  • 1. Data: 2003-05-23 12:34:22
    Temat: PTF - kredyt na uzywany. Jaki inny lepszy?
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Szukam kredytu na samochod uzywany. Juz zadawalem to pytanie na grupie i
    dostalem odpowiedzi m.in., ze nie warto brac kredytu w PTF, bo maja duza
    prowizje. Faktycznie, jest to do 9% doliczane do kredytu...
    Ale z drugiej strony PTF jest chyba jedyna instytucja kredytujaca samochody
    do 10-12 lat? Mysle o samochodzie 3-5 letnim, na ktory mam ok. 30% srodkow
    wlasnych i raczej nie stac mnie zeby np. w Banku Ochrony Srodowiska wziac
    kredyt na reszte kasy na 1-3 lata... (tam odlicza sie wiek samochodu od 6 lat
    i na taki okres max mozna wziac kredyt). Przyznaje, reszta cech kredytu w BOS
    jest OK, gdyby nie ten okres kredytowania...

    Wyniki szukania na expanderze tez sa OK, ale niestety nie uwzgledniaja takich
    niuansow jak max wiek auta. Mozna wpisac kredyt na 6 lat i expander wyrzuci
    liste kredytow - co z tego jesli co najwyzej kilka bankow da mi kredyt na
    taki okres jesli samochod bedzie starszy niz rok...
    Czy jest jeszcze jakis bank udzielajacy kredytow na starsze samochody i na
    dosc dlugi okres?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2003-05-23 13:11:00
    Temat: Re: PTF - kredyt na uzywany. Jaki inny lepszy?
    Od: "Dżery" <d...@m...pl>

    Kupiłem uzywany samochód - biorąc u nich kredyt wszystko jest spoko.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-05-23 13:58:05
    Od: "Crazy Yogurt" <y...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl>:

    [...]
    > Ale z drugiej strony PTF jest chyba jedyna instytucja kredytujaca
    > samochody do 10-12 lat?

    Nieprawda. Np PKO BP też kredytuje - IIRC w taki sposób, że wiek
    samochodu po spłacie ostatniej raty nie może przekraczać 12 lat
    (przynajmniej tak było 2 lata temu) - ale tu dużo zależy od dobrej
    woli pracownika banku. Możesz zapytać w kilku oddziałach, bo
    czasami obowiązują różne zasady. Np w I oddziale PKO BP we
    Wrocławiu nie chcieli dać kredytu bez książeczki wojskowej
    z pieczątką "rezerwa", w II oddziale w ogóle o nią nie pytali :)

    pzdr

    Y (C)

  • 4. Data: 2003-05-23 21:30:19
    Od: "Zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

> [...]

    > wlasnych i raczej nie stac mnie zeby np. w Banku Ochrony Srodowiska wziac

    sorry, bo to nie na temat odpowiedź, ale przy takim wkładzie własnym, przy
    takim okresie kredytu, przy takim rocznym spadku wartości samochodów to Ty
    po prostu chcesz żyć ponad stan :)
    Ja bym radził - kup coś na Twoją kieszeń.

    Zbig.

  • 5. Data: 2003-05-24 11:42:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl.nospam>

    On Fri, 23 May 2003 12:34:22 +0000 (UTC), wrote:
> [...]
    >kredyt na reszte kasy na 1-3 lata... (tam odlicza sie wiek samochodu od 6 lat

    Hm, ty sie zastanow czy cie stac na auto - bo tak na oko to niezbyt.
    Niestety - jazda samochodem to jest wydatek jakies 500 zl miesiecznie,
    nie liczac samego samochodu ..

    J.

  • 6. Data: 2003-05-25 20:41:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl.nospam> writes:

    > Hm, ty sie zastanow czy cie stac na auto - bo tak na oko to niezbyt.
    > Niestety - jazda samochodem to jest wydatek jakies 500 zl miesiecznie,
    > nie liczac samego samochodu ..

    Wlasnie.

    A moze bardziej sie oplaca taksowkami jezdzic? W miescie sa we wskazanym
    miejscu po 10 minutach od wezwania.

    Nie ma problemu ze specjalnym podatkiem (nazywanym "mandatem"),
    z przegladami, badaniami technicznymi, zuzywanym paliwem, ubezpieczeniem,
    naprawami, odpowiedzialnoscia za wypadki itd.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator