  • 11. Data: 2017-02-13 22:09:19
    Temat: Re: jak placic w Danii
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2017 21:00:36 +0100, RobertS napisał(a):

    > jak się da to tak najlepiej, w Danii (prawie wszędzie) za płatności
    > obcymi kartami prowizja (interchange) przerzucana jest na kupującego
    > czyli...
    > lepiej płacić gotówką

    Tylko skad te gotowke brac ?
    (zakladam jednak, ze jak ktos tam na dluzej jedzie, to w koronach
    bedzie zarabial)

    Ale oni nie dorobili sie jakiejs odgornej obnizki oplat, tak by
    przestac pobierac oplaty ?

    J.

  • 12. Data: 2017-02-13 22:12:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 22:09, J.F. pisze:

> [...]
    > bedzie zarabial)
    >
    > Ale oni nie dorobili sie jakiejs odgornej obnizki oplat, tak by

    jak się mieszka, pracuje i zarabia to domestic card i po kłopocie

    2% doliczają prawie wszędzie, "kort gebyr" nie znam dunskiego, ale takie
    coś zawsze było na paragonie + kwota oczywiście

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2017-02-13 22:34:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 22:12, RobertS pisze:

    > 2% doliczają prawie wszędzie, "kort gebyr" nie znam dunskiego, ale takie
    > coś zawsze było na paragonie + kwota oczywiście

    Nie zauważyłem czegoś takiego.
    Płaciłem prawie wyłącznie kartami.

  • 14. Data: 2017-02-13 22:37:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2017 22:12:15 +0100, RobertS napisał(a):

    > 2% doliczają prawie wszędzie, "kort gebyr" nie znam dunskiego, ale takie
    > coś zawsze było na paragonie + kwota oczywiście

    cos znalazlem
    https://www.danskebank.dk/DA-DK/PRIVAT/KORT/RAADGIVN
    ING/Pages/Kortgebyrer-butikker.aspx

    po przetlumaczeniu googlem, wynikaloby, ze pobieraja z kredytowek, a z
    debetowych nie.
    Ale czy to sie tyczy zagranicznych czy tylko krajowych i to tylko 3
    wymienionych, to bym sie nie zalozyl.

    J.

  • 15. Data: 2017-02-13 22:51:43
    Od: "marek" <mularek@o2_wytnij.pl>

    oglegroups.com...

    Lista z pamięci, więc nie gwarantuję kompletności.

    Oferty w miarę poważne:
    - citi z kontem priority i debetówką do niego - teraz jeszcze jest promocja
    i za spełnienie warunków bezpłatności można dostać dodatkowo 300zł (plus ew.
    stówkę za polecenie - szukać na grupie) - kartę należy podłączyć do konta w
    euro (też darmowe) i koszt wychodzi ok. 0,5% (cena zakupu waluty w kantorze
    aliora - bo oczywiście po kursie citka nie kupujemy, a przelew z kantoru
    aliora do citka darmowy - plus spread MC) dla wszystkich krajów świata z
    wyjątkiem USA i UK, bankomaty na całym świecie za darmo (uwaga, uważać na
    bankomaty citi, mogą przeliczać na USD),
    - pekao - konto "mobilne" z debetówką - tutaj mamy koszt rzędu 0,2%, czyli
    wyłącznie spread MC, i przeliczanie bezpośrednio z PLN - bezpłatne przy
    wpływie 500zł/mc (ale nie wiem, czy wystarczy ping-pong) i 4 transakcjach
    kartą.
    ----
    wyglada to dosyc zawile.... :(
    najgorsze (jak sadze..) jest to, że regularne wpływy będą w EUR, a nie w USD
    lub DKK...
    czyli było by potrzebne konto walutowe w EUR.... no i co dalej?
    marek

  • 16. Data: 2017-02-13 23:16:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-02-13 o 22:37, J.F. pisze:

> [...]
    > debetowych nie.
    > Ale czy to sie tyczy zagranicznych czy tylko krajowych i to tylko 3

    debetówkami nie płaciłem, ale z kredytówek prawie wszędzie doliczali
    dodatkową opłatę

    generalnie do przetestowania, bo ze 2 lata temu ostatnio byłem

    no i w niektórych sklepach tylko lokalne karty były akceptowane, ale w
    Niemczech w Lidlu było to samo

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2017-02-13 23:22:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2017 23:16:56 +0100, RobertS napisał(a):
> [...]
    >
    > generalnie do przetestowania, bo ze 2 lata temu ostatnio byłem
    >
    > no i w niektórych sklepach tylko lokalne karty były akceptowane, ale w

    W Niemczech sie zmienilo, i Lidl akceptuje wszystkie karty.

    W Biedronce tez sie zmienilo :-)

    Wiec mnie troche dziwi, ze Danii sie nie zmienilo :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-02-14 10:55:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Cóż, albo jest prosto i drogo, albo tanio, tylko trzeba chwilę pomyśleć i zrozumieć
    kilka zasad.

    Jak wpływy w euro to citek wydaje się najlepszym rozwiązaniem - zakładasz konto
    priority, otwierasz (można samodzielnie przez net) konto w euro, podajesz do
    przelewów wpływów w EUR właśnie to konto w euro, podłączasz kartę debetową do konta w
    euro i załatwione - przy płatności w DKK płacisz tylko prowizję MC rzędu 0,2%. W
    Danii, jeśli oczywiście do czegoś byłoby to potrzebne, darmowe są również wypłaty z
    bankomatów w euro.

    Uwaga - konto citi priority kosztuje normalnie 25zł/mc - w tym jest darmowa debetówka
    bez dodatkowych warunków z darmowymi bankomatami na całym świecie.
    Żeby za konto nie płacić, trzeba spełnić jeden z dwóch warunków:
    - mieć w citi depozyty i/lub inwestycje na min. 30k zł,
    albo
    - mieć jakiś kredyt w citi i w miesiącu wpływ min. 5k.
    Ten kredyt to może być darmowa karta kredytowa simplicity, zaś warunek na wpływ jest
    taki, że musi być spoza citi - albo może to być ping-pong z własnego konta w innym
    banku.
    Jeśli cokolwiek zarabiasz, to jak pójdziesz do oddziału citi i powiesz, że chcesz
    konto priority i kartę kredytową, to w zachwyt ich wprowadzisz ;>
    Alternatywa to zadzwonienie na infolinię (bo oddziałów mało), z dokumentami
    przyjedzie kurier.
    Do tego obecnie zarówno na konto jak i kartę są promocje, więc nie zapomnij dopytać i
    się na promocje zapisać.

  • 19. Data: 2017-02-14 14:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Nie zauważyłem czegoś takiego.
    >Płaciłem prawie wyłącznie kartami.

    Dawno czy nie dawno ?
    Kredytowymi czy debetowymi ?

    J.

  • 20. Data: 2017-02-14 15:17:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-02-14 o 14:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dawno czy nie dawno ?
    > Kredytowymi czy debetowymi ?

    W czerwcu ubiegłego roku.
    Kredytówką Millennium Visa, debetową Mastercard Raifeisen walutowa -eurowa.
    Na kursy to nigdy nie zwracam uwagi, bo mnie tam wszystko jedno czy
    rozliczą mi po 10 groszy więcej ale dodatkowe opłaty, to raczej zwracam
    uwagę.