  • 11. Data: 2015-03-26 12:28:20
    Temat: Re: jak to z Frankiem bylo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "J.F." 5513c1f8$0$8384$6...@n...neostrada.pl
    >Posłuchał FHayeka i zobacz, co robiły instytucje takie, jak AIG.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Hayek
    >Powodem kryzysu była nadgorliwa opieka instytucji (w tym państwa)
    >nad ludźmi oraz przedsiębiorczość firm takich jak AIG.

    Trzeba by sie doszukac jak to bylo, ale cos mi sie kojarzy ze
    sprywatyzowano dwie panstwowe instytucje, a w nowych jak to w nowych -
    widmo zysku zaslonilo reszte :-)

    >Państwo robi pożyczki? Pożycza od kogoś, czy pożycza komuś?

    Pozycza komus. Taki maly kredyt konsolidacyjny na splate rat.

    Oczywiscie aby pozyczyc komus musi pozyczyc od kogos. Choc w USA to
    nie takie proste :-)

    >Starczy, bo zwykle banki wiedzą, co robią.

    Myslisz ze przewidzialy dwukrotny wzrost rat ?

    J.

  • 12. Data: 2015-03-26 13:08:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5513ed59$0$8371$6...@n...neostrada.pl

    > Trzeba by sie doszukac jak to bylo, ale cos mi sie kojarzy ze sprywatyzowano dwie
    panstwowe instytucje, a w nowych jak to w
    > nowych - widmo zysku zaslonilo reszte :-)

    Jak to było? Zaraz zobaczymy. Jakoś tak -- nie wiem, ale wypowiem się. ;)

    "Liwiusz" memibg$420$...@n...news.atman.pl

    > Z serii "nie wiem, ale się wypowiem", ech... ;)

    Nie wiesz, więc sprawdź. Przyda się -- czas na zarobki z kursowania.
    Ale żeby zarabiać na kursowaniu, trzeba znać historię i pojmować
    mechanizmy przewidujące pogodę. ;) Odrób tedy Siostro zadania
    domowe, zobacz to, co ukryte dla oczu... ;)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Sekurytyzacja
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rating_kredytowy
    http://pl.wikipedia.org/wiki/American_International_
    Group
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Citigroup

    > Pozycza komus. Taki maly kredyt konsolidacyjny na splate rat.

    Komu pożyczyło w RP na spłatę kredytu?
    Jak -- za pomocą jakiegoś banku?

    > Oczywiscie aby pozyczyc komus musi pozyczyc od kogos.

    Od kogoś -- owszem. Zwykle dając nas (podatników) za żyrantów. ;)

    > Choc w USA to nie takie proste :-)

    Nie jest proste? Ponad 17 bilionów długów jawnych i nie jest
    proste? Co Ty (przepraszam) mamroczesz?! Gospodarka USA opiera
    się na kredytach i z\zadłużeniu!

    > Myslisz ze przewidzialy dwukrotny wzrost rat ?

    Drażliwe pytanie. Nie mam teraz czasu -- być może odpowiem później.

    --
    niedzie pon wto śro czw pią sob nie pon wtorek śro czw pią sob nie pon wto środa
    czw pią sob nie ponawóz wto śro czw

  • 13. Data: 2015-03-26 13:26:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 5513ed59$0$8371$6...@n...neostrada.pl

    >Jak to było? Zaraz zobaczymy. Jakoś tak -- nie wiem, ale wypowiem
    >się. ;)

    Ale ja o Freddim Macu i Fannie Mae cos czytalem

    >Komu pożyczyło w RP na spłatę kredytu?
    >Jak -- za pomocą jakiegoś banku?

    Nie wiesz, a wypowiadasz sie :-P

    http://www.rp.pl/artykul/345209,379309-Ze-wsparcia-n
    ajczesciej-korzystaja-kredytobiorcy--z-Mazowsza.html

    >Od kogoś -- owszem. Zwykle dając nas (podatników) za żyrantów. ;)

    Nie mowie nie, troche mnie to smieszy ... "obywatele, kupujcie
    obligacje, obligacje daja wysoki i pewny zysk".
    Oczywiscie aby go wyplacic obywatele beda wysoko opodatkowani :-)

    >Nie jest proste? Ponad 17 bilionów długów jawnych i nie jest
    >proste? Co Ty (przepraszam) mamroczesz?! Gospodarka USA opiera
    >się na kredytach i z\zadłużeniu!

