  • 11. Data: 2019-02-01 23:16:09
    Temat: Re: inwestycje w fundusze?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale mi chodzi o tą "akywność".
    Czy prowizje nie zjedzą zysków?
    Czyli jak częste zmiany portfela uważasz za "aktywne"?

  • 12. Data: 2019-02-02 02:24:27
    Od: j...@j...org

    On Saturday, February 2, 2019 at 6:52:30 AM UTC+9, J.F. wrote:

    > Fajnie to wyglada w mbanku.
    > Zakladka Inwestycje i mFundusze Dobrze Lokujace.
    > Stopy zwrotu:
    > 0.68%
    > -5.41%
    > -11.60%
    >
    > Reklama :-)

    > Bylo kupic obligacje w/w jak jeszcze byly tanie.

    Trzeba było kupić obligacje GetBack :P

  • 13. Data: 2019-02-02 10:09:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-02-01 o 22:52, J.F. pisze:

    > Fajnie to wyglada w mbanku.
    > Zakladka Inwestycje i mFundusze Dobrze Lokujace.
    > Stopy zwrotu:
    > 0.68%
    > -5.41%
    > -11.60%
    >
    > Reklama :-)

    z tego co kojarzę to mBank dogadał się ze Skarbcem i oferuje w SFI, ale
    takie coś tylko dla leniwych

    > Bylo kupic obligacje w/w jak jeszcze byly tanie.
    >
    > Ba, nadal mozesz kupic i zarobic ... jak splacą :-)
    >
    > J.

    miałem obligi, inwestycja zakończona (4 lata) i zysk był naprawdę godny,
    teraz interesuje mnie coś bardziej dynamicznego

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2019-02-02 10:12:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ale mi chodzi o tą "akywność".
    > Czy prowizje nie zjedzą zysków?
    > Czyli jak częste zmiany portfela uważasz za "aktywne"?

    ale przecież od nabycia/zbycia nie ma prowizji (to nie akcje na GPW)
    więc można nawet i co tydzień zmieniać, ale jaki to miałoby sens?

    w trakcie konwersji kasa przecież nie pracuje

    sprawdzam co się dzieje tak 1-2x w miesiącu i jeżeli inwestycja wygląda
    obiecująco (nie musi być od razu zysk, liczą się perspektywy) to nie ruszam

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2019-02-02 13:31:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To gdzie masz takie dobre warunki (bezprowizyjność)?
    I ile trwa konwersja?

  • 16. Data: 2019-02-03 14:33:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To gdzie masz takie dobre warunki (bezprowizyjność)?
    > I ile trwa konwersja?

    ad. 1
    jak ktoś chce spróbować z funduszami (czasem nawet 50 zł wystarczy) to
    ja korzystam ze starfunds.pl (oczywiście opcji jest więcej m.in. SFI,
    kupfundusz itp...), żeby nie było że ktoś sobie krzywdę inwestowaniem
    zrobi to MUSI zacząć od ankiety inwestycyjnej;
    na podstawie wyniku ww. pojawia się propozycja portfela (ale można być
    mądrzejszym i ułożyć włąsny), jeżeli z ankiety wyjdzie, że klient nie
    akceptuje strat to żadne fundusze inwestujące w akcje NIE zostaną
    zaproponowane!

    na części funduszy jest opłata za nabycie, ale pomogę uzyskać zwolnienie
    z ww. (w zamian prośba moja prywatna o aktywny udział w cyklicznych
    webinarach)

    ad. 2
    konwersja pomiędzy funduszami zajmuje zwykle ok. 2 dni roboczych,
    podobnie umorzenie jednostek

    jeżeli ktoś nie wie jak to działa to sugeruję spróbować na sobie,
    wpłacić minimalną kwotę (50-100 zł), skonwertować na inny fundusz,
    umorzyć...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2019-02-03 17:09:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Feb 2019 10:09:12 +0100, RobertS napisał(a):

    > z tego co kojarzę to mBank dogadał się ze Skarbcem i oferuje w SFI, ale
    > takie coś tylko dla leniwych

    Jest tam wiecej funduszy, ale te trzy sa na poczatku i z duzymi
    obrazkami. Tak zachecaja klienta :-)

    > miałem obligi, inwestycja zakończona (4 lata) i zysk był naprawdę godny,
    > teraz interesuje mnie coś bardziej dynamicznego

    Byly bardzo dynamiczne przez ostatnie 3 miesiace.

    J.

  • 18. Data: 2019-02-03 21:30:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 17:09, J.F. pisze:

    > Byly bardzo dynamiczne przez ostatnie 3 miesiace.
    >
    > J.

    ktoś, kiedyś śpiewał, że trzeba wiedzieć kiedy ze sceny
    zejść...niepokonanym, to się w inwestycjach często sprawdza

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2019-02-03 21:59:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2019 21:30:53 +0100, RobertS napisał(a):

    > ktoś, kiedyś śpiewał, że trzeba wiedzieć kiedy ze sceny
    > zejść...niepokonanym, to się w inwestycjach często sprawdza

    Ale zobacz jak odzyskuja wartosc, np
    https://gpwcatalyst.pl/o-instrumentach-instrument?na
    zwa=GNB0220

    I teraz pytanie - kto sie mial wycofac, ten sie wycofal, a frajerzy
    kupuja, czy na odwrot - jacys panikarze spanikowali niepotrzebnie :-)

    W kazdym badz razie byla szansa zarobienia ~80% w trzy miesiace.
    Tylko obrot byl malutki, wiekszosc raczej cierpliwie trzyma.

    J.

  • 20. Data: 2019-02-04 17:07:14
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 21:59, J.F. pisze:

    > W kazdym badz razie byla szansa zarobienia ~80% w trzy miesiace.
    > Tylko obrot byl malutki, wiekszosc raczej cierpliwie trzyma.
    >
    > J.

    80% w 3 miesiące? to "lepsze" niż forex, czy to nadal inwestycja czy już
    spekulacja poza tym na mało płynnym rynku

    wolę mieć te 8-10% netto w skali roku bez tego rodzaju stresu

    --
    pozdrawiam
    RobertS