  • 11. Data: 2002-08-10 10:52:55
    Temat: Re: kk lukas
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "matjaw" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:aipgeb$43v$1@absinth.dialog.net.pl...

    > czy to oznacza ze to ja musze pilnowac czy przekroczylem limit czy tez
    nie?
    > do tej pory myslalem ze jak bede realizowal transakcje ktora spowoduje
    > przekroczenie limitu to karta po prostu odmowi wykoanania takiej
    transakcji.
    > Jak to jest

    Sorry - czy temat dotyczy karty VISA Electron (plaskiej) czy tez Classic
    (wypuklej) ???

    Pozdro
    Negatyw

  • 12. Data: 2002-08-10 10:53:34
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aiqne1$pck$1@news.gazeta.pl...

    > dostępny limit o jakieś 20% i czekałem na karę, czekałem, czekałem
    > minęło ponad 12 miesięcy a tu cisza, więc chyba mają promocję ;-)

    ... albo BALAGAN !!! :))))

    Pozdro
    Negatyw

  • 13. Data: 2002-08-14 01:16:21
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Tue, 6 Aug 2002 23:55:51 +0200, "matjaw" <m...@w...pl> napisał(-a):

    >w tabeli oplat i prowizji do kk lukasa znalazlem pozycje:
    >
    >Przekroczenie limitu kredytowego 10% od kwoty przekroczonego limitu min.
    >30,00 PLN
    >
    >w jaki sposob mozna przekroczyc limit kredytowy? czy z limitem kretydowym w
    >wysokosci 1000pln mozna dokonac zakupu na 1200pln???

    oczywiście. Przecież nie każda transakcja jest autoryzowana. Możesz na
    przykład wykonać 99 transakcji autoryzowanych po 10 złotych i jedną
    100 złotową "żelazkiem" (np. w taksówce).

    >czy to oznacza ze to ja musze pilnowac czy przekroczylem limit czy tez nie?

    oczywiście, Ty.

    >do tej pory myslalem ze jak bede realizowal transakcje ktora spowoduje
    >przekroczenie limitu to karta po prostu odmowi wykoanania takiej transakcji.

    jak bank ma powstrzymać sprzedawcę z heblem? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2002-08-15 17:26:42
    Od: No Name <v...@w...pl>

    (...)

    > oczywiście, Ty.

    > jak bank ma powstrzymać sprzedawcę z heblem? :-)

    Jednym z głównych celów banku wydającego kartę jest doprowadzenie do
    sytuacji, kiedy klient przekracza limit karty. Wtedy zarobek wzrasta o
    karną opłatę i co tam jeszcze bank sobie doliczy; jak klient niesforny -
    pociąga kasę z bankomatu kartą wypukłą (ostatnio widziałem panienkę z
    jakimś goldem macającą Euroneta), przekracza limit, spłaca minimalną
    stawkę albo spóźnia się ze spłatą, to można misia skubnąć na kilka
    stówek miesięczne. I to jest to, co tygrysy lubią najbardziej. Żelazka i
    inne pralki nie są wymagane, bo kilkutysięczny debet można zrobić nawet
    elektronem.
    Oczywiście w banku będą mówić, że nie wolno przekraczać i należy spłacać
    - podobnie, jak w recepcji hotelu pani będzie udawać niewiniątko, gdy
    zapytasz o telefon do agencji. Zbieżność całkowicie przypadkowa i
    niezamierzona. (Panie siedzące przy barze to pewnie zakonnice na urlopie).

    Pzdr: Dogbert

  • 15. Data: 2002-08-15 17:57:12
    Temat: Re: kk lukas (+ [BZ WBK nie taki zły] )
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...USUNSPAM.com>

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message
    > Jednym z głównych celów banku wydającego kartę jest doprowadzenie do
    > sytuacji, kiedy klient przekracza limit karty. Wtedy zarobek wzrasta o
    > karną opłatę i co tam jeszcze bank sobie doliczy;

    [...........]

    wszystko dobrze, dopóki nie okaże się, że klient już nie ma z czego spłacać
    , nie ma pracy i nie ma skąd ściągnąć długu - więc nie byłbym taki pewny, że
    bankowi są na rękę "niezdyscyplinowani" i "niewypłacalni" klienci

    a poza tym w większości banków niestety nadal pracują panienki, które są
    nauczone (albo i nie uczone tylko tak "im się wydaje"). że najlepszy jest
    klient, który w banku ma lokaty na kilkaset tysięcy i negocjuje
    oprocentowanie, a złym klientem jest ten, który ma ciągle debet lub
    wykorzystany kredyt odnawialny i spłaca go regularnie i przepisowo.

    mam nadzieję, że praca polegająca na ciągłym uświadamianiu pracowników banku
    (i ich dyrektorów) przyniesie kiedyś jakiś pozytywny skutek :))

    a co do WBK ( news:3D5BE7EE.2000008@wp.pl ) to obawiam się, że ten bank to
    jednak nadal jeden z monopolistów na rynku w dziedzinie dobrych i tanich
    kart i na razie nie czuje dobrze oddechu konkurencji na plecach
    zobaczymy co przedstawi multibank - chociaż obawiam się, że przy ich
    restrykcyjnej polityce dotyczącej zdolności kredytowej klienta nie za daleko
    zajdą

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 16. Data: 2002-08-19 18:33:58
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    No Name wrote:

    > pociąga kasę z bankomatu kartą wypukłą (ostatnio widziałem panienkę z
    > jakimś goldem macającą Euroneta),

    A może to był złoty delfinek?

    pzdr

    Tomek

  • 17. Data: 2002-08-19 18:39:51
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > A może to był złoty delfinek?

    Nie, żadne zwierzaki nie były w to zamieszane ;-)

    Pzdr: Dogbert

  • 18. Data: 2002-08-19 19:21:25
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Nie, żadne zwierzaki nie były w to zamieszane ;-)

    Moze byc maestro zlote citka, lub nawet zlota kk vc/mc - niektorzy szalency
    wyplacaja kk z bankomatu :-)))

    pzd