    Prosto sie pozycza.
    Ale czy sie pozycza ? O zasadach emisji dolara i FRS wiesz cos ? To
    nie jest takie proste zagadnienie :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-03-26 22:57:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5513fb00$0$8377$6...@n...neostrada.pl

    > Nie wiesz, a wypowiadasz sie :-P

    Nie wiem więc pytam, aby wiedzieć.

    > http://www.rp.pl/artykul/345209,379309-Ze-wsparcia-n
    ajczesciej-korzystaja-kredytobiorcy--z-Mazowsza.html

    Nie możesz streścić? ;)

    > Prosto sie pozycza.
    > Ale czy sie pozycza ? O zasadach emisji dolara i FRS wiesz cos ? To nie jest
    takie proste zagadnienie :-)

    Jw. ;)

    Zgadnij, skąd wziąłem J z powyższej linijki. ;)

    Skoro tak mocno zadłużają się -- raczej zadłużanie jest proste, czyli łatwe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2015-03-26 23:02:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Miroo" 5513b8eb$0$2194$6...@n...neostrada.pl

    > Dawali, ale nie tak łatwo. Była duża marża, wymogi co do wkładu własnego, umowa z
    pracodawcą na czas określony nie była brana pod
    > uwagę

    Wolałbym umowę na 50 lat niż na nieokreślony. ;)

    > A bank? Bank sobie poradzi. Albo zwiększy klientom opłaty, albo weźmie kasę od
    państwa. Że tak powiem - współczesna historia zna
    > takie przypadki :)

    Każdy chętnie wesprze gogatego, który potknął się;
    zaś padającego biedaka podepczą nawet najbliżsi.

    > Niestety tam gdzie chodzi o politykę i/lub wielką kasę zdrowy rozsądek i uczciwość
    wyparowują.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2015-03-27 13:57:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "J.F." 5513fb00$0$8377$6...@n...neostrada.pl
    ajczesciej-korzystaja-kredytobiorcy--z-Mazowsza.html
    >Nie możesz streścić? ;)

    Streszczenie to jest w samym linku :-)

    >Jw. ;)
    >Zgadnij, skąd wziąłem J z powyższej linijki. ;)
    >Skoro tak mocno zadłużają się -- raczej zadłużanie jest proste, czyli
    >łatwe.

    Ale miales pisac cos o literkach F,R,S, a nie o J :-)

    Zadluzanie USA jest bardzo latwe ... ale czy to aby na pewno
    zadluzanie ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2015-03-28 03:59:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 551553db$0$2191$6...@n...neostrada.pl

    > Zadluzanie USA jest bardzo latwe ...

    Czyli zagadnieniowo trudne, ale łatwe technicznie?

    > ale czy to aby na pewno zadluzanie ? :-)

    IMO USA eksportują wojsko i wojnę a zapłatę biorą
    poprzez fikcyjną sprzedaż obligacji papierowych.

    nie mogę oficjalnie sprzedać Ci usług mojego
    wojska, więc ,,pożyczam'' od Ciebie pieniądze

    oficjalnie przyjmuję od Ciebie nie
    zapłatę za wojskową interwencje,
    ale
    pożyczkę

    --
    niedzie pon wto śro czw pią sob nie pon wtorek śro czw pią sob nie pon wto środa
    czw pią sob nie ponawóz wto śro czw pią

  • 18. Data: 2015-03-28 12:01:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2015 03:59:12 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    > poprzez fikcyjną sprzedaż obligacji papierowych.
    > nie mogę oficjalnie sprzedać Ci usług mojego
    > wojska, więc ,,pożyczam'' od Ciebie pieniądze

    Nie, kraje gdzie wyeksportowano wojne nie maja pieniedzy aby je USA
    pozyczac, to im trzeba pozyczac. Poza tym dzis najwieksze rezerwy
    dolarowe maja Chiny, Arabia Saudyjska, Rosja ...

    Ten Fed ktory cytowales, taka dziwna organizacja niby prywatnych
    bankow. Oni co roku decyduja ile rzadowi USA pozyczyc.
    Pozyczaja na procent, ale rzad od klkudziesieciu lat niby procenty
    splaca, ale jednoczesnie pozycza coraz wiecej ... a poniewaz jest
    inflacja, to moze to tak trwac bardzo dlugo..

    J.

  • 19. Data: 2015-03-28 14:04:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup

    > No to czego sie te banki baly, ze chcialy zakazac ? :-)
    > A potem popatrz jak wyszlo - frank w gore, mieszkania w dol, i nagle nie
    > ma zabezpieczenia.
    >
    > Zreszta poniekad to bylo zrodlem kryzysu w USA - klienci przestali
    > splacac, nieruchomosci spadly, i przestaly zabezpieczac.

