  • 1. Data: 2002-08-06 21:55:51
    Temat: kk lukas
    Od: "matjaw" <m...@w...pl>

    w tabeli oplat i prowizji do kk lukasa znalazlem pozycje:

    Przekroczenie limitu kredytowego 10% od kwoty przekroczonego limitu min.
    30,00 PLN

    w jaki sposob mozna przekroczyc limit kredytowy? czy z limitem kretydowym w
    wysokosci 1000pln mozna dokonac zakupu na 1200pln???

    czy to oznacza ze to ja musze pilnowac czy przekroczylem limit czy tez nie?
    do tej pory myslalem ze jak bede realizowal transakcje ktora spowoduje
    przekroczenie limitu to karta po prostu odmowi wykoanania takiej transakcji.
    Jak to jest

    pzdr

    matjaw

  • 2. Data: 2002-08-06 22:25:56
    Temat: Re: kk lukas
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "matjaw" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > w tabeli oplat i prowizji do kk lukasa znalazlem pozycje:
    >
    > Przekroczenie limitu kredytowego 10% od kwoty przekroczonego limitu min.
    > 30,00 PLN
    >
    > w jaki sposob mozna przekroczyc limit kredytowy?

    W bardzo prosty sposób. Kk Lukasa jest to VC, czyli autoryzacja moze odbywac
    sie off-line, np. w urzadzeniach powszechnie zwanymi zelazkami, bank w
    momencie zakupu nie ma wplywu na autoryzacje, oczywiscie powyzej jakies
    okreslonej kwoty sprzedawca musi uzyskac autoryzacje telefoniczna. Takze w
    terminalach POS karty wypukle sa autoryzowane powyzej okreslonej kwoty.

    czy z limitem kretydowym w
    > wysokosci 1000pln mozna dokonac zakupu na 1200pln??

    Tak

    > czy to oznacza ze to ja musze pilnowac czy przekroczylem limit czy tez
    nie?

    Musisz sie pilnowac

> [...]
    przekroczenie limitu to karta po prostu odmowi wykoanania takiej transakcji

    Pozdrawiam
    Michał Witkowski.

  • 3. Data: 2002-08-07 08:10:52
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 7 Aug 2002 00:25:56 +0200, "Michał Witkowski"
    <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    >terminalach POS karty wypukle sa autoryzowane powyzej okreslonej kwoty.

    Oprocz tego warto wiedziec, ze przy niektorych KK bank swiadomie daje
    autoryzacje na kwote nieco powyzej limitu a potem obciaza kara za
    przekroczenie.
    Ale akurat Lukas chyba nie, jak limit byl wyczerpany nawet mala
    transkacje eService odrzucal z komunikatem 'brak srodkow'.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-08-07 08:33:17
    Od: <o...@e...com>

    [...]
> [...]
    > przekroczenie limitu to karta po prostu odmowi wykoanania takiej transakcji.

    Jeżeli masz limit kredytowy na styk z miesięcznymi potrzebami, to wzmożoną
    czujność zalecam w czasie od daty wygenerowania wyciągu do daty spłaty, bo fakt
    generowania wyciągu nie zeruje salda limitu. Dopiero spłata to robi.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 5. Data: 2002-08-07 08:57:28
    Od: "sdfsdf sdfsdf" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    > w jaki sposob mozna przekroczyc limit kredytowy? czy z limitem kretydowym w
    > wysokosci 1000pln mozna dokonac zakupu na 1200pln???

    można, i to bardzo łatwo, to jest karta kredytowa !
    przy kilku autoryzacjach off-line'owych możesz przekroczyć limit

    > czy to oznacza ze to ja musze pilnowac czy przekroczylem limit czy tez nie?

    dokładnie tak jest

    > do tej pory myslalem ze jak bede realizowal transakcje ktora spowoduje
    > przekroczenie limitu to karta po prostu odmowi wykoanania takiej transakcji.
    > Jak to jest

    tak jest w przypadku gdy transakcja się autoryzuje,
    ale nie przejmuj się tym za bardzo, mi zdarzyło się przekroczyć
    dostępny limit o jakieś 20% i czekałem na karę, czekałem, czekałem
    minęło ponad 12 miesięcy a tu cisza, więc chyba mają promocję ;-)

    Karol Żwiruk

  • 6. Data: 2002-08-07 08:57:37
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

  • 7. Data: 2002-08-07 09:52:49
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ale akurat Lukas chyba nie, jak limit byl wyczerpany nawet mala
    > transkacje eService odrzucal z komunikatem 'brak srodkow'.

    U mnie tak samo, więc pewnie chciałeś powiedzieć, że CITI bywa "tak przyjazny" swoim
    klientom ;-(( ?
    Grzegorz

  • 8. Data: 2002-08-07 10:13:21
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Oprocz tego warto wiedziec, ze przy niektorych KK bank swiadomie daje
    > autoryzacje na kwote nieco powyzej limitu a potem obciaza kara za
    > przekroczenie.

    biorąc pod uwagę lekturę tej grupy, przychodzi mi na myśl jeden taki bandyta
    .... ;-)

    --
    A.S.

  • 9. Data: 2002-08-07 17:53:45
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > biorąc pod uwagę lekturę tej grupy, przychodzi mi na myśl jeden taki
    bandyta
    > .... ;-)

    Tia Millennium ;-) ale nie z braku srodkow - duzo bylo operacji na kwote
    ponizej 50 PLN i szlo bez autoryzacji i skonczylo sie na karnej oplacie -
    dobrze ze w Mille maja ja jeszcze znosna - BZWBK ma prawie 2 kronie wieksza

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2002-08-07 20:47:06
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

> [...]
    > do tej pory myslalem ze jak bede realizowal transakcje ktora spowoduje
    > przekroczenie limitu to karta po prostu odmowi wykoanania takiej

    Wydaje mi sie, ze masz jedno wyjscie - wyrobic sobie plaska karte kredytowa,
    ktora wymaga kazdorazowej autoryzacji. Z oferty dostepnej na rynku
    przychodzi mi do glowy karta CHR Zagiel (VE wydawana przez Kredyt Bank ?) i
    VE co-branded BSK.

    Grzegorz,
    swiadomy-wyzszosci-kart-wypuklych-nad-plaskimi-ale-d
    ostrzegajacy-korzysci-pl
    ynace-z-kart-plaskich