  • 1. Data: 2003-01-17 10:57:04
    Temat: jak najlepiej przelac kase do Niemiec ?
    Od: "ml" <m...@d...pl>

    Wyjezdzam do Niemiec na stypendium (jestem studentem)
    i zastanawiam sie jak poradzic sobie z transferem pieniazkow do Niemiec ??!!
    Wiem na pewno ze na miejscu zaloze sobie konto w niemieckim banku (gratiss
    dla studentow)

    Tylko jak przetransportowac kaske z Polski na to konto abym stracil jak
    najmniej na przeliczeniach
    i kosztach dodatkowych ;)

    1. Schowac kase do skarpetki , zawiezc do Niemiec i wplacic do banku. ;)
    2. Moze otwarcie konta w polskim Deutsche Bank cos ulatwi ?
    3. Jakies konto w Euro w Polskim banku ?

    no sam nie wiem ...pomozcie !!!

    ml

    PS
    mam konto w m-banku.

  • 2. Data: 2003-01-17 13:53:20
    Temat: Re: jak najlepiej przelac kase do Niemiec ?
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Niewiem co najlepiej teraz, ale ja w identycznej sytuacji (przed kilkoma lat
    y)
    robilem tak:

    > 1. Schowac kase do skarpetki , zawiezc do Niemiec i wplacic do banku. ;)

    Czasami, ale nigdy nie wiecej niz 2000 DM.

    > 3. Jakies konto w Euro w Polskim banku ?

    Mialem konto walutowe w zwyklym PKO BP, robilem przelew na konto
    w Niemczech, przy przelewie 3000 DM koszty wyszly ok 70 zl.

    ps
    gdzie jedziesz ?
    ps2
    Raczej trzymaj sie zdala od Sparrkasy, niby siec bankomatow najwieksza, ale
    traktowanie i podejscie (zwlaszcza do cudzoziemcow) dalekie od poprawnego,
    czego nie mozna bylo powiedziec o niemieckim CITIbanku.
    ps3
    dobrze sie zastanow, gdzie zalozyc, bo nie wiem jak teraz, ale konto mozesz
    miec
    (jako student - darmowe ) tylko jedno !!!

  • 3. Data: 2003-01-17 14:17:52
    Od: "api" <h...@N...gazeta.pl>

    ml <m...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > 2. Moze otwarcie konta w polskim Deutsche Bank cos ulatwi ?
    > 3. Jakies konto w Euro w Polskim banku ?

    Mieszkam od ponad 16 lat w Niemczech. Na podstawie wlasnych doswiadczen radze
    Ci skarpetke (czysta)... :-))))) Gdzie zalozyc konto? sam mam konto w
    Volksbanku (darmowe nie tylko dla studentow, proste w obsludze online - AOL i
    internet bezposredni) Jesli masz pytania, mailuj...

    Pozdrowienia

    api

  • 4. Data: 2003-01-17 14:37:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > 2. Moze otwarcie konta w polskim Deutsche Bank cos ulatwi ?

    Osobiście nie testowałem, ale podobno przelewy między DB Polska
    i DB Niemcy idą za pośrednictwem banków trzecich.
    Dla mnie to jakaś paranoja, ale pamiętam że były tu kiedyś posty
    opisujące takie zjawisko.
    Zresztą może się coś zmieniło...

    Pix

  • 5. Data: 2003-01-17 15:11:04
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    ml wrote:

    > 1. Schowac kase do skarpetki , zawiezc do Niemiec i wplacic do banku.
    > ;)

    Cytuje aktualne info od znajomej, ktora studiuje w Niemczech:

    Ja uzywalam zaszytych kieszeni:) Teraz jak jechalam, spotkalam
    dziewczyne, co robi to samo, tylko...jadac do Polski!:)
    Mam dwa darmowe konta dla studentow, teraz nie ma ograniczen. Co do
    Sparkassy to czesciowa prawda, moze nie odnosnie cudzoziemcow, ale
    generalnie sa strasznie niezorganizowani, myla adresy itp. Po wakacjach
    chodzilam tam z 5 razy zeby odebrac swoja karte, bo jedni mowili, ze wylali,
    inni, ze na zly adres, jeszcze inni ze mam odebrac osobiscie...

