  • 31. Data: 2002-01-09 15:25:54
    Temat: Re: inteligo i zakupy przez inet
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 04:18:06PM +0100, Sark wrote:

    > A czy jest naprawdę taka konieczność aby na
    > slipach pojawiał sie pełny numer karty (VE, VC) a
    > nie może byc tak jak jest na wydrukach z
    > bankomatów - numer częściowo wykropkowany. /

    Wydaje mi sie ze nie jest to konieczne, zlaszcza dla plaskatych
    (przeciez i tak wszystko bylo autoryzowane), ale poniewaz calosc
    transakcji jest rozliczana dwuetapowo (autoryzacja a potem
    rozliczenie) to pos musi trzymac te dane. Czy musi je drukowac - nie
    wiem.

    Jest jeszcze jedna sprawa - czasem mozesz zarzadac kopi slipa (z
    banku), jak potem bank ma udowodnic ze to twoj slip jesli zgadzaja sie
    tylko ostatnie cyferki?

    Ze dla wypuklych musza byc drukowane to jasne.

    --

    --w

  • 32. Data: 2002-01-09 18:46:06
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@k...wp.pl>
    napisał w wiadomości

    > Jak nie można? W czasie rzeczywistym można.

    Przelewy mBank->Inteligo i odwrotnie przecież idą
    elixirem przez KIR ?

    Sark

  • 33. Data: 2002-01-09 18:46:30
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm ... to nie lepszy juz byłby sam mBank ze swoja
    > ekartą ?
    > Proces przelewania z mbanku do inteligo troche
    > trwa a i rozładować tego kontna nie można tak
    > szybko jak w ekarcie

    ok - ale zauwaz ze eKarta na wejsciu kosztuje 20 - a mozna miec Inteligo za
    friko i jak na razie kazda transakcje mi autoryzowalo - zarowno w Polsce jak
    i za granica - a z tego co pisza wszyscy o eKarcie to jakos kiepsko to
    wyglada - np niedawny post MK.

    BTW - bo pokazal sie watek o polskich znakach - ja na przy platnosciach
    zagranicznych zawsze musze wpisac "Jarosław" - bez polskich znakow nie
    przechodzi.

    --
    JaKi

  • 34. Data: 2002-01-09 18:49:21
    Od: "Jaroslaw Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Powiedzmy tak - pierwsze 6 numerkow, zwanych przez zlosliwych BIN (a
    > nie COM ani EXE) dosc precyzyjnie charakteryzuje co to za karta ;-)

    Wojtku czy zbytnio nie wierzysz w wiedze ludzi na temat kart :-) zreszta jak
    ja sam mialbym wybierac numer to predzaj bym polakomil sie na jakas wypukla
    niz na VE Inteligo

    --
    JaKi

  • 35. Data: 2002-01-09 19:22:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On 9 Jan 2002 08:34:15 +0100, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >To, mowiac szczerze, ja nie widze potrzeby posiadania konta w
    >inteligo.

    Bo jej praktycznie nie ma, chyba, że
    -- to konto firmowe.
    -- dużo wybierasz z bankomatów nieeuronetowych
    -- nie chcesz płacić za eKartę mBanku

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 36. Data: 2002-01-09 20:03:29
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Kelner do tego nie jest wymagany. Podczas wysylki taki pos drukuje
    > sobie zestawienie transakcji, ktore potem sklep jako dowod zachowuje
    > sobie. Jaka masz gwarancje ze mlody syn pani ksiegowej nie wpadnie na
    > pomysl aby przepisac co ciekawsze numerki? Kelner czy inny sprzedawca
    > do tego nie jest potrzebny.

    Sekundę. Na wydruku w POS nie jest podawany kod CVV2, a ten jest przecież
    wymagany w przypadku transakcji w internecie. A może nie trzeba? Teraz już
    sam zwątpiłem...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 37. Data: 2002-01-09 20:03:50
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > Oczywiście masz rację. Zrozumiałem, że myślisz (nie mając konta w
    Inteligo),
    > że jeśli przy zakładaniu rachunku tego nie ustawią od razu, to potem już
    po
    > ptakach. Tak na szczęście nie jest, bo też byłbym w kropce (a nawet dwóch,
    > na guziku).

    Jeszcze odnośnie inteligo - szykuje się nowy sposób, rzekomo bezpiecznejszy
    i bardzo konkurencyjny, do płatności w internecie...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 38. Data: 2002-01-09 21:50:47
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 07:49:21PM +0100, Jaroslaw Popiel wrote:

    > Wojtku czy zbytnio nie wierzysz w wiedze ludzi na temat kart :-) zreszta jak
    > ja sam mialbym wybierac numer to predzaj bym polakomil sie na jakas wypukla
    > niz na VE Inteligo

    A skad wiesz z jaka masz do czynienia? Przypomne ze tekst powyzej
    dotyczyl wlasnie faktu przegladania wydrukow zestawien transakcji z
    posa przez osoby nieupowaznione (ja podawalem przyklad syna
    ksiegowej).

    A w czym wypukla jest lepsza od plaskatej? (zeby nie bylo - ja wiem,
    pytanie raczej dotyczy w czym jest lepsza dla takiego misia).

    --

    --w

  • 39. Data: 2002-01-09 21:55:52
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 09:03:29PM +0100, o...@n...pl wrote:

    > Sekundę. Na wydruku w POS nie jest podawany kod CVV2, a ten jest przecież
    > wymagany w przypadku transakcji w internecie. A może nie trzeba? Teraz już
    > sam zwątpiłem...

    Roznie.

    Po pierwsze rozwiazania korzystajace z SETa (w polsce np. ecard) nie
    wymagaly cvv/cvc (zdaje sie ze od poczatku roku powinny, nei
    pamietam). Rozwiazania pozostale - powinny (np. polcard).

    Po drugie kwestia tego czy podajesz dla danej karty cvc/cvv a czy jest
    on sprawdzany to zupelnie inna bajka. Kwestia reagowania na podany kod
    zalezy od banku/organizacji obslugujacej karte. Np. moj citek nie
    sprawdzal tego.

    No, i teraz mozesz sam sobie odpowiedziec ;-(

    --

    --w

  • 40. Data: 2002-01-09 21:56:58
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 09, 2002 at 09:03:50PM +0100, o...@n...pl wrote:

    > Jeszcze odnośnie inteligo - szykuje się nowy sposób, rzekomo bezpiecznejszy
    > i bardzo konkurencyjny, do płatności w internecie...

    A dlaczego inteligo?

    Bo akurat prawda jest ze sie szykuje, ale w zaden sposob nie wynika to
    z faktu ze inteligo jest na swiecie ;-)

    --

    --w