  • 1. Data: 2013-10-28 22:14:48
    Temat: jaka KK na wyjazd do usa?
    Od: marek <m...@o...pl>

    witam,
    jade turystycznie do usa
    ktos podpowie jaka karta kredytowa bedzie dobra?
    (przebrniecie przez opcje i oplaty w roznych bankach grozi zawalem...)
    --
    mm

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 2. Data: 2013-10-28 22:41:24
    Temat: Re: jaka KK na wyjazd do usa?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    marek pisze:

    > jade turystycznie do usa
    > ktos podpowie jaka karta kredytowa bedzie dobra?
    > (przebrniecie przez opcje i oplaty w roznych bankach grozi zawalem...)

    Jak rozliczana w PLN, to Polbank MC (nie Visa).
    Jak rozliczana w USD, to karta walutowa do kantoru Aliora.
    Ewentualnie do kompletu debetówka Citi podpięta do rachunku USD (darmowe
    wypłaty gotówki w bankomatach Citi w USA).

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2013-10-28 23:07:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marek wrote:
    > witam,
    > jade turystycznie do usa

    powodzenia

    > ktos podpowie jaka karta kredytowa bedzie dobra?

    taka, których są dwie sztuki

    > (przebrniecie przez opcje i oplaty w roznych bankach grozi zawalem...)

    visa elektron kiepsko się sprawdza, ale da sie przezyc.
    czasami nie przechodzi i mozesz zostać z palcem w d.. jak nie bedziesz
    miał gotówki,

    ten palec bedzie mógł wejsc głeboko, jak bedziesz wieczorem w szemranej
    dzielnicy a pani pomysli sobie ze karta kradziona.

    wez, dwie wypukle karty, z roznych bankow tak, zeby jedną z nich dało
    się jeszcze wypłacać z bankomatu gotówkę.

    Reszta zalezy czy jedziesz do cioci, ktora w razie czego cie utrzyma, to
    wystarczy ci to co powyzje i jakies 200 dolarów w gotówce na drobne wydatki

    czy tez
    jestes kasiasy i zamierzasz mieszkac w hotelach, wypozyczac samochody i
    trochę poszaleć w kasynach.
    wówczas wziąłbym jakiś czek bankierski i zdeponował w tamtejszym banku i
    otworzył sobie konto z lokalną kartą bo szkoda kasy na prowizje.

  • 4. Data: 2013-10-30 16:23:09
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jak rozliczana w USD, to karta walutowa do kantoru Aliora.

    Troche OT:
    Ciekawe jak jest z akceptacja tej karty w USA.

    Karta Alior Kantor EUR testowana w kilku krajach Europy
    w wiekszosci punktow nie byla akceptowana (platnosci bezgotowkowe).

  • 5. Data: 2013-10-30 17:00:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    jakson pisze:

    > Troche OT:
    > Ciekawe jak jest z akceptacja tej karty w USA.
    > Karta Alior Kantor EUR testowana w kilku krajach Europy
    > w wiekszosci punktow nie byla akceptowana (platnosci bezgotowkowe).

    Nie miałem problemów z akceptacją KK od Aliora w USA.

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2013-10-30 17:12:39
    Od: m...@g...com

    On Wednesday, October 30, 2013 4:23:09 PM UTC+1, jakson wrote:

    > Troche OT:
    >
    > Ciekawe jak jest z akceptacja tej karty w USA.
    > Karta Alior Kantor EUR testowana w kilku krajach Europy
    >
    > w wiekszosci punktow nie byla akceptowana (platnosci bezgotowkowe).

