  • 1. Data: 2003-05-10 12:05:37
    Temat: BZ WBK i naliczenie oplat za wznowione karty
    Od: "ktos" <vivacity@no_spam.poczta.fm>

    Witam!

    Mam taki problem... BZ WBK naliczylo mi 65zl prowizji za 2 karty odnowione.
    W ten sposob powstal debet. Zamierzam go uregulowac mozliwie szybko,
    jednak... na ponad 30 dni przed uplywem terminu waznosci jednej z kart,
    zlozylem w oddziale wniosek, by jej nie odnawiac. Tak mi polecono przez net,
    gdy chcialem to zrobic poprzez BZ24. Najwyrazniej wniosek gdzies zaginal,
    choc prosilem pracownika 2 razy, by go sprawdzil i czy na pewno jest
    wszystko OK. Prosba byla motywowana tym, iz panuje tam koszmarny balagan.
    Rok temu wystepujac o Vise Classic przyslali mi Vise Electron probujac
    obciazyc kosztami jej wydania, wczesniej mowili, ze w ogole nie maja Visy
    Classic w ofercie itp itd. Duzo by o tym pisac.

    Tak sie zastanawiam - potwierdzenia zlozenia wniosku nie mam - nie dawali.
    Czy jest jakas szansa na udowodnienie, ze to ich wina? No i co ew. robic na
    przyszlosc - brac dyktafon, kamere, robic zdjecie? Inaczej znow moze sie
    okazac, ze zloze wniosek, a oni podra go np. i wyrzuca do smieci mnie
    obciazajac ponownie kosztami.

    Co do drugiej karty - Maestro - skladajac wniosek pracownik pytal mnie czy
    nie chce w zwiazku z tym zadnej karty. Odpowiedzialem, ze zostawiam wlasnie
    Maestro, ktora jest darmowa i z niej bede korzystal. Pracownik potwierdzil,
    ze tak, jest darmowa i OK. Teraz okazuje sie, ze wcale nie jest - jest, ale
    pierwsza, odnowiona juz nie. W zwiazku z tym nie skladalem wniosku o jej
    nieodnawianie (inna sprawa, ze pewnie tez by zgubili). Czy teraz mam szanse
    na anulowanie oplaty za wydanie tej karty motywujac to faktem, iz pracownik
    wprowadzil mnie w blad? BZ WBK stanowczo (i nie pierwszy raz) chce wyludzic
    prowizje za uslugi, ktorych nie chcialem i staralem sie (jak widac
    nieskutecznie) z nich zrezygnowac.

    W poniedzialek tam ide, pewnie bedzie tak, ze nikt nic nie wie, nie widzial,
    nie slyszal. Mam tylko emailowy list z centrum, ze mam isc w sprawie
    nieodnawiania do oddzialu. Zamierzam spisac nazwisko tej baby - wiem ktora,
    pamietam - i zlozyc oficjalna reklamacje na rece prezesa, jednakze ciekaw
    jestem Waszych opinii czy sa szanse na wygranie, tj. odstapienie od
    prowizji, wzglednie od jednej, a moze zero na calej linii.

    Swoja droga - to ciekawe... Jesli bede skladal wnioski o zamkniecie rachunku
    (w innych bankach, gdzie zamykalem tez bylo bez potwierdzenia), a oni beda
    sobie je wyrzucac do smieci to czy do konca zycia bede musial korzystac z
    ich uslug?

    Szymon

    P.S.
    Szczyt glupoty osiagneli wysylajac mi list zwykly, ktory dotarl do mnie w
    piatek o 18:00. Stoi tam: "uprzejmie prosimy o zgloszenie sie do naszego
    Oddzialu w terminie do 2 dni od otrzymania pisma", i dalej: "Niedotrzymanie
    powyzszego terminu spowoduje podjecie przez Bank rutynowych dzialan
    zwiazanych z dochodzeniem naleznosci."

    Po pierwsze: na jakiej podstawie wyznaczono 2 dni? W regulaminie mowa jest o
    tym, ze nalezy "niezwlocznie" uregulowac zadluzenie, nie ma mowy o dniach.
    Te 2 dni mozna byloby zamienic na np: "w terminie 5 sekund" - wydaje sie to
    rownie prawomocne.

