  • 1. Data: 2003-05-23 15:40:07
    Temat: jak to sie robi z wekslami?
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    wittam,

    niedawno poznalem teoretyczna zasade dzialania weksli. Wprawdzie nie
    analizowalem jeszcze prawa wekslowego, ale chcialbym zapytac o kilka
    praktycznych szczegolow:

    1. jaka jest obecnie przecietna (oczywiscie ze rozni sie w roznych bankach)
    stopa dyskontowa?
    2. jak wyglada zdyskontowanie weksla? czy bank zdyskontuje kazdy weksel,
    charakteryzujacy sie znamionami okreslonymi w prawie wekslowym, przeciez nie
    zna wiarygodnosci jego wystawcy? jak dlugo fizycznie trwa taka operacja i
    jak sie odbywa?
    3. czy bank pobiera jakies oplaty manipulacyjne za ww operacje?
    4. jak sklonic odbiorcow, by "placili" wekslami, i jak sklonic odbiorcow i
    dostawcow do akceptacji weksli tranzytywnych?

    to sa takie luzne pytania, ktore nasunely mi sie na podst tego, co
    uslyszalem. Przepraszam, jesli popelnilem jakies bledy rzeczowe, materia
    jest dla mnie calkiem nowa i nieznana zwlaszcza od praktycznej strony

    pozdrawiam
    Kwik