  • 1. Data: 2013-10-07 22:37:21
    Temat: karta do konta walutowego w USD rozliczana w EUR - BZWBK
    Od: j...@g...com

    Być może było to tutaj dyskutowane, ale ja właśnie odkryłem niezbyt miłą cechę karty
    MC wydanej do konta24 w USD w BZWBK. Otóż okazuje się, że walutą rozliczeniową tej
    karty jest EURO :O. Nigdy bym nie pomyślał, że transakcja dokonana w walucie innej
    niż USD będzie najpierw rozliczona w EUR, a dopiero potem przewalutowana PO KURSIE
    BZBWK (!) na USD. Tym samym wszystkie dzisiejsze transakcje były np. księgowane po
    "atrakcyjnym" kursie USD/EUR 1,44.
    Ciekawy koncept. Wybiera człowiek konto w USD, a potem i tak okazuje się, że wpada w
    sidła podwójnego przewalutowania i spread'u banku, bo przecież kursy dewiz ustala już
    BZWBK, a nie Mastercard.
    Czy w Polsce są jeszcze jakieś banki oferujące kartę, dla której prawdziwą walutą
    rozliczeniową jest USD?
    J.

  • 2. Data: 2013-10-07 22:58:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    j...@g...com wrote:
> [...]
    już BZWBK, a nie Mastercard.
    > Czy w Polsce są jeszcze jakieś banki oferujące kartę, dla której prawdziwą walutą

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni/kredytowe/pozos
    tale_karty/

  • 3. Data: 2013-10-07 23:13:19
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-10-07 22:58, witek pisze:

> [...]

    Alior oferuje MC do rachunków prowadzonych w USD/GBP/CHF, można je
    zasilić przez internetowy kantor z minimalnym spreadem.

    T.

  • 4. Data: 2013-10-08 08:42:57
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-10-07 23:13, *Tomasz Finke* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Alior oferuje MC do rachunków prowadzonych w USD/GBP/CHF, można je
    > zasilić przez internetowy kantor z minimalnym spreadem.

    Czy karta kredytowa MC Synca działa tak samo? - z lektury wydaje mi się,
    że tak, ale wole dopytać :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 5. Data: 2013-10-08 08:58:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-10-08 08:42, *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Czy karta kredytowa MC Synca działa tak samo? - z lektury wydaje mi się,
    > że tak, ale wole dopytać :)

    Odwiedziłem wirtualnego bankiera w Syncu i okazuje się, że ich MC jest
    podpięta do konta w PLN i nie można jej podpiąć do konta walutowego :( -
    rozliczana jest w USD co jest małym plusem (dla mnie)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 6. Data: 2013-10-08 09:03:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-10-08 08:58, *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Odwiedziłem wirtualnego bankiera w Syncu i okazuje się, że ich MC jest
    > podpięta do konta w PLN i nie można jej podpiąć do konta walutowego :( -
    > rozliczana jest w USD co jest małym plusem (dla mnie)

    W Aliorze to samo - można podpiąć tylko debetową, nie kredytową :(

    Pozdrawiam - Mirek

  • 7. Data: 2013-10-08 09:31:10
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-10-08 09:03, Mirek Ptak pisze:

    > W Aliorze to samo - można podpiąć tylko debetową, nie kredytową :(

    Zgadza się, dlatego napisałem, że konto karty należy zasilić odpowiednią
    walutą.

    T.

  • 8. Data: 2013-10-08 09:49:12
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-10-08 09:31, *Tomasz Finke* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Zgadza się, dlatego napisałem, że konto karty należy zasilić odpowiednią
    > walutą.

    Widząc MC zaraz pomyślałem, że to kredytówka :)
    Przy okazji jakikolwiek inny bank wydaje/podpina kredytową (rozliczaną w
    USD) do konta walutowego?
    Wiem, że robi to Citi, ale może ona służyć tylko do wypłat z bankomatów
    w USA - płatność w terminalu podlega podwójnemu (a nawet potrójnemu)
    przewalutowaniu.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 9. Data: 2013-10-08 12:00:47
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu wtorek, 8 października 2013 09:49:12 UTC+2 użytkownik Mirek Ptak napisał:
> [...]
    > Wiem, że robi to Citi, ale może ona służyć tylko do wypłat z bankomatów
    > w USA - płatność w terminalu podlega podwójnemu (a nawet potrójnemu)
    A od kiedy Citi ma możliwość podpięcia kredytówki pod konto, wszystko jedno czy
    walutowe czy nie? ZTCP, to można było debetową do konta złotówkowego przepinać - i
    wtedy płatności bezgotówkowe (chyba) szły z konta walutowego, ale wypłaty z
    bankomatów ze złotówkowego. Nie jestem pewien czy płatności czy wypłaty z bankomatów
    były z walutowego po podpięciu, ale na pewno nie była to kredytówka.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 10. Data: 2013-10-08 12:14:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-10-08 12:00, *MrMrooz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    były z walutowego po podpięciu, ale na pewno nie była to kredytówka.

    Straciłem pewność co do tej kredytowej... :)
    Natomiast na 100% żywe USD pobierane są z konta tylko przy wypłatach z
    bankomatów (Citi bezprowizyjnie). Płatności bezgotówkowe przeliczane są
    (przy takiej karcie Citi podpiętej do konta USD) najpierw na EUR po
    kursie MC, potem na złotówki i dopiero w trzeciej kolejności na USD co
    oczywiście czyni taki manewr zupełnie nieopłacalnym - tak mi
    przynajmniej powiedział gośc na infolinii Citi.

    Chyba wezmę w takim razie kartę kredytową MC z Synca godząc się na
    jednokrotne przeliczenie z USD na PLN, bo lepszej alternatywy dla
    płatności bezgotówkowych na ten moment nie widzę. :(

    Pozdrawiam - Mirek