  • 1. Data: 2002-01-07 13:02:42
    Temat: inteligo i zakupy przez inet
    Od: "Marcin Niewiadomski" <k...@e...com.pl>

    Witam. Oto fragment FAQ inteligo:

    27. Czy kartą Inteligo Visa Electron mogę płacić w Internecie?

    Kartą Visa Electron Inteligo można dokonywać zakupów w Internecie.
    Korzystanie z tej opcji jest możliwe na tych samych zasadach, jak w
    przypadku płacenia kartami typu "Visa Classic". Przy dokonywaniu transakcji
    należy podać pełny numer karty (16 cyfr), datę ważności karty oraz imię i
    nazwisko jej posiadacza.

    Czyli jezeli ktos zna moje dane i podpatrzy numer mojej karty (to ten numer
    nadrukowany z tyłu?) to moze sobie robic zakupy przez inet ? czy istnieja
    jakies zabezpieczenia.

    pozdr. Marcin

  • 2. Data: 2002-01-07 13:07:44
    Temat: Re: inteligo i zakupy przez inet
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Niewiadomski"
    <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli jezeli ktos zna moje dane i podpatrzy
    numer mojej karty (to ten numer
    > nadrukowany z tyłu?) to moze sobie robic zakupy
    przez inet ? czy istnieja
    > jakies zabezpieczenia.

    Było o tym na pbb. Może. Zwiekszenie
    bezpieczeństwa polegało na założeniu dodatkowego
    konta (w Inteligo) ktore zasilasz tuż przed
    zamiarem dokonania zakupu w internecie (nie
    przechowujesz tam żadnej niepotrzebnej gotówki)

    Sark

  • 3. Data: 2002-01-07 13:17:28
    Od: "Marcin Niewiadomski" <k...@e...com.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> wrote in message

    > Było o tym na pbb.
    znalazlem ale wytworzyla sie dyskusja OT i w sumie nic nie wyczytalem :(
    > Może. Zwiekszenie
    > bezpieczeństwa polegało na założeniu dodatkowego
    > konta (w Inteligo) ktore zasilasz tuż przed
    > zamiarem dokonania zakupu w internecie

    tak robie ;-)

    > (nie przechowujesz tam żadnej niepotrzebnej gotówki)

    ale nie zmienia to faktu ze nie jest to w zaden sposob zabezpieczone, w
    inteligo nie wyczytalem nic o kodach CVC (cokolwiek to jest, ale obilo mi
    sie o uszy)

    Marcin

  • 4. Data: 2002-01-07 13:45:37
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

    > ale nie zmienia to faktu ze nie jest to w zaden sposob zabezpieczone, w
    > inteligo nie wyczytalem nic o kodach CVC (cokolwiek to jest, ale obilo mi
    > sie o uszy)

    Ostatnie trzy cyfry na odwrocie karty VE Inteligo to właśnie kod CVV2.
    Inną sprawą jest konieczność (a raczej w dużej częsci jej brak) jego
    podawania na stronach sklepów lub też sprawdzanie przez sprzedawcę (czy
    raczej akłajera?) jego poprawności. Ktoś tu kiedyś pisał, że Visa Int. nie
    nakłada takiego obowiązku i to się miało zmienić, ale nie wiem jak jest
    obecnie.

    Rafał

  • 5. Data: 2002-01-07 13:53:30
    Od: "Marcin Niewiadomski" <k...@e...com.pl>

    "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > nakłada takiego obowiązku i to się miało zmienić, ale nie wiem jak jest

    Czyli w tej chwili VE Inteligo jest tak samo traktowana przez eSklepy jak
    Visa Classic ? i tak samo bezpieczna (a raczej niebezpieczna) ?

    Marcin

  • 6. Data: 2002-01-07 14:01:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jan 07, 2002 at 02:53:30PM +0100, Marcin Niewiadomski wrote:

    > Czyli w tej chwili VE Inteligo jest tak samo traktowana przez eSklepy jak
    > Visa Classic ? i tak samo bezpieczna (a raczej niebezpieczna) ?

    Nie ma pojecia 'jak visa clasic', jest pojecie 'karta do transakcji
    motoio'.

    A jesli chodzi o jej bezpieczenstwo - czy zastanawiales sie ze numer
    karty duzo czesciej zostaje u sprzedawcy w momencie placenia karta niz
    w przypadku sklepu internetowego?

    Moim skromnym zdaniem karta inteligo pod tym wlasnie wzgledem nie jest
    bezpieczna - owszem, mozna sobie wyrobic druga do transakcji
    internetowych, ale to numer tej podstawowej, pierwszej, bedzie krazyl
    po biurkach w jakis sklepach, przepisywany do roznych systemow
    kasowych etc. I co z tego ze ta druga, ta do transakcji jest
    bezpieczna, skoro a) na niej kasy nie bedziesz trzymal i b) i tak
    pojawia sie tylko w zaszyfrowanym laczu do aklajera (ew. do sklepu
    poza polska).

    No, ale poglady mozna miec rozne.

    --

    --w

  • 7. Data: 2002-01-07 14:03:46
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

    > Czyli w tej chwili VE Inteligo jest tak samo traktowana przez eSklepy jak
    > Visa Classic ? i tak samo bezpieczna (a raczej niebezpieczna) ?

    Teoretycznie tak, w praktyce nie wszędzie da się nią zapłacić.

    Rafał

  • 8. Data: 2002-01-07 14:03:47
    Od: "dbert" <d...@w...pl>

    > Czyli w tej chwili VE Inteligo jest tak samo traktowana przez eSklepy jak

    jeszcze mi jej nikt nie odrzucił

    > Visa Classic ? i tak samo bezpieczna (a raczej niebezpieczna) ?

    jest bezpieczniejsza niż Visa Classic bo można trzymać kase na innym
    rachunku i przelewać tylko na moment zakupów

  • 9. Data: 2002-01-07 14:09:37
    Od: "Marcin Niewiadomski" <k...@e...com.pl>

    "dbert" <d...@w...pl> wrote in message

    > jeszcze mi jej nikt nie odrzucił

    > jest bezpieczniejsza niż Visa Classic bo można trzymać kase na innym
    > rachunku i przelewać tylko na moment zakupów

    dzieki wszystkim za odpowiedz :)

    pozdr. Marcin

  • 10. Data: 2002-01-07 21:08:48
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > Czyli w tej chwili VE Inteligo jest tak samo traktowana przez
    > eSklepy jak Visa Classic ? i tak samo bezpieczna (a raczej
    > niebezpieczna) ?

    Sensowny sposób używania konta w inteligo to:
    a) zakładasz dodatkowy rachunek (nic to nie kosztuje) i nie bierzesz
    do niego karty
    b) na tym właśnie rachunku trzymasz pieniądze, na niego przyjmujesz
    pensję i inne wpływy etc
    c) na rachunku głównym (spiętym z kartą) trzymasz parę złotych (no,
    częściej paręset) a więcej wpłacasz tam tylko na krótko przed
    większymi zakupami czy wypłatami

    Zabezpiecza to zarówno przed transakcjami w internecie jak i przed
    fizyczną utratą karty w wyniku kradzieży czy zgubienia.