  • 1. Data: 2008-06-27 18:26:24
    Temat: jaką KK BPH wybrać?
    Od: t...@g...com

    bede wyrabiał KK silver w BPH

    do wyboru jest MasterCard i Visa - obie rozliczane w Euro

    ktora wybrac ? jesli mam zamiar placic za grancią w strefie euro a
    takze tam gdzie jest inna waluta ( Czechy, Słowacja, chorwacja)

    ktora organizacja ma lepsze przeliczniki? i czy jakas dolicza procenty
    za przewalutowanie?

    doradca w BPH twierdzi ze bank nie stosuje żadnych dodatkowych oplat
    ( typu 2% za przewalutowanie ) ale nie wiadomo czy nie stosuje tylko
    jesli platnosc jest w euro , a jesli w walucie trzeciej?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2008-06-27 19:47:44
    Temat: Re: jaką KK BPH wybrać?
    Od: "koala" <k...@p...fm>

    > doradca w BPH twierdzi ze bank nie stosuje żadnych dodatkowych oplat
    > ( typu 2% za przewalutowanie ) ale nie wiadomo czy nie stosuje tylko
    > jesli platnosc jest w euro , a jesli w walucie trzeciej?

    A o opłacie za "nieużywanie" oczywiscie nie wspomniał co?
    Miałem kiedyś ich kartę...chyba najdroższa jaką kiedykolwiek miałem

    Pozdr,
    Koala

  • 3. Data: 2008-06-27 20:21:17
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Miałem kiedyś ich kartę...chyba najdroższa jaką kiedykolwiek miałem

    A jaką teraz masz?

    Darek

  • 4. Data: 2008-06-27 20:22:25
    Od: t...@g...com

    On 27 Cze, 20:47, "koala" <k...@p...fm> wrote:

    > A o opłacie za "nieużywanie" oczywiscie nie wspomniał co?
    > Miałem kiedyś ich kartę...chyba najdroższa jaką kiedykolwiek miałem
    >
    > Pozdr,
    > Koala

    jest 4 zł jesli nie ma 2 operacji

  • 5. Data: 2008-06-27 20:35:29
    Od: "koala" <k...@p...fm>

    t...@g...com wrote:

    > jest 4 zł jesli nie ma 2 operacji

    czyli 75 złotych + w najgorszym wypadku gdy karta byłaby szufladowa 4*12=48
    czyli sumując 123 ...to jest kwota niebagalelna jak na KK.
    no i oczywiście nie da się o karcie zapomnieć, bo niezależnie od
    czegokolwiek to i tak 4 zł na wyciagu będą - czyli ewentualne potencjalne
    wysokie kary
    gdy się człowiek zapomni. wolę spac spokojnie i jesli nie robię transakcji
    kartą to nie chcę za to dodatkowo płacić.

    Pozdr,
    Koala

  • 6. Data: 2008-06-27 21:52:00
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "koala" <k...@p...fm> wrote in message news:g43ivo$c1o$1@news.onet.pl...

    > czyli 75 złotych + w najgorszym wypadku gdy karta byłaby szufladowa
    > 4*12=48 czyli sumując 123 ...to jest kwota niebagalelna jak na KK.

    Albo, przy min. 2 transakcjach miesięcznie + rocznych wydatkach >=18 000,
    masz przyzwoita kartę z całorocznym ubezpieczeniem KL. Jeżeli się sporo
    jeździ za granicę (w szególności poza EU) to ma sens. Nawet jeżeli ma się
    zapłacic te 75 PLN rocznie, to jest to stosunkowo tanie ubezpieczenie.

    MichalL

  • 7. Data: 2008-06-27 22:06:35
    Od: t...@g...com

    On 27 Cze, 22:52, "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > jeździ za granicę (w szególności poza EU) to ma sens. Nawet jeżeli ma się
    > zapłacic te 75 PLN rocznie, to jest to stosunkowo tanie ubezpieczenie.

    ale pytanie zasadnicze Visa czy MasterCard?

  • 8. Data: 2008-06-27 22:11:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    t...@g...com pisze:

    > jest 4 zł jesli nie ma 2 operacji

    Bardzo dobry podglad przez internet.
    Ladnie pokazuja blokady.
    Mozna robic przelewy (traktowane jako transakcje gotowkowe)

    Watpie, zeby przy przelicznikach robilo u nich roznice, Mastercard, czy
    Visa.
    Istnieje chyba mozliwosc ustawienia automatycznej splaty - przydatne,
    jesli wejdzie oplata za nieskorzystanie z karty w danym miesiacu.
    Od Silverow dolozyli mozliwosc rozkladania zakupow na raty -
    oprocentowanie rat w miare do przyjecia, ale nie rewelacja.

    W Silverze nie widac wycieania literek, bo maja srebrne tworzywo :)

  • 9. Data: 2008-06-27 22:19:34
    Od: t...@g...com

    On 27 Cze, 23:11, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > oprocentowanie rat w miare do przyjecia, ale nie rewelacja.
    >
    > W Silverze nie widac wycieania literek, bo maja srebrne tworzywo :)

    a czy doliczają jakies prowizje od platnosci bezgotowkowych w innej
    walucie niz rozliczeniowa - tu euro?

  • 10. Data: 2008-06-27 22:33:13
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    t...@g...com pisze:

    > a czy doliczają jakies prowizje od platnosci bezgotowkowych w innej
    > walucie niz rozliczeniowa - tu euro?

    W TOiP nic nie ma na ten temat.
    Nie korzystalem za granica, to sie nie interesowalem, gdy mialem ich KK.