    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jak to z Frankiem bylo
    Date: Sat, 28 Mar 2015 14:04:55 +0100

    news:5513c1f8$0$8384$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup

    > No to czego sie te banki baly, ze chcialy zakazac ? :-)
    > A potem popatrz jak wyszlo - frank w gore, mieszkania w dol, i nagle nie
    > ma zabezpieczenia.
    >
    > Zreszta poniekad to bylo zrodlem kryzysu w USA - klienci przestali
    > splacac, nieruchomosci spadly, i przestaly zabezpieczac.

    Tam był jeszcze motyw oceny a raczej braku oceny zdolności kredytowej
    niektórych klientów, z których duża część miała ciemniejszą karnację.
    Odmowa banku mogła być traktowana jak akt rasistowski. Bankom ie zawsze
    łatwo było takiemu odmówić. Z jedną z organizacji monitorującej pod
    tym względem banki był związany polityk z Ilinois niejaki B. H. Obama...

    > Mnie tylko smieszy ze baly sie, ale robily :-)
    >
    > To mi przypomina ciekawostke z antypodow - taksowkarze protestuja i
    > domagaja sie od rzadu, aby im nakazal montowanie szyby ochraniajacej od
    > atakow pasazerow.
    > Pomysl nieglupi ... ale czemu sami nie zainstaluja, trzeba zakazu ?

    Nakazu. Np. szyba kosztuje. Jeden godzi się ponieść koszty, ale
    konkurent nie ma zamiaru - oszczędzi - "nieuczciwa" konkurencja.
    Więc chcą zmusić wszystkich: ja zapłacę ale oni też.
    Poza tym pasażer chyba lepiej się czuje gdy nie jest traktowany jak
    potencjalny bandyta lub niebezpieczny ładunek. Chętniej może skorzysta
    z taksówki bez szyby. Argument o "nieuczciwej konkurencji" jw.
    Podobnie z bankami, największe "stać" było na rezygnację z walut.
    Ale teraz to Polak zarabiający w Danii w koronach w Polsce chyba
    kredytu nie weźmie? Bo w czym? To pójdzie do konkurencji.
    A właśnie teraz można byłoby kredyt w CHF zaryzykować. O ile nie
    będzie wojny, ale wtedy to już jakby inna sprawa.

    Arek