  • 1. Data: 2013-10-27 14:01:20
    Temat: Czas to pieniądz... w kontekście wiewiórek o numerach bocznych 27 i 28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Meritum expresem do Millenium lub SyneCkaAliora,

    http://www.expresselixir.pl/banki.html#tabela-dostep
    nosci

    stamtąd debetówkami do mBanku, skąd już przelewem expresowym

    http://www.mbank.pl/pomoc/info/konta/przelew-ekspres
    owy.html

    do BGZ... Czy takie coś ma sens? I ile kosztuje? Trzeba wykonać
    jeden przelew z Meritum (na 10 kpln -- być może potrzebne będą
    aż 2, bo granicą może być 5 kpln) i dwa z mBanku do BGZ.

    Jeśli każdy przelew kosztuje 5 pln -- trzeba pobiegać
    z debetówkami i wydać 20 pln, aby wiewiórki dały 100 pln.

    -=-

    A może wiewiórki uznają, że 27 to dzień ustawowo wolny od pracy
    i wyjątkowo uznają, że 28 października to kres miesięcznego okresu?

    -=-

    Mogę też przerwać tygodniowy debet Millennijny (normalnie
    przerwałbym chyba we wtorek) i ominąć lanie z Meritum do Mille.

    -=-

    I wątpliwość -- czy debetówką Millego wezmę 10 kpln?

    Mam 2 takie debetówki, zatem mogę wziąć na każdą z nich po 5 kpln,
    a że w mBanku walają się jakieś drobiazgi (ponad 2kpln) więc mam
    wziąć tylko po 4 kpln na każdą debetówkę.

    -=-

    Czyli

    -- ile można wziąć z bankomatu za pomocą szarytki?
    -- ile kosztuje expresowy przelew z Meritum do Millego?
    -- ile kosztuje expresowy przelew z mBanku do BGZ?
    -- do której godziny można przelać wewnętrznie w BGZ?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-10-27 16:13:50
    Temat: Re: Czas to pieniądz... w kontekście wyścigu wiewiórek i kibicowania wiewiórkom o numerach bocznych 27 i 28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l4j2r5$g23$...@n...news.atman.pl

    > Meritum expresem do Millenium lub SyneCkaAliora,

    > http://www.expresselixir.pl/banki.html#tabela-dostep
    nosci

    Ten punkt proramu chyba pominę. :)

    > stamtąd debetówkami do mBanku,

    Ponoć księgowanie [ciekawe, czy do księgowania używają
    elektronicznych książek] trwa około jednej godziny.

    > skąd już przelewem expresowym

    > http://www.mbank.pl/pomoc/info/konta/przelew-ekspres
    owy.html

    > do BGZ...

    A raczej dwoma przelewami -- na dwa konta.

    > Czy takie coś ma sens? I ile kosztuje?

    Sam sobie zaprzeczam... Toż czas to pieniądz, a któż
    zgadnie czy przewidzieć zdoła, ile to trwa... Wliczając
    w to trwanie także pisanie... [niedobrze -- rymuje się...
    zły znak... zamiast trwa, trzeba napisać potrwa?...
    albo przetrwa? -- wkraczam na niebezpeczne tereny
    związane z przetrwaniem czy przetworami...]

    > Trzeba wykonać
    > jeden przelew z Meritum (na 10 kpln -- być może potrzebne będą
    > aż 2, bo granicą może być 5 kpln) i dwa z mBanku do BGZ.

    Dwa przelewy po 5 kpln w formie wynagrodzenia i następnie
    przelać wewnętrznie z dwóch wiewiórek rozrzutnych na dwie
    wiewiórki oszczędne.

    > Jeśli każdy przelew kosztuje 5 pln -- trzeba pobiegać
    > z debetówkami i wydać 20 pln, aby wiewiórki dały 100 pln.

    Chyba opłaca się -- nie mówić już o honorze...
    No i o tym, że będą tylko dwa expresy, nie 4, czyli
    tylko 10 pln trzeba wydać, nie licząc czasu i ,,latania''
    po mieście. Gdyby było cieplej a ja bym był zdrowy -- pojechałbym
    rowerem.

    > -=-

    > A może wiewiórki uznają, że 27 to dzień ustawowo wolny od pracy
    > i wyjątkowo uznają, że 28 października to kres miesięcznego okresu?