    Tam był jeszcze motyw oceny a raczej braku oceny zdolności kredytowej
    niektórych klientów, z których duża część miała ciemniejszą karnację.
    Odmowa banku mogła być traktowana jak akt rasistowski. Bankom ie zawsze
    łatwo było takiemu odmówić. Z jedną z organizacji monitorującej pod
    tym względem banki był związany polityk z Ilinois niejaki B. H. Obama...

    > Mnie tylko smieszy ze baly sie, ale robily :-)
    >
    > To mi przypomina ciekawostke z antypodow - taksowkarze protestuja i
    > domagaja sie od rzadu, aby im nakazal montowanie szyby ochraniajacej od
    > atakow pasazerow.
    > Pomysl nieglupi ... ale czemu sami nie zainstaluja, trzeba zakazu ?

    Nakazu. Np. szyba kosztuje. Jeden godzi się ponieść koszty, ale
    konkurent nie ma zamiaru - oszczędzi - "nieuczciwa" konkurencja.
    Więc chcą zmusić wszystkich: ja zapłacę ale oni też.
    Poza tym pasażer chyba lepiej się czuje gdy nie jest traktowany jak
    potencjalny bandyta lub niebezpieczny ładunek. Chętniej może skorzysta
    z taksówki bez szyby. Argument o "nieuczciwej konkurencji" jw.
    Podobnie z bankami, największe "stać" było na rezygnację z walut.
    Ale teraz to Polak zarabiający w Danii w koronach w Polsce chyba
    kredytu nie weźmie? Bo w czym? To pójdzie do konkurencji.
    A właśnie teraz można byłoby kredyt w CHF zaryzykować. O ile nie
    będzie wojny, ale wtedy to już jakby inna sprawa.

    Arek

  • 20. Data: 2015-03-28 14:08:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." aym9qhtl8se0$....@4...net

    > Nie, kraje gdzie wyeksportowano wojne nie maja pieniedzy aby je USA
    > pozyczac, to im trzeba pozyczac.

    Belg, widząc nadciągające zagrożenie dla jego biznesu w Banglaśniegu,
    kupuje obligacje rządowe USA. Zupełnie niezależnie ;) od tego kupna
    USA znienacka zauważają łamanie praw człowieka Banglaśniegu i zagrożenie
    demokracji w tymże Banglaśniegu, dlatego wysyłają do Banglaśniegu swoje
    wojska. :) (wojska; organizacje pozarządowe kochające ludzi; innych
    obrońców uciśnionych i pokrzywdzonych...)

    IMO Ty też, widząc niezadowolenie/rozwydrzenie swoich pracowników,
    mógłbyś kupić obligacje rządowe USA, aby otrzymać od USA humanitarną
    pomoc dla swego narodu, skutkującą zaprowadzeniem ładu i porządku. ;)

    Widząc jakiekolwiek zagrożenie, mógłbyś nabyć takie obligacje a USA
    (zupełnie (; niezależnie ;) od tego kupna znienacka rozpoczęłyby
    jakąś akcję (; prolajaf ;) tuż obok Ciebie)

    > Poza tym dzis najwieksze rezerwy
    > dolarowe maja Chiny, Arabia Saudyjska, Rosja ...

    Rosja ma wielkie rezerwy dolarowe?
    Ma (miała) duże na własne potrzeby -- relatywnie większe od Polski.
    Nie były jednak jakieś gigantyczne. Duże, aby przetrwać wojnę gospodarczą.

    > Ten Fed ktory cytowales, taka dziwna organizacja niby prywatnych bankow.

    Tak niby -- jak i Ty jesteś tylko na niby.

    > Oni co roku decyduja ile rzadowi USA pozyczyc.

    Jakoś tak. Ponadto decydują o wielkości stałej grawitacji. ;)

    Oni jedynie dostosowują się do zaistniałej sytuacji tak, aby zarobić jak
    najwięcej. Obserwują świat i tak ustalają cenę swego pieniądza, aby popyt
    nie spadał. Jak w sklepie -- za dużo mleka dały krowy, ;) więc cena mleka
    w sklepie spada, aby mleko nie psuło się.

    BTW -- notuję już deficyt mleka kupionego niedawno po około 1.25 pln, czy jakoś
    podobnie...
    (mleko było chyba po 1.65, od tego real zszedł 20% w dół a Krokodyl zaokrąglił trzy
    razy)
    Żałuję, że nie obróciłem wózkiem jeszcze ze dwa razy -- i Krokodyl by najadł się
    okrąglej,
    i mniej miejsca wolnego miałbym na mleko... Moje wszelkie zapasy mleka notuję na 24
    litry,
    czyli na 10 dni... Powoli zapalają ;) się lampki ostrzegające o zbliżającym się
    niedostatku
    mleka...