    Dziwne - nie miałem żadnych problemów z kartami z Aliora - kantorowymi. Korzystałem z
    USD i EUR - a nie, jedyny problem to buraki w Hiszpanii wciskające bez pytania
    przyciski od DCC w terminalu - co skutkuje 2/3 krotnym przewalutowaniem w niektórych
    przypadkach.

    nb. w USA bankomaty doliczają swoją prowizję (1.5-2.5 dolara) - czasem to
    się bardziej opłaca - np. db.net unikał tej prowizji w bankomatach Bank of America.

    mucher

  • 7. Data: 2013-10-30 18:27:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:

> [...]
    bardziej opłaca - np. db.net unikał tej prowizji w bankomatach Bank of America.

    w stanach nie widdzą co to dcc wiec i tak wszystko pojdzie w dolarach.

    koszt transakcji bezgotowkowej to przelicznik USD/PLN jesli nie masz
    karty w USD plus prowizja pobrana przez twoj bank.
    bankomat wychodzi jednak drozej, bo bankomat policzy swoja prowizje,
    bank swoja za wyplate gotowki, ktora jest zwykle wyzsza niz prowizja za
    transakcje bezgotowkowe plus przelicznik USD/PLN.

    Swego czasu bardzo sie sprawdzaly karty z pekoa sa.

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni/kredytowe/pozos
    tale_karty/

    unikasz przewalutowania, wydasz tylko tyle ile zaplanujesz, karta
    widziana jak kredytowa i nikt nie robił cyrków z wypozyczeniem np
    samochodu. tak samo nikt sie w hotelach nie dziwił. bo karta jest
    wypukła i wyglada jak zwykła kredytówka.

  • 8. Data: 2013-10-30 20:38:19
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    m...@g...com pisze:

> [...]
    przyciski od DCC w terminalu - co skutkuje 2/3 krotnym przewalutowaniem w niektórych

    Też to miałem w Hiszpanii w hotelu. Nawet na wydruku pojawiła się piękna
    formułka (i to po angielsku), że niby rzekomo zostałem poinformowany i
    wyraziłem zgodę na obciążenie w PLN. Karta była "na podpis", więc
    wziąłem wydruk, bezczelnie napisałem na nim "Rejected" i oddałem
    recepcjoniście. Potem przez 2 godziny się motali jak to odkręcić... :-)

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2013-10-30 21:44:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > wziąłem wydruk, bezczelnie napisałem na nim "Rejected" i oddałem
    > recepcjoniście. Potem przez 2 godziny się motali jak to odkręcić... :-)

    A w Polsce grzecznie sie pytaja czy chce w złotówkach czy w Euro.

    Zauwazylem, tylko ze Paypass sie nie pyta jak płacisz w ten sposób.
    idzie w złotówkach.

  • 10. Data: 2013-11-13 09:04:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 30 Oct 2013 16:23:09 +0100, "jakson" <j...@e...org>
    wrote:

    >Troche OT:
    >Ciekawe jak jest z akceptacja tej karty w USA.
    Nie miałem żadnego problemu z fizycznym użyciem karty Alior Kantor w
    USA. Metody autoryzacji były różne ale zawsze skuteczne. Można
    stwierdzić że karta nie jest zbyt bezpieczna w przypadku jej
    kradzieży:
    1. Automat biletowy w metrze w NY - podawało się jakikolwiek kod
    pocztowy i przechodziła autoryzacja (bez PIN)
    2. Automat biletowy na autobusy w LV - poszło za trzecią próbą (nie
    pamiętam czy pytało o pin czy o kod pocztowy).
    3. Automat parkingowy w LA - poszło bez pytań o cokolwiek
    4. Sklepy i restauracje:
    a) W większości przypadków szło na podpis składany na ekranie, nie
    porównywany z kartą bo po przeciągnięciu karty, przed podpisaniem,
    zdążyłem ją zawsze schować.
    b) raz chyba poszło bez niczego, żadnego podpisu i pinu.
    c) raz w sklepie przed płatnością pani spytała czy debit czy credit -
    pokazałem że karta jest debit ale jej coś nie grało, nie o to jej
    chodziło - wybrała opcję debit i nie przeszła płatność. Powiedziała że
    jej terminal nie ma komunikacji z moim bankiem i musi mi to puścic
    jako credit i zażądała okazania id. Jako credit poszło bez problemu
    (już nie pamiętam czy w tym wypadku z podpisem czy nie).

    Nie udało mi się dokonać zakupu kartą przez stronę www (citypass na
    atrakcje w NY) - mimo środków i odpowiedniego limitu na płatności
    internetowe.

    WAM