  • 11. Data: 2004-09-23 18:28:34
    Temat: Re: klucz w ING
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-09-23 14:12, Użytkownik Łukasz Walicki napisał :

    > Z tego co wiem to do OKO nie ma możliwości 'podpięcia' karty płatniczej.
    > Przynajmniej nie doczytałem się tego na stronie ING. Mylę się???

    skróciło mi się myślowo, OKO to OKO, a karta jest pre-paidowa (osobne
    konto do niej), obydwa konta podpięte do BSKOnline.

    andy_nek

  • 12. Data: 2004-09-23 20:00:44
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > a czy jeżeli ktos włamie sie do mkojego kompa i "pożyczy" klucz to
    > dostanie
    > się do konta z obcego komputera?

    Zapisz klucz na dyskietce i po klopocie, dyskietke nos ze soba i wtedy z
    kazdego komputera mozna wykonac przelew. Zapisywanie klucza na serwerze
    banku nie ma sensu, bo sprowadza sie to wowczas do jednego zabezpieczenia
    jakim jest haslo.

  • 13. Data: 2004-09-24 15:50:11
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-09-23, Krzysztof <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > kazdego komputera mozna wykonac przelew. Zapisywanie klucza na serwerze
    > banku nie ma sensu, bo sprowadza sie to wowczas do jednego zabezpieczenia
    Akurat zapisanie na dyskietce to głupota. Nie masz pojęcia jak łatwo
    taki klucz stracić w "trefnej" stacji...
    Moje rozwiązanie: Jedna kopia klucza leży na CD w domu.
    Druga zawsze gdzieś w aucie,torbie - na małej 8 cm płytce CD.
    Trzecia przy kluczach na USB drive :)

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 14. Data: 2004-09-24 16:16:26
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Andrzej Kłos wrote:
    > dzięki za wyjaśnienie sprawy klucza, jak go trzeba dodatkowo pilnować
    > u siebie w kompie to lepiej, żeby pilnował go bank.

    blad :-)
    *wygodniej* jak pilnuje go bank ale *bezpieczniej* zapisać na dyskietce i
    pilnowac samemu - dla ciebie "lepiej" oznacza co innego niż np dla mnie
    *** blad ***

  • 15. Data: 2004-09-24 18:23:16
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-09-24 18:16, Użytkownik blad napisał :

    > blad :-)
    > *wygodniej* jak pilnuje go bank ale *bezpieczniej* zapisać na dyskietce i
    > pilnowac samemu - dla ciebie "lepiej" oznacza co innego niż np dla mnie

    toż nie próbowałem komuś wyjaśniać jak jest lepiej dla niego schować ten
    klucz, tylko pisałem, co jest lepiej dla mnie. Marek Jurczyk kilka
    postów niżej/wyżej w tym wątku pisze, że

[...]

    Ja takich różnych hasełek, pinów, kodów, swoich, rodziny, znajomych mam
    kilkadziesiąt i już za więcej dziękuję.

    andy_nek

  • 16. Data: 2004-09-24 20:15:56
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Trzecia przy kluczach na USB drive :)

    Zamiast takich karkołomnych kombinacji, które na prawdę łatwo utracić,
    prościej i prawdopodobnie bezpieczniej trzymać ten plik na serwerze banku, a
    hasło do niego w mózgu

  • 17. Data: 2004-09-24 20:43:39
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-09-24, SP9LWH <s...@a...pl> wrote:

> [...]
    > prościej i prawdopodobnie bezpieczniej trzymać ten plik na serwerze banku, a
    Wygoglaj sobie hasło key-logger :P. Zapisuje wszystko co wklepujesz
    w klawiaturę - sprawdzone empirycznie, podpis wychwytuje bez problemu.
    Załapiesz takie coś i konto wyczyścić nie problem :)
    A jak masz klucz na nośniku zabieranym ze sobą - już gorzej bo
    trojan,robal cokolwiek musi być pisany dokładnie pod przechwytywanie danych
    bankowych czyli klepania w klawiature i kopi kluczy -
    a takich aplikacji jeszcze OIMW niema..

    Dlatego najwygodniej to mieć jeden klucz na serwerze i drugi na nośniku.
    Z domowej maszyny możesz sobie używac tego na serwerze a w terenie tego
    z nośnika. W ten sposób pogodzimy dwa problemy..
    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 18. Data: 2004-09-25 10:05:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 24 Sep 2004 20:43:39 +0000 (UTC), Marcin Jurczuk
    <m...@t...pl> wrote:

    >Dlatego najwygodniej to mieć jeden klucz na serwerze i drugi na no?niku.
    >Z domowej maszyny możesz sobie używac tego na serwerze a w terenie tego
    >z no?nika. W ten sposób pogodzimy dwa problemy..
    a jest takie rozwiazanie mozliwe? i czy nie da sie uzyc w terenie tego
    z serwera? to co wg ip rozpoznaje kiedy jakiego klucza uzywac? hmmm.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 19. Data: 2004-09-25 11:42:59
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Załapiesz takie coś i konto wyczyścić nie problem :)

    Jak ktoś ma ochotę wykonywać operacje bankowe na ogólnodostępnym komputerze
    (w pracy, kafejce, internacie,...), to wolna jego wola.
    Niech jednak pretensje ma do siebie, gdy mu ktoś oskubie forsę
    Zagrożeń jest wiele
    Nie da się podać jednej uniwersalnej recepty dobrej dla wszystkich
    Być może kiedyś wstrzelą ludziom w mózg "kulkę identyfikacyjną" i trudniej
    będzie podać się za kogoś innego

    Na razie jednak problem z hasłami jest ogromny
    Łatwo je utracić, gdy są gdziekolwiek zapisane (poprzez samoistne
    zniszczenie nośnika, zagubienie, kradzież)
    Łatwo je pomylić gdy w mózgu kołacze się od mnóstwa zestawów literowo
    cyfrowych do różnorakich celów

    Jak nic nie masz to chcesz innym zabrać
    jak już coś masz musisz dbać by inni ci tego nie zabrali
    A zabierają przy różnych okazjach, nawet w majestacie prawa

  • 20. Data: 2004-09-25 15:02:38
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Sep 2004 13:42:59 +0200,
    osoba podpisana: SP9LWH <s...@a...pl>
    napisała:

    > Użytkownik "Marcin Jurczuk" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jak ktoś ma ochotę wykonywać operacje bankowe na ogólnodostępnym komputerze
    > (w pracy, kafejce, internacie,...), to wolna jego wola.
    Jaka kafejka ? Wystarczy, że wyjdzie nowy wirus/trojan na windowsy i ...
    już.
    KJ
    PS.A ja osobiście mam klucz na 2 komputeraz których korzystam (+ backup)

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Uwolnić słonia !!!