    > Pozyczaja na procent, ale rzad od klkudziesieciu lat niby procenty splaca,

    Nie niby spłaca procenty -- jak IMO napisałeś, ale spłaca nibyprocenty.
    Rząd USA spłaca swe zadłużenie nie procentami, ale polityką -- dostosowuje
    swą politykę do potrzeb FED. (FED itp. sił naprawdę rządzących i Stanami,
    i światem)

    > ale jednoczesnie pozycza coraz wiecej ... a poniewaz jest
    > inflacja, to moze to tak trwac bardzo dlugo..

    Aż do skończenia świata. Obamę wybrano, bo obiecywał zmniejszenie
    długu rządu i państwa USA. Obama ponoć zanotował makabrycznie wielkie
    deficyty -- rosnące szybciej niż do tej pory. (aby było jasne
    w pochmurny dzień -- deficyt to nie dług)

    -=-

    IMO obecnie na rynku mamy trzech wielkich sprzedawców wojska: USA, Rosję i Chiny.
    Sprzedawcy ci IMO konkurują ze sobą (Rosja dla przykładu do czasu aneksji Krymu
    oferowała stosunkowo niskie ceny) na rynku światowym. Ale (nadal IMO) tylko USA
    prowadzą obsługę kompletną -- nie tylko sprzedają wojsko, lecz do wojska dodają
    także wojnę, dzięki czemu pogłębiają potrzeby rynku.

    Czyli mówiąc inaczej -- mamy trzech szklarzy, jeden z nich chciał zaniżać ceny,
    a jeden nie tylko szkli okna, ale także wybija szyby. :)

    IMO na Ukrainie USA szukają mięsa armatniego.

    konflikt, czyli naładowanie społeczeństwa chęcią do walki
    likwidacja sprzętu poradzieckiego w walce ;) z separatystami
    miłosierne wyposażenie zachodniej Ukrainy w sprzęt amerykański
    szkolenie kadeta w sprzęcie amerykańskim
    wysłanie wojska [na rzeź] do Afryki

    Amerykanie (i im podobni) zachwalają: ,,To bardzo dobry śmigłowiec!
    Jeśli ktoś potrafi latać śmigłowcem w ogóle, tym nauczy się w 10 minut''.
    To jednak nieprawda! Na polu chwały potrzebni są żołnierze dobrze zapoznani
    z danym typem sprzętu, nie zaś oblatani we wszystkich typach broni. [i atakuje?]

    -=-

    IMO państwa narodowe czy religijne upadają. Ich miejsce zajmują ,,państwa''
    inne, można by powiedzieć ,,korporacyjne'', ale to określenie złe, choć
    lekko zbliżające do wyjaśnienia/objaśnienia sytuacji. Oczywiście nie
    będą to państwa, lecz ,,prywatne państwa''. Oksymoron? Niby tak. Oligarchie?

    -=-

    Weź ogromny statek wycieczkowy. Nie musi być państwowy, może być prywatny.
    (niemal -- musi być prywatny) Może nie należeć do żadnego państwa? Czemu
    nie? Musi mieć ochronę przed piratami? Kupi ją sobie tam, gdzie uzna za
    stosowne -- w USA, Rosji czy w Chinach lub w Indiach... Zatrudni masę ludzi
    (może i dziesiątki tysięcy) i zajmie międzynarodowe (niemal niczyje) wody.
    Zarobi na turystach i tym zarobkiem zapłaci za ochronę, jedzenie (częściowo
    będzie łowił), napęd do silników (być może atomowy)...

    -=-

    IMO państwa narodowe stają się przeżytkiem. Naród to grupa ludzi wiążących
    się historią, językiem, kulturą, religią... W dobie ;) internetu granice
    międzynarodowe zanikają. Historia jest stale fałszowana; języki się mieszają;
    kultura dostosowuje się do zysku; religie mieszają na całym świecie -- już
    nie ma Europy chrześcijańskiej, już Wielka Brytan, Niemcy, czy Francja to
    kraje niechrześcijanskie... już islam i hinduizm są zbyt silne w Europie,
    aby mówić tutaj o przewadze chrześcijaństwa, co zauważa także Franciszek.
    Co więcej -- bogaci Anglicy to niekoniecznie chrześcijanie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'