    Po drugie: otrzymujac list w piatek o 18:00 jak mam sie stawic do niedzieli
    do 18:00, skoro w sobote i niedziele oddzial jest zamkniety? W piatek
    zamykaja juz o 16:00.

  • 2. Data: 2003-05-10 13:38:43
    Temat: Re: BZ WBK i naliczenie oplat za wznowione karty
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "ktos" <vivacity@no_spam.poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednak... na ponad 30 dni przed uplywem terminu waznosci jednej z kart,
    > zlozylem w oddziale wniosek, by jej nie odnawiac. Tak mi polecono przez

    Blad. Na 2 tygodnie przed poczatkiem ostatniego miesiaca waznosci, albo (jak
    kto woli) na 45 dni przed uplywem okresu waznosci sie to zglasza

> [...]

    niedzieli
    > do 18:00, skoro w sobote i niedziele oddzial jest zamkniety? W piatek

    1. Skoro to list zwykly to znaczy, ze go otrzymales nie w piatek lecz w
    nastepna srode, prawda? Przypomnij sobie dobrze...;-)) I nie komplikuj sobie
    zycia.
    2. Dwa dni w baku to dwa dni robocze (tak jak z przelewami - biegaja tylko w
    dni robocze. Nie komplikuj.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2003-05-10 13:41:36
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    ktos wrote:

    > Tak sie zastanawiam - potwierdzenia zlozenia wniosku nie mam - nie dawali.

    Zawsze trzeba chodzić ze swoją kopią pisma i żądać na niej
    potwierdzenia. Cóż taki kraj.

> [...]
    > przyszlosc - brac dyktafon, kamere, robic zdjecie? Inaczej znow moze sie
    > okazac, ze zloze wniosek, a oni podra go np. i wyrzuca do smieci mnie

    Raczej marne. Na przyszłośc j.w. A teraz zapłacić, karty zastrzec
    rachunek zamknąć. Jak Ci zależy na tych samych bankomatach to iść do
    Lukasa (tam też wznowienia kart są płatne, ale podstawowy rachunek jest
    gratis.

    pzdr

    Tomek

  • 4. Data: 2003-05-10 15:41:54
    Od: "ktos" <vivacity@no_spam.poczta.fm>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    > Blad. Na 2 tygodnie przed poczatkiem ostatniego miesiaca waznosci, albo
    (jak
    > kto woli) na 45 dni przed uplywem okresu waznosci sie to zglasza

    Nie zmienia to faktu, iz wniosek zostal zlozony w terminie i przyjety.

    pzdr

  • 5. Data: 2003-05-10 15:48:01
    Od: "ktos" <vivacity@no_spam.poczta.fm>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Zawsze trzeba chodzić ze swoją kopią pisma i żądać na niej
    > potwierdzenia. Cóż taki kraj.

    Z tym, ze wniosek wypisuje sie na ichnich drukach, ale moze racja - na drugi
    raz wypisze podwojnie i poprosze o potwierdzenie kiedy wplynelo.

> [...]
    > rachunek zamknąć. Jak Ci zależy na tych samych bankomatach to iść do
    > Lukasa (tam też wznowienia kart są płatne, ale podstawowy rachunek jest

    KK w Lukasie dostalem w 2 dni zalatwiajac wszystko przez email. Rachunek w
    BZ WBK mam od 2 lat, jeszcze jako student zakladalem. Zamykal nie bede - na
    razie chce wyjasnic sprawe, najwyzej odwolam sie do Dyrektora Oddzialu,
    potem do ich rzecznika klienta. Jesli dalej nic z tego - zadbam by zaplacili
    10x najmniej kwote, ktora probuja ukrasc (powiedzmy wprost, swiadome
    wprowadzanie w blad celem wyludzenia pewnej sumy podpada pod paragraf i to
    nie prawa bankowego czy regulaminu karty, lecz kodeksu karnego).

    Wiesz... jesli mi przyjdzie zabulic te 65zl (co stanowi na dzis 650000%
    kwoty, ktora tam trzymalem) to latwo sie nie poddam :-)