  • 1. Data: 2004-09-22 20:39:40
    Temat: klucz w ING
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Witam,

    pomagam osobie mało jeszcze kumatej w komputerze otworzyć konto w ING
    (ach to OKO). I staję przed wypełnieniem punktu w formularzu internetowym:

    Miejsce przechowywania klucza
    - na dysku lokalnym
    - na serwerze ING Banku Śląskiego S.A.

    kiedyś wypełniałem to dla siebie, i wtedy wiedziałem co jest
    bezpieczniejsze, ale było to dawno i wyleciało mi to z głowy.

    Co powinienem podać aby było ok?

    andy_nek

  • 2. Data: 2004-09-22 21:52:53
    Temat: Re: klucz w ING
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 22 Sep 2004 22:39:40 +0200, Andrzej Kłos
    <a...@k...wp.pl> wrote:

> [...]
    >
    >kiedyś wypełniałem to dla siebie, i wtedy wiedziałem co jest
    >bezpieczniejsze, ale było to dawno i wyleciało mi to z głowy.

    bezpieczniejsze jest na dysku lokalnym.
    wygodniejsze jest na serwerze banku.

    przy drugiej opcji masz taka wygode, ze mozesz uzywac dowolnego
    komputera, ale masz mniej bezpiecznie, bo dostepu do konta broni tylko
    haslo no i drugie do przelewow.
    przy pierwszej opcji masz bezpieczniej, bo nie wejdziesz na konto z
    komputera, na ktorym nie bedzie klucza, ale wtedy w ten sposob sam sie
    troche ograniczasz.
    bezpieczenstwo albo wygoda - wybor nalezy do ciebie :-)

    G.

  • 3. Data: 2004-09-22 22:27:25
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Miejsce przechowywania klucza
    > - na dysku lokalnym

    Wtedy ty pilnujesz by ci się nie zgubiło, zniszczyło, ktoś tobie nie ukradł
    zapasowych kopii, które zawsze będziesz miał ze sobą.

    > - na serwerze ING Banku Śląskiego S.A.

    Wtedy bank pilnuje. Obawiać możesz się nieuczciwości pracowników banku,
    napadu na bank

    Co wg Ciebie jest korzystniejsze ?
    Wielu wybrało własny komputer.

  • 4. Data: 2004-09-23 08:40:48
    Od: "danielos" <d...@w...pl>

> [...]
    > troche ograniczasz.
    > bezpieczenstwo albo wygoda - wybor nalezy do ciebie :-)

    a czy jeżeli ktos włamie sie do mkojego kompa i "pożyczy" klucz to dostanie
    się do konta z obcego komputera?
    pozdr

  • 5. Data: 2004-09-23 09:11:25
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-23 10:40, kiedy danielos napisał(a) co
    następuje:

    > a czy jeżeli ktos włamie sie do mkojego kompa i "pożyczy" klucz to dostanie
    > się do konta z obcego komputera?

    Jeżeli pozna stosowne hasła, to bez przeszkód

  • 6. Data: 2004-09-23 10:17:07
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl>

> [...]
    > zapasowych kopii, które zawsze będziesz miał ze sobą.

    > Wtedy bank pilnuje. Obawiać możesz się nieuczciwości pracowników banku,

    Tego z nieuczciwością nie rozumiem.
    Napadu na co? Na serwer ? I co potem? Wykradzenia tego jednego konkretnego
    klucza z tysięcy podobnych ?

    > Co wg Ciebie jest korzystniejsze ?
    > Wielu wybrało własny komputer.

    Jak to jest osoba mało kumata, to jak zapiszesz lokalnie to daję głowę, że
    za max 2 tygodnie będzie problem, bo ta osoba nie będzie w stanie podpisać
    przelewu.
    A co do bezpieczeństwa to zastanów się, czy łatwiej się włamać na Twój komp
    lokalny, czy na serwer banku.

    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 7. Data: 2004-09-23 10:24:41
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl>

    > Witam,
    >
    > pomagam osobie mało jeszcze kumatej w komputerze otworzyć konto w ING

    I tu nasuwa się pytanie : po co ludzie, którzy nie potrafią obsługiwać kompa
    nawet w podstawowym zakresie (a znam takich), którzy wręcz boją się
    komputerów, zakładają konta internetowe (a znam takich) ? Przecież jest
    jeszcze chociażby bankowość telefoniczna. Wiem, że koszty są większe, ale
    taki człowiek więcej wygada kasy dzwoniąc na pomoc techniczną, niż by
    wygadał robiąc przelewy.
    Gdzie tu logika ?
    Może w związku z tym zaproponuj tej osobie dostęp przez telefon ?

    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 8. Data: 2004-09-23 11:19:44
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-09-23 12:24, Użytkownik PshemeK napisał :

> [...]
    > wygadał robiąc przelewy.
    > Gdzie tu logika ?
    > Może w związku z tym zaproponuj tej osobie dostęp przez telefon ?

    Jak pisałem, to jest OKO, czyli przelewów żadnych. Chce mieć możliwość
    podglądu karty płatniczej to niech ma. Ale do tego trzeba przejść jeden
    raz procedurę, trochę skomplikowaną dla normalnego śmiertelnika, i już.
    Potem tylko identyfikator, hasło i jest kwota na ekranie.

    dzięki za wyjaśnienie sprawy klucza, jak go trzeba dodatkowo pilnować u
    siebie w kompie to lepiej, żeby pilnował go bank.

    andy_nek

  • 9. Data: 2004-09-23 12:12:28
    Od: "Łukasz Walicki" <U...@f...pl>

> [...]
    > raz procedurę, trochę skomplikowaną dla normalnego śmiertelnika, i już.
    > Potem tylko identyfikator, hasło i jest kwota na ekranie.

    Z tego co wiem to do OKO nie ma możliwości 'podpięcia' karty płatniczej.
    Przynajmniej nie doczytałem się tego na stronie ING. Mylę się???

    Łukasz Walicki

  • 10. Data: 2004-09-23 13:35:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2004 12:17:07 +0200, PshemeK naskrobał(a):

> [...]
    > przelewu.
    > A co do bezpieczeństwa to zastanów się, czy łatwiej się włamać na Twój komp

    żeby sie włamać to trzeba wiedzieć gdzie i po co. Już sobie wyobrażam jak
    ktoś sie włamuje do czyjegoś mieszkania i .... przeszukuje nośniki w
    poszukiwaniu kluczy cyfrowych :D ROFL.Natomiast mogę sobie to wyobrazić
    przy włamaniu do banku.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org