    Może tak -- może nie... Poliwęglanowa kula do przepowiadania mówi,
    że nie uznają. Polikarbon, policarbon i poliwęglan to jedno?

    > -=-

    > Mogę też przerwać tygodniowy debet Millennijny (normalnie
    > przerwałbym chyba we wtorek) i ominąć lanie z Meritum do Mille.

    Normalnie we wtorek, czyli planowo w poniedziałek, bo tydzień tam
    trwa od 6 dni do 9 dni -- już przerwałem. Na jeden dzień pozostałe
    3 dychy (bo debet mam tam do 4 dych) mogę wlać na inne oszczędne
    w Mille.

    > -=-

    > I wątpliwość -- czy debetówką Millego wezmę 10 kpln?

    Ustawiłem na 10 kpln dla wypłat w bankomacie i bezlimitnie w sklepach.
    [nolimit? no limit? bez limitu? bez ograniczeń? bez nadziei -- beznadziejnie,
    tedy i bezlimitnie chyba może być poprawnie]

    > Mam 2 takie debetówki, zatem mogę wziąć na każdą z nich po 5 kpln,

    Zaryzykuję i wezmę tylko jedną. :)

    > a że w mBanku walają się jakieś drobiazgi (ponad 2kpln) więc mam
    > wziąć tylko po 4 kpln na każdą debetówkę.

    Prawie 22 hpln.

    > -=-

    > Czyli

    > -- ile można wziąć z bankomatu za pomocą szarytki?

    IMO do 10 kpln.

    > -- ile kosztuje expresowy przelew z Meritum do Millego?

    Już nie jest to tutaj ważne.

    > -- ile kosztuje expresowy przelew z mBanku do BGZ?

    No właśnie? -- pewnie z 5 pln, bo tam (w mBanku) niemal wszystko tyle kosztuje. ;)

    > -- do której godziny można przelać wewnętrznie w BGZ?

    Mam nadzieję, że zdążę.
    Na różnych kontach (i po różnych kątach) walają się drobiazgi,
    które w sumie dałyby mi ponad 10 kpln -- chyba Bóg mnie ukarał
    za tę niefrasobliwą rozrzutność i nakazał wziąć udział w wyścigu
    szczurów wiewiórkami zwanych. :)

    -=-

    Życzę powodzenia każdemu, kto (jak i ja) przegapił stosowne
    terminu i musi lać expresowo, bez stosownego namaszczenia,
    w warunkach niehumanitarnych, niemal jak na dworcu kolejowym... ;)

    Błędów nie sprawdzam, bo żal mi czasu -- jak/jeśli ktoś jakieś
    znajdzie, niech je potraktuje jako zdobycz wojenną i niech je
    bezceremonialnie zawłaszczy sobie?... ;) Wiem -- nie mogę nikomu
    tego nakazywać.. Mogę co najwyżej (i najniżej?) zaproponować. :)

    -=-

    Frunę do bankomato-wpłatomatu i leję expresem do dziuplli, po czym przelewam
    wewnętrznie. :)

    Być może Mille (za sprawą bezpłatnego debetu -- podarunku
    imieninowego i zarazem wyprawki po zwolnieniu z szarej
    pracy realneoorlenowej) przysłuży się kolejny raz, co
    mnie ucieszy, gdyż lubię ten bank.

    () Mille, PKO z jego Inteligo, Citi <-- te lubię; kolejność przypadkowa
    () PeKaO, ING, klonownice <-- tych nie lubię. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2013-10-27 17:41:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l4jajl$odv$...@n...news.atman.pl

    > Ponoć księgowanie [ciekawe, czy do księgowania używają
    > elektronicznych książek] trwa około jednej godziny.

    Chyba część załogi mBanku księguje elektronicznymi
    księgami a część -- tradycyjnymi... Nie mogłem tak
    po prostu pobrać 10 kpln, zatem i wpłacałem ratalnie.
    Pierwsza rata jest od godziny 17 -- kolejnych nie widać. :)

    Pobór odbył się niemal bezproblemowo, jeśli nie liczyć niemożliwości
    pobrania 10 kpln. Jedne bankomaty dawały 4 kpln, inne tylko 3 kpln...

    Ale zaksięgowano dopiero wpłynięcie pierwszej raty -- 1 kpln...
    A że miałem podgląd w smartfonie-mordercy -- wróciłem, aby lać...
    Ale niestety mimo upływu czasu -- kolejnych wpływów nie widać. :)

    owy.html

    Bank Gospodarki Żywnoś˜ciowej SA 00:00-21:30 00:00-21:30 00:00-21:30

    Ciekawe, jak wygląda lanie wewnątrzdziuplowe...

