  • 1. Data: 2006-07-17 10:14:33
    Temat: jak działa wcześniejsza spłata kredytu w mBanku ?
    Od: "Łukasz" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam
    mam pytanie dot. wcześniejszej spłaty kredytu w mBanku - posiadam taki,
    hipoteczny w CHF. Chiałem dzisiaj sprawdziś jak to działa, wpisałem pewną
    kwotę, zatwierdziłem, po czym do tej kwoty została dodana pozycja "odsetki
    bieżce". Wydawało mi się że spłacam wcześniej właśnie po to żeby _nie_ płacić
    już odetek od tej kwoty, którą wcześniej oddaję (odsetki stanowiły ok. 130%
    kwoty spłaty więc na pewno nie dotyczą okresu od uruchomienia kredytu do
    dzisiaj).

    Może to jest oczywiste, ale ja jakoś nie mogę zrozumieć dlaczego, proszę o
    wyjaśnienie jak 8-latkowi ;)

    Łukasz

  • 2. Data: 2006-07-17 10:41:30
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Łukasz" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:e9fnu9$rbn$1@inews.gazeta.pl...

    > Może to jest oczywiste, ale ja jakoś nie mogę zrozumieć
    > dlaczego, proszę o
    > wyjaśnienie jak 8-latkowi ;)

    Teoretyzuje, ale przypuszczam, ze odsetki dotyczyly calego kredytu
    od dnia ostatniej splaty do daty dodatkowej splaty. Taka jakby
    "dodatkowa kapitalizacja". W zwiazku z czym kolejna rata powinna
    byc nizsza, bo beda w niej zawarte odsetki, za okres krotszy niz
    miesiac.

    Sprawdz, czy takie podejscie nie sprawi, ze rachunki sie zgodza.

    marekz

  • 3. Data: 2006-07-17 10:46:42
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    byl to kredyt splacany w ratach rownych czy malejacych ?

  • 4. Data: 2006-07-17 17:45:55
    Od: "snake" <s...@p...fm>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości .
    > byl to kredyt splacany w ratach rownych czy malejacych ?

    malejących

  • 5. Data: 2006-07-19 17:14:47
    Od: "Kriseek" <m...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > dzisiaj).
    >
    > Może to jest oczywiste, ale ja jakoś nie mogę zrozumieć dlaczego, proszę o

    witam,
    nie wiem czy w mBanku jest tak samo jak w Multibanku ale niestety przy
    mplanach walutowych (czyli nie w zła wlasnie np w CHF) nie funkcjonuje
    mechanizm bilansujący :( niestety... żeby spłacić wcześniej musisz podpisac
    aneks do umowy :( inaczej sie nie da...albo przewalutowac na zl i wtedy
    korzystac z mechanizmu bilansujacego

    pozdrawiam,
    krzysiek

  • 6. Data: 2006-07-19 17:43:15
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 lip o godzinie 19:14, na pl.biznes.banki, Kriseek napisał(a):

> [...]
    > aneks do umowy :( inaczej sie nie da...albo przewalutowac na zl i wtedy

    Nie prawda:
    http://www.elektro-instal.neostrada.pl/pliki/Umowa-m
    Plan.jpg
    Par. 14 Umowy mPlanu hipotecznego w mBanku.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 7. Data: 2006-07-19 17:44:06
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 17 lip o godzinie 12:14, na pl.biznes.banki, Łukasz napisał(a):

    Czy masz umowę podobną do mojej?
    http://www.elektro-instal.neostrada.pl/pliki/Umowa-m
    Plan.jpg
    Par. 14 umowy ma takie brzmienie jak w mojej?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 8. Data: 2006-07-19 18:19:27
    Od: "Kriseek" <m...@w...poczta.onet.pl>

    > Nie prawda:
    > http://www.elektro-instal.neostrada.pl/pliki/Umowa-m
    Plan.jpg
    > Par. 14 Umowy mPlanu hipotecznego w mBanku.

    zauwaz ze wczesniejsza splata kredytu (czyli par. 14) a mechanizm
    bilansujacy to dwie oddzielne sprawy. Za pierwszym razem spłacasz
    definitywnie czesc kredytu (czyli sam kredyt sie zmniejsza) i tu mozesz
    zmienic okres kredytowania bo masz mniejszy kredyt (oczywiscie to wymaga
    aneksu) a za drugim razem tylko czasowo zmniejszasz swoje kredytowanie
    (swoja podstawe od ktorej nalicza sie odsetki) ale zawsze mozesz wrocic do
    swojej max pozycji kredytowej ktora jest w danym momencie mozliwa.

    Porownaj sobie 2 strony:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/kredyty_hipoteczn
    e/multiplan/
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/kredyty_hipoteczn
    e/mpw/

    przy mplanie walutowym nie ma nic wspomniane o mechanizmie bilansujacym.....
    niestety, marketing to sztuka przemilczeń :(

    pozdrawiam,
    krzysiek

  • 9. Data: 2006-07-19 20:05:46
    Od: z...@p...onet.pl

    > zauwaz ze wczesniejsza splata kredytu (czyli par. 14) a mechanizm
    > bilansujacy to dwie oddzielne sprawy.

    No wlasnie. A tu jest mowa o splacie. Wiec nie wcinaj sie z mechanizmem
    bilansujacym, bo mieszasz.

    Wczesniejsza splata jest bezplatna jesli tylko nie chcesz skracac okresu
    kredytowania. Tak wiec deklarujesz kwote kapitalu do splaty, system dodaje Ci
    odsetki od czasu ostatniej splaty. Nowy kapital kredytu rozkladany jest na ten
    sam okres kredytowania. Nie ma zadnych aneksow i oplat. Przy nastepnej racie
    bedziesz mial odsetki od nizszej kwoty i od dnia splaty.

    A mechanizm bilansujacy to zupelnie inna bajka. Po prostu kasa ktora lezy na
    koncie zmniejsza kwote od ktorej placisz odsetki.
    Dziala TYLKO I WYLACZNIE przy kredytach zlotowkowych. Jesli ktos Ci tego nie
    powiedzial, to trafiles na oszusta badz idiote. mBank zawsze zaznacza, ze
    bilansowanie jest dla zlotowek. Pomysl logicznie. Jak moze byc dla walut skoro
    nie ma kont walutowych.