  • 11. Data: 2014-02-06 21:09:18
    Temat: Re: [info] Przeliczniki czyli w poszukiwaniu nowych liderów
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    news:lcl432$kj0$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 30.01.2014 18:13, xbartx pisze:

    Transakcje wykonane kartą MC Polbank z dnia 05.02.2014, w CZK (Pec pod
    Snezkou i Sneżka) rozliczyły mi się 06.02.2014 po kursie 0,1533 CZK/PLN
    czyli 0,78% wyżej niż kurs średni NBP z obu dni.
    IMO bdb wynik.

    Wypłata w bankomacie kartą MC USD Alior Kantor jeszcze się nie rozliczyła.
    BTW trzeba uważać klikając bo bankomat automagicznie przeliczył mi 500 CZK
    na PLN (wyszło mu ponad 83 PLN) i zaproponował domyślnie obciążenie w PLN!!!
    Na szczęscie można się było nie zgodzić i obciążyć kartę bez przeliczania...
    ufff...

    Sławek

  • 12. Data: 2014-02-07 20:07:12
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Slavekk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > PLN!!!
    > Na szczęscie można się było nie zgodzić i obciążyć kartę bez

    Wypłata w bankomacie się rozliczyła dzisiaj tj. 07.02.2014r.
    Kurs wynikowy wyszedł 1 CZK = 0,1513 PLN
    IMO rewelacyjnie - poniżej kursu _średniego_ w NBP
    Dolary kupowane po 3,0865 PLN - dzisja mogłbym nawet kupić o grosik
    taniej...;)

    Sławek

  • 13. Data: 2014-02-08 10:43:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 07.02.2014 20:07, Slavekk pisze:

> [...]
    > IMO rewelacyjnie - poniżej kursu _średniego_ w NBP
    > Dolary kupowane po 3,0865 PLN - dzisja mogłbym nawet kupić o grosik

    No jak już wspomniałem i pokazałem karta USD z kantoru Alior idealnie
    nadaje się do płatności w walutach innych niż PLN i do tego jedna
    wypłata z bankomatu gratis na cały świecie.
    Co do przeliczenia w czeskich bankomatach to pamiętam, że rok temu
    bankomat chciał mi przeliczyć korony na PLN po kursie VISA/MC i bez
    dodatkowych prowizji, niestety nie pamiętam co to był za bankomat.
    Ostatnio będąc na wyspach kanaryjskich kolegi karta z Mulitbanku też
    czasami miała propozycję przeliczenia i też szło to po kursie VISA/MC,
    bo sprawdziliśmy.

    Xenocide

  • 14. Data: 2014-02-08 23:23:41
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

> [...]
    > Ostatnio będąc na wyspach kanaryjskich kolegi karta z Mulitbanku też
    > czasami miała propozycję przeliczenia i też szło to po kursie VISA/MC, bo

    To miło że proponują przeliczanie po dobrym kursie.
    Ale (chyba?) nasz bank to oleje i policzy jako wypłatę w kraju "oryginału"
    czyli przeliczy na powrót na walutę kraju operacji a potem standardowo na
    PLN inkasując wszystkie możliwe prowizje po drodze
    Nie mówiąc o tym co to znaczy dla karty Alior kantor USD...;)

    Slawek

  • 15. Data: 2014-02-08 23:46:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-02-08 23:23, Slavekk pisze:

> [...]
    > standardowo na PLN inkasując wszystkie możliwe prowizje po drodze
    > Nie mówiąc o tym co to znaczy dla karty Alior kantor USD...;)

    Raczej przyjdzie w PLN. Wygląda na DCC, ale kursy jakieś takie za dobre
    jak na DCC :)

    --
    Pete

  • 16. Data: 2014-02-09 10:41:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 08.02.2014 23:23, Slavekk pisze:

> [...]
    > standardowo na PLN inkasując wszystkie możliwe prowizje po drodze
    > Nie mówiąc o tym co to znaczy dla karty Alior kantor USD...;)

    Niestety nie sprawdzałem ale przy następnej wizycie w CZK spróbuję
    sprawdzić. Przy płatności to była prosta sprawa, bo dostajesz kwitek że
    kosztowało tyle PLN, więc nie może być już innego rozliczenia. Czy z
    bankomatem jest podobnie to ciężko mi powiedzieć.

    Xenocide