  • 11. Data: 2008-06-27 22:45:06
    Temat: Re: jaką KK BPH wybrać?
    Od: t...@g...com

    On 27 Cze, 23:33, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > W TOiP nic nie ma na ten temat.
    > Nie korzystalem za granica, to sie nie interesowalem, gdy mialem ich KK.

    czy sa jakies wilekie roznice w ubezpieczeniu miedzy silver i goldem?

    zastanawiam sie ktora wziąść

  • 12. Data: 2008-06-27 22:59:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    t...@g...com pisze:

    > czy sa jakies wilekie roznice w ubezpieczeniu miedzy silver i goldem?
    >
    > zastanawiam sie ktora wziąść

    Sprawdz na WWW.
    Wg mnie w Silverze ubezpieczenia sa sladowe, ale nie wiem, czy w Goldzie
    bedziesz mial to, co akurat uwazasz za potrzebne w twoim przypadku.

    Ogolnie o ubezpieczeniach karcianych duzo teraz pisza, ze trzeba
    dokladnie je analizowac, bo np pomoc medyczna za granica moze sie okazac
    ograniczona dajmy na to, do pokrycia kosztow dowozu karetka do szpitala.

  • 13. Data: 2008-06-27 23:07:51
    Od: t...@g...com

    On 27 Cze, 23:59, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dokladnie je analizowac, bo np pomoc medyczna za granica moze sie okazac
    > ograniczona dajmy na to, do pokrycia kosztow dowozu karetka do szpitala.

    tej oplaty 4 zł mozna uniknac tyklo dokonujac trans bezgotówkowych?
    czy przelew z karty tez w to wchodzi?

  • 14. Data: 2008-06-27 23:14:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    t...@g...com pisze:

    > tej oplaty 4 zł mozna uniknac tyklo dokonujac trans bezgotówkowych?
    > czy przelew z karty tez w to wchodzi?

    chyba juz 4,50

    tylko zakupy.

    Trudne to nie jest, natomiast jak ktos zwrocil uwage, moga byc problemy
    jesli z jakis przyczyn wejdziemy w kolejny okres rozliczniowy majac ten
    "dlug" niesplacony z poprzedniego - nie korzystamuy z karty a
    jednoczesnie lapiemy sie na kary z powodu braku splaty kwoty minimalnej
    w terminie.

    Mam podobne ryzyko z karta Money.pl , ale tam w zamian za 5 transakcji
    miesiecznie mam 100% bezplatnosc karty.

  • 15. Data: 2008-06-27 23:22:35
    Od: t...@g...com

    On 28 Cze, 00:14, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > w terminie.
    >
    > Mam podobne ryzyko z karta Money.pl , ale tam w zamian za 5 transakcji

    chyba jednak podziekuje z te karte , za duzo haczykow,

  • 16. Data: 2008-06-27 23:33:01
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    t...@g...com pisze:

    > chyba jednak podziekuje z te karte , za duzo haczykow,

    Zakladam, ze proponuja ci bezplatny pierwszy rok korzystania.
    W takim przypadku,wez, ustaw automatyczna splate i pamietaj, ze
    conajmniej 2 miesiace przed uplywem waznosci trzeba zastrzec, ze nie
    bedzie sie przedluzac (najlepiej wziasc pisemne potwierdzenie, zeby ni e
    krecili) a jednoczesnie nie mozna przy takiej promocji wczesniej
    rezygnowac, bo moga obciazyc kosztem karty.

    Godna polecenia ze wzgledu na bdb podglad internetowy.
    Wg mnie zbyt droga przy placeniu oplat - limity zwalniajace zbyt wysokie
    no i te dodatkowe oplaty za nieskorzystanie.

  • 17. Data: 2008-06-27 23:57:07
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    <t...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    ale pytanie zasadnicze Visa czy MasterCard?

    Zasadniczo nie widzę różnicy. Za granicą warto miec obie, jednej z nich -
    albo żadnej :) mogą nie akceptować,

    MichalL

  • 18. Data: 2008-06-28 00:13:47
    Od: t...@g...com

    On 28 Cze, 00:57, "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > ale pytanie zasadnicze Visa czy MasterCard?
    >
    > Zasadniczo nie widzę różnicy. Za granicą warto miec obie, jednej z nich -

    jasne ale jakies roznice w kursach są czy nie ma? mozna gdzies je
    porownac?

  • 19. Data: 2008-06-28 06:56:51
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-06-28 02:13, t...@g...com stwierdził, że:
    > jasne ale jakies roznice w kursach są czy nie ma? mozna gdzies je
    > porownac?

    Visa swoje kursy publikuje -
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp ,
    MC niestety nie (w każdym razie nie widziałem). Te przeliczniki jednak
    będą pomocne w sytuacji, gdy płacisz w walucie innej, niż rozliczana
    jest karta (wspominałeś o Goldach - Visa Gold rozliczana jest w USD).
    Bank do obciążenia rachunku karty używa swoich kursów (w każdym razie
    tak było, nie śledziłem zmian regulaminu).

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 20. Data: 2008-06-28 09:14:52
    Od: t...@g...com

    On 28 Cze, 07:56, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:
> [...]
    > Bank do obciążenia rachunku karty używa swoich kursów (w każdym razie
    > tak było, nie śledziłem zmian regulaminu).

    tak Gold jest rozliczany w USD wiec podwojne pzewalutowanie,

    a jak w praktyce wyglada konfrontacja przeliczniki Visy i Mastercarda?