  • 21. Data: 2015-03-29 20:20:11
    Temat: Re: jak to z Frankiem bylo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2015 14:04:55 +0100, Arek napisał(a):

    > Tam był jeszcze motyw oceny a raczej braku oceny zdolności kredytowej
    > niektórych klientów, z których duża część miała ciemniejszą karnację.
    > Odmowa banku mogła być traktowana jak akt rasistowski. Bankom ie zawsze
    > łatwo było takiemu odmówić. Z jedną z organizacji monitorującej pod
    > tym względem banki był związany polityk z Ilinois niejaki B. H. Obama...

    No, jakby mialy jakies sensowne kryteria, to by nie mialy sie czego
    bac. Wiec albo nie mialy ... albo sensowne jest aby Murzyn na poczatek
    dostal pare punktow ujemnych.

    > Nakazu. Np. szyba kosztuje. Jeden godzi się ponieść koszty, ale

    Nie tak duzo. Wrecz bardzo malo, o ile kojarze.

    > konkurent nie ma zamiaru - oszczędzi - "nieuczciwa" konkurencja.
    > Więc chcą zmusić wszystkich: ja zapłacę ale oni też.
    > Poza tym pasażer chyba lepiej się czuje gdy nie jest traktowany jak
    > potencjalny bandyta lub niebezpieczny ładunek. Chętniej może skorzysta
    > z taksówki bez szyby.

    No coz, rzeklbym ze nie bardzo ma wybor - lapie i wsiada, nawet jak
    sie zle czuje, to nie wysiadzie przeciez, a i na lapanie znikomy wplyw
    ma.
    Z czasem owszem, moze sie jakas korporacja zawiazac "u nas bez szyby"
    ... ale to chyba dobrze ?

    J.

  • 22. Data: 2015-03-31 11:28:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

> [...]
    > atakow pasazerow.
    > Pomysl nieglupi ... ale czemu sami nie zainstaluja, trzeba zakazu ?

    To jest efekt grupowy. Kto pierwszy przestanie dawać, ten ryzykuje, że
    inni dalej będą dawać, klienci pójdą do innych. Podobnie jak z
    zawieszeniem broni - jest wojna, jedna strona przestaje strzelać, to
    przegrywa. Uzgodniony i wprowadzony jednocześnie dla wszystkich "zakaz"
    eliminuje tego typu ryzyko.