  • 21. Data: 2002-02-22 11:52:17
    Temat: Re: jaki fundusz emerytalny
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a55679$ieh$1@news.onet.pl...
    > No jezeli chcesz płacić za własną niefrasobliwość
    > i tylko dlatego aby ktoś bronił twoich pieniędzy
    > przed samym tobą to juz inna sprawa :-))

    Za własną nie chcę płacić, ale inni potem przyjdą po pomoc do państwa, a
    państwo da im z (m.in.) z moich podatków.

    Pozdrawiam
    R.W.

  • 22. Data: 2002-02-22 12:55:20
    Od: "ROBBO" <r...@s...ec.pl>

    Robert Wicik napisał(a) w wiadomości: ...

    >Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@s...net.pl> napisał w
    >wiadomości news:01c1bb83$945087a0$0e000001@sukces5.softline.sdi
    .pl...

    >Ilu jest takich co się zna lub/i ma czas lub/i ochotę?
    >Ilu byłoby takich karnych i wcześniej nie przetańczyło tych pieniędzy :).

    Wystarczy stale zlecenie w banku na ktore idzie pensja ze te 100zl idzie na
    obligacje
    fundusze bezpieczne cokolwiek

  • 23. Data: 2002-02-22 20:13:48
    Od: "Jaszyn" <j...@p...onet.pl>

    inkoguto napisał(a) w wiadomości: ...
    >Pomyliłeś polisę ubezpieczenia na życie z 3 filarem emerytury
    >"Życiówka" ma właściwości o których piszesz i może być jednym ze składników
    >3 filara, ale nie jedynym!
    >Każde odkładanie na później to 3 filar....ziemia, nieruchomości, złoto,
    >waluty, oszczędności bankowe, akcje, obligacje, "skarpeta"....

    A ty pomyliłes "trzeci filar" z własna zapobiegliwością ;-) Według ustawy o
    funduszach emerytalnych z 1997 roku do trzeciego filara zaliczamy tylko
    Pracownicze Programy Emerytalne. Wszystko inne to własna zapobiegliwość... A
    PPE jest podobnie rozwiązane jak 2 filar; też są jednostki funduszy
    uczestnictwa itp...
    O wadach i zaletach różnych metod szeroko rozumianego 3 filara można długo
    dyskutowac.

    -- _________________________________ _ _ ___ ______ __ _ _
    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz_ | | /_\ / __||_ /\ \ / /| \| |
    j...@p...onet.pl | || |/ _ \ \__ \ / / \ V / | .` |
    _________GG: 2083995______________ \__//_/ \_\|___//___| |_| |_|\_|

  • 24. Data: 2002-02-22 22:40:59
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Jaszyn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pracownicze Programy Emerytalne. Wszystko inne to własna zapobiegliwość...

    No cóż.... Jeśli 3 filar ty WYŁĄCZNIE PPE, to ustawodawcy jest mi po prostu
    żal.....
    Na inny komentarz (o PPE), niż , że to wielkie nieporozumienie, się nie
    wysilę, bo nie warto..:-(

  • 25. Data: 2002-02-25 07:50:46
    Od: "Jaszyn" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >żal.....
    >Na inny komentarz (o PPE), niż , że to wielkie nieporozumienie, się nie

    Taaa... masz rację. to, że tylko PPE jest wspierane w jakiś minimalny sposób
    przez ustawodawstwo, to jedna wielka pomyłka, niestety. W mojej magisterce
    dość szeroko omówiłem przydatność PRogramów Emerytalnych w rozumieniu
    ustawy, no i nie nasunęły mi się jakieś pozytywne wnioski, raczej jeden, że
    za parędziesiąt lat będziemy mieli grupe ludzi z w miarę normalnymi
    emeryturami (to ci, co mieli "szczęście" być w PPE) i tych, co emerytury
    będą mieli znacznie niższe od ostatnich zarobków (bez PPE czy innej formy
    oszczędzania w szeroko rozumianym 3 filarze). Podobna sytuacja była kiedyś w
    Wielkiej Brytanii...
    -- _________________________________ _ _ ___ ______ __ _ _

  • 26. Data: 2002-02-25 14:15:24
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości

> [...]
    > za parędziesiąt lat będziemy mieli grupe ludzi z
    w miarę normalnymi
    > emeryturami (to ci, co mieli "szczęście" być w

    To "szczęście" może być jeszcze pogłębić jeżeli
    czas wypłacania emerytury przypadnie
    zainteresowanemu w okresie silnej bessy na
    giełdzie.

    Sark