  • 1. Data: 2019-01-30 22:45:28
    Temat: inwestycje w fundusze?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    tak się tylko podpytam:

    czy ktoś z szanownych grupowiczów jest może aktywnym inwestorem
    inwestującym m.in. w fundusze inwestycyjne?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2019-01-31 10:01:09
    Temat: Re: inwestycje w fundusze?
    Od: Oli <O...@a...com>

    W dniu 2019-01-30 o 22:45, RobertS pisze:
    > tak się tylko podpytam:
    >
    > czy ktoś z szanownych grupowiczów jest może aktywnym inwestorem inwestującym m.in.
    > w fundusze inwestycyjne?

    Jestem. A co chcesz wiedzieć?.
    Od ok sierpnia 2018 to prawie wszystkie fundusze maja spadki. Wyjątkiem są
    obligacje korporacyjne, które nieco odbiły.

    --
    Oli

  • 3. Data: 2019-01-31 10:33:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A ja się spytam, po co inwestować w fundusze i płacić haracz, niezależnie od wyników?
    I jaki to ma niby być "aktywny inwestor" w fundusze?
    Przekładający sobie w parasolce? Bo spekulować na tym się nie da.

  • 4. Data: 2019-01-31 16:08:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-30 o 22:45, RobertS pisze:
    > tak się tylko podpytam:
    >
    > czy ktoś z szanownych grupowiczów jest może aktywnym inwestorem
    > inwestującym m.in. w fundusze inwestycyjne?

    Obecnie już nie. Swojego czasu sporo wtopiłem dzięki Xelionowi.

  • 5. Data: 2019-02-01 07:40:14
    Od: j...@j...org

    On Thursday, January 31, 2019 at 6:33:22 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > I jaki to ma niby być "aktywny inwestor" w fundusze?
    > Przekładający sobie w parasolce? Bo spekulować na tym się nie da.

    No, to różnie bywa.

    Ktoś może zarabiać w USD czy EUR, i nie chce rozmieniać na PLN - w Aliorze można
    nabyć fundusze za waluty obce.

    Komuś może nie chcieć się bawić samemu "w akcje", więc kupuje fundusze raz na
    rok-dwa, po jakichś znacznych spadkach.

  • 6. Data: 2019-02-01 22:38:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-01-31 o 10:01, Oli pisze:

    > Jestem. A co chcesz wiedzieć?.
    > Od ok sierpnia 2018 to prawie wszystkie fundusze maja spadki. Wyjątkiem
    > są obligacje korporacyjne, które nieco odbiły.

    co do akcyjnych to masz rację, 2018 r. (prawie cały) nie był zbyt dobry
    (delikatnie pisząc)

    ale na złocie i na Turcji dało się (ostatnio) całkiem przyzwoicie zarobić

    ale do meritum:
    jest na rynku firma pośrednicząca (nie podaję nazwy, nie chcę być
    posądzonym o reklamowanie czegokolwiek, jak ktoś chce nazwę to podam na
    priva), w której każdy inwestor (nawet jak 100 zł zainwestuje) ma prawo
    wziąć udział w webinarze, na którym doradca inwestycyjny (taki z
    licencją) omawia aktualną sytuację, podaje prognozy i (najważniejsze)
    można mu on-line zadawać pytania, zawsze mam kilka przygotowanych, ale
    przydałoby się więcej dyskutantów, może ktoś chciałby się przyłączyć?

    ps
    tak wiem, że na lokacie w GNB lub IB można dostać ~3,5% bez żadnego
    (niby) ryzyka, ale to nie jest inwestowanie, interesują mnie sporo
    wyższe stopy zwrotu (biorę pod uwagę, że wiąże to się z ryzykiem)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2019-02-01 22:39:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > I jaki to ma niby być "aktywny inwestor" w fundusze?
    > Przekładający sobie w parasolce? Bo spekulować na tym się nie da.

    nie każdy musi być fanem TFI, ja akurat jestem i dlatego szukam
    podobnych osób

    wybaczysz mi, że nie tylko poluję na najlepsze depo na rynku?

    nikogo i do niczego nie mam zamiaru przekonywać, po co to wszystko
    napisałem wcześniej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2019-02-01 22:41:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-02-01 o 07:40, j...@j...org pisze:

> [...]
    nabyć fundusze za waluty obce.

    > Komuś może nie chcieć się bawić samemu "w akcje", więc kupuje fundusze raz na

    właśnie na takiej zasadzie zainwestowałem w "Turcję", jak przestali
    pokazywać Erdogana w TV to stwierdziłem, że jest to właśniwy moment
    chociaż wcześniej ww. spadły o kilkadziesiąt procent

    na Turcję postawiłem niewielką część aktywów, bo widzę że ryzyko jest
    ogromne, ale póki co prognozy mnie nie zawiodły

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2019-02-01 22:42:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-01-31 o 16:08, Poldek pisze:

    > Obecnie już nie. Swojego czasu sporo wtopiłem dzięki Xelionowi.

    Xelion to firma związana z PeKaO SA, dobrze kojarzę?

    Pioniera Ci sprzedali?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2019-02-01 22:52:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2019 22:38:04 +0100, RobertS napisał(a):

    > co do akcyjnych to masz rację, 2018 r. (prawie cały) nie był zbyt dobry
    > (delikatnie pisząc)

    Fajnie to wyglada w mbanku.
    Zakladka Inwestycje i mFundusze Dobrze Lokujace.
    Stopy zwrotu:
    0.68%
    -5.41%
    -11.60%

    Reklama :-)

> [...]
    > (niby) ryzyka, ale to nie jest inwestowanie, interesują mnie sporo
    > wyższe stopy zwrotu (biorę pod uwagę, że wiąże to się z ryzykiem)

    Bylo kupic obligacje w/w jak jeszcze byly tanie.

    Ba, nadal mozesz kupic i zarobic ... jak splacą :-)

    J.