwsze komornik ma prawo zająć środki na koncie. Jeśli takich
    środków nie ma to nie może korzystać z debetu ponieważ jest to kredyt
    udzielany klientowi przez bank a nie komornikowi.

    Bank musi rozwiązać umowę o prowadzenie rachunku jeśli klient wypowie
    umowę. Zachowując okres wypowiedzenia (1 miesiąc - zależy do regulaminu). A
    jeśli chodzi o roszczenia zaległości wobec banku bank osobno domaga się ich
    zwrotu. To w przypadku konta osobistego. Jeśli chodzi o firmowe to niestety
    dopóki nie zlikwidujemy działalności gospodarczej i nie zostanie umorzone
    postępowanie egzekucyjne mogą być problemy z zamknięciem konta. Ale w
    przypadku osobistego RORa komornik może pocałować Cię ... :)

    Inna sprawa to, że komornik nie może zajmować Ci kwoty, która jest
    potrzebna Ci na utrzymanie.Czyli jeżeli ostatnio nasi kochani ustawodawcy
    znowu czegoś nie wymyślili nowego , musi CI zostawić kwotę równą
    minimalnemu, miesięcznemu zarobkowi. Masz do tego prawo, ponieważ komornik
    nie może spowodować że umrzesz z głodu :)

    Pozdrawiam

    P.S. Ciekawy jestem co to za bank ciekawy w ktorym masz konto ??? Bo
    komornici jacy sa to wiadomo. Zawsze mieli ciężkie dzieciństwo :)