> [...]

    > zły znak... zamiast trwa, trzeba napisać potrwa?...
    > albo przetrwa? -- wkraczam na niebezpeczne tereny
    > związane z przetrwaniem czy przetworami...]

    Wiosną pożyczają od nas pieniądze w ilości 1 godziny,
    po czym zwracają te godzinę, ale bez odsetek! Niby
    w Millennium tez bez odsetek, ale na tydzień, nie na pół roku.

    > IMO do 10 kpln.

    Można, ale nie jednorazowo.

    Tego jeszcze nie wiem. Gdyby pierwsza wpłata wynosiła [pod niebiosa?]
    3 kpln czy 4 kpln -- mógłbym zlecić pierwszy przelew, a tak, nie mogę
    nawet pierwszego...

> [...]

    > imieninowego i zarazem wyprawki po zwolnieniu z szarej
    > pracy realneoorlenowej) przysłuży się kolejny raz, co

    Mija pół godziny od pierwszego wpływu -- kolejnych nie widać... :)
    Pierwsza wpłata miała miejsce około 16:36 wg kwitów.
    Kolejne -- około: 16:50 i 16:53 oraz 16:56...

    No i są wszystkie wpłaty -- 17:33...

    Teraz mBank pisze, że:

    Przelew ekspresowy nie może być wykonany. Bank odbiorcy docelowego nie
    udostępnia w tej chwili możliwości księgowania przelewów na rachunkach.
    Godziny dostępności przelewów można znaleźć w serwisie www.mbank.pl lub
    skorzystać z "Pomocy".

    Ale na stronie mBanku napisano, że BGZ obsługuje do 21:30 we wszystkie dni tygodnia.

  • 4. Data: 2013-10-27 20:32:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l4j2r5$g23$...@n...news.atman.pl

    > Mogę też przerwać tygodniowy debet Millennijny (normalnie
    > przerwałbym chyba we wtorek) i ominąć lanie z Meritum do Mille.

    Debet przerwany został (przelaniem środków z oszczędnego na Dobre)
    28 października -- czyli Mille nie policzył sobie za tę skomplikowaną
    operację walki z czasem. :) [nie chciał maczać swych rąk w interesie
    niesłusznym?]

    Do tej pory nie widzę możliwości przelania do BGZ...
    Strona BC pyta o masę informacji -- nie obiecując jednak niczego w zamian...

    https://bluecash.pl/przelewy/wykonaj_przelew

    Taka możliwość powinna istnieć w niedziele do godziny
    21:30 i wg strony mBanku, i wg strony BC.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2013-10-27 20:54:24
    Od: MarcinK <m...@g...pl>

> [...]
    > skorzystać z "Pomocy".
    >
    > Ale na stronie mBanku napisano, że BGZ obsługuje do 21:30 we wszystkie

    BlueMedia, które obsługuje te przelewy to totalne dno, przez AliorSync
    dziś też nie udało sie wysłać natychmiastowego, szczerze to na 10 prób 7
    nie idzie

  • 6. Data: 2013-10-28 01:49:13
    Temat: Re: Czas to pieniądz... w kontekście wyścigu wiewiórek i kibicowania wiewiórce o numerze bocznych 28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarcinK" l4jr1g$bjv$...@n...news.atman.pl

    > BlueMedia, które obsługuje te przelewy to totalne dno,
    > przez AliorSync dziś też nie udało sie wysłać
    > natychmiastowego, szczerze to na 10 prób 7 nie idzie

    Potwierdzam -- z AliorSyneCka też rzadko potrafię coś lać natychmiast.

[...]

    Bank odbiorcy nie obsługuje usługi płatności natychmiastowych.
    Prosimy wykonać operację przelewem zwykłym.

    Wyżej z mBanku, niżej z Meritum.

    To tak z ostatniej chwili poniedziałkowego lania expresem...
    Ktoś za reklamy kosi szmal, rumieńców i kolorów mBank
    dostaje, ale funkcjonalnie -- raczej kiepsko.

    -=-

    Trudno znaleźć winnego, ale IMO dwie drogi wypróbowane i obie
    zawiodły, co może oznaczać raczej błąd BGZ, nie BM czy BC.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'