    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaka KK na wyjazd do usa?
    Date: Wed, 13 Nov 2013 09:04:19 +0100

    On Wed, 30 Oct 2013 16:23:09 +0100, "jakson" <j...@e...org>
    wrote:

    >Troche OT:
    >Ciekawe jak jest z akceptacja tej karty w USA.
    Nie miałem żadnego problemu z fizycznym użyciem karty Alior Kantor w
    USA. Metody autoryzacji były różne ale zawsze skuteczne. Można
    stwierdzić że karta nie jest zbyt bezpieczna w przypadku jej
    kradzieży:
    1. Automat biletowy w metrze w NY - podawało się jakikolwiek kod
    pocztowy i przechodziła autoryzacja (bez PIN)
    2. Automat biletowy na autobusy w LV - poszło za trzecią próbą (nie
    pamiętam czy pytało o pin czy o kod pocztowy).
    3. Automat parkingowy w LA - poszło bez pytań o cokolwiek
    4. Sklepy i restauracje:
    a) W większości przypadków szło na podpis składany na ekranie, nie
    porównywany z kartą bo po przeciągnięciu karty, przed podpisaniem,
    zdążyłem ją zawsze schować.
    b) raz chyba poszło bez niczego, żadnego podpisu i pinu.
    c) raz w sklepie przed płatnością pani spytała czy debit czy credit -
    pokazałem że karta jest debit ale jej coś nie grało, nie o to jej
    chodziło - wybrała opcję debit i nie przeszła płatność. Powiedziała że
    jej terminal nie ma komunikacji z moim bankiem i musi mi to puścic
    jako credit i zażądała okazania id. Jako credit poszło bez problemu
    (już nie pamiętam czy w tym wypadku z podpisem czy nie).

    Nie udało mi się dokonać zakupu kartą przez stronę www (citypass na
    atrakcje w NY) - mimo środków i odpowiedniego limitu na płatności
    internetowe.

    WAM