    Drugie mam w Volksbanku ale dostepu przez internet nie mam bo nigdy nie
    mialam czasu wypelnic formularzy i zaniesc ich osobiscie, a taka jest
    procedura u nich!

    Acha, studenci maja darmowe tylko do 26 roku zycia.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2003-01-17 15:50:26
    Od: robson <m...@N...gazeta.pl>

    > 1. Schowac kase do skarpetki , zawiezc do Niemiec i wplacic do banku.

    mysle ze lepiej jest zalozyc konto w polskim banku ktory nie pobiera oplat
    przy wyplacie z bankomatow zagranica, a w Polsce jeszcze dodatkowo udzielic
    pelnomocnictwa lub zalozyc rachumek wspolny tak aby ktos mogl wplacic kase
    bez prowizji jak bedziesz w Niemczech.

  • 7. Data: 2003-01-17 20:17:53
    Od: "ml" <m...@d...pl>

    Czyli podsumowujac:
    Konto u Niemcow (Frankfurt/main) zalozyc musse bo z tego sa sciagane
    wszelkie moje platnosci (ubezpie; mieszkanie)
    Raczej zapomniec o Sparkasse i wybrac CITYbank lub Volksbank
    Do skarpety (kieszeni) wziasc 'cos na poczatek' ale nie za duzo
    Ostatecznie jak przelew to raczej raz a porzadny...
    cos jeszcze?

    dzieki
    ml

  • 8. Data: 2003-01-17 20:58:02
    Od: "ml" <m...@d...pl>

    Jaki poski bank nie pobiera oplat za wyplate kaski z bankomatow
    za granica ?

    ml

    .152...

  • 9. Data: 2003-01-18 00:39:09
    Od: robson <m...@N...gazeta.pl>

    "ml" <m...@d...pl> wrote in news:b09qoj$7r1$1@news.tpi.pl:

    > Jaki poski bank nie pobiera oplat za wyplate kaski z bankomatow
    > za granica ?

    Fortis Bank dla posiadaczy e-pakietu
    prowadzenie 7 zl + visa electron 1 zl = 8zl

    bez prowizji można pobierać pieniądze ze wszystkich bankomatów krajowych i
    zagranicznych.

    wymagane sa wplywy min. w wysokosci 300 zl

    wiecej informacji znajdziesz na stronie Fortis Banku

    http://www.fortisbank.com.pl/services/epakiet/

  • 10. Data: 2003-01-18 01:51:12
    Od: robson <m...@N...gazeta.pl>

    "ml" <m...@d...pl> wrote in news:b09qoj$7r1$1@news.tpi.pl:

    > Jaki poski bank nie pobiera oplat za wyplate kaski z bankomatow
    > za granica ?

    aha Fortis ma VE ktora o ile sie nie myle jest rozliczane przez $, a te
    bezplatne wyplaty odbijaja sobie dodatkowo na wyjatkowo zlym kursie

    docs ciekawy opis problemu znajdziesz tutaj, jest tam test wyplat z
    bankomatu min. w Niemczech:

    http://www.ebanki.pl/artykuly/karty_i_kursy.html

    mozesz sie zastanowic nad citi, w ktorym wyplaty z bankomatow zagranica z
    bankomatu Citibanku sa bezplatne, a w innych wynosza 4 zl, a do konta jest
    wydawana karta Maestro rozliczana w ojro, i jak wynika z artykulu po
    przyzwoitym kursie.

    konczac przypominam abys nie zapomnial wziac karty dodatkowej, nawet
    jakiejs bezplatnej banku internetowego.