  • 11. Data: 2003-08-19 15:44:20
    Temat: Re: grace period w mBanu i Multibanku-pułapki
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    david wrote:

    > dzieje się tak dlatego że dzień wcześniej jest dniem wolnym od pracy
    > (bo niedziela, podobnie jak i sobota) a więc jako dzień wcześniejszy
    > czyli dzień 23 GP podawany jest najbliższy wolny (ale wstecz) dzień
    > roboczy. dokładnie poczytaj sobie tutaj
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html#IX
    > pkt. 5

    Drogi davidzie - otóż wbrew temu co sugerujesz znam mechanizm, który
    sprawia, że na moim wyciągu pojawił dzień 29.08. Tyle tylko, że ten
    mechanizm zmusza mnie co miesiąc do porównania wyciągu z kalendarzem -
    proste "dodanie dnia" nie daje pożądanego efektu, bo muszę sprawdzić czy
    data podana na wyciągu to jest piątek (a więc ostatni dzień roboczy), czy
    też może nie (czyli plus 1 dzień). A ja jestem leniwa - i jak już zapłaciłam
    za kartę, to spodziewałabym się, że na wyciągu podana zostanie data spłaty
    wynikająca z umowy - czyli 24 dzień GP.

    > a gdzie o czymś takim przeczytałaś ??? bo w regulaminie stoi że 24
    > dniowy GP liczy się od dnia podsumowania który to użytkownik sobie
    > sam wybiera

    Umiesz czytać? Przecież napisałam, że inkryminowany zapis znajduje się na
    www mbanku. Wiem, że przy reklamacji powołanie się na to nic by pewnie nie
    dało, ale dlaczego na oficjalnej stronie banku są informacje wprowadzające w
    błąd klienta? A oto cytat:

    "Okres bez oprocentowania (grace-operiod) to klucz do optymalnego
    wykorzystania karty kredytowej. Ponieważ okres ten wynosi 24 dni od momentu
    podsumowania wydatków (sporządzenia i wysłania wyciągu), a wydatki sumuje
    się w okresach miesięcznych (30 dniowych) to Twój kredyt może być
    nieoprocentowany nawet przez 54 dni! W mBanku możesz sam wybrać dzień
    sporządzenia wyciągu - z dziesięciu różnych dni miesiąca. Zapytaj o to
    operatora mLinii i dobierz optymalnie dzień sporządzenia wyciągu - a w
    konsekwencji datę spłaty."

    Owszem - ja sobie wybrałam na dzień sporządzania wyciągu 8 dzień miesiąca,
    tyle tylko że obecny wyciąg został sporządzony 11.08, a dzień 08.08 nie był
    dniem wolnym od pracy. Czyli mbank olewa moją dyspozycję co do dnia
    sporządzania wyciągów, a jednocześnie umieszcza zapis "okres ten wynosi 24
    dni od momentu podsumowania wydatków (sporządzenia i wysłania wyciągu)," Mój
    wyciąg został sporządzony 11 a wysłany 13.

    > no jeżeli nie potrafisz do daty widniejącej na wyciągu dodać 1 dnia i
    > musisz używać kalkulatora to się nie dziwię...

    Daruj sobie złośliwości - lepiej napisz dlaczego co miesiąc mam sprawdzać
    czy data spłaty z wyciągu to 21 czy też może 23 dzień GP oraz sprawdzać
    rozłożenie weekendów w całym roku? Bo bank nie może po prostu podać 24 dnia
    cyklu jako daty spłaty?

    > ustaw sobie spłatę automatyczną na 100% i nie masz się czym martwić -
    > sami zadbają by nastąpiła spłata w terminie (25 dnia GP zaraz po
    > północy)

    Tak zrobiłam, ale w poprzednim miesiącu potraktowałam dokument bankowy
    (wyciąg) poważnie i spłaciłam nie obliczając dokładnie dni. Efekt? Spłaciłam
    kartę przed terminem.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 12. Data: 2003-08-19 15:45:25
    Od: "david" <d...@p...fm>

    lece do pracy bo mam na 18 a jest za 14 min., po 7 rano odpowiem :)))

  • 13. Data: 2003-08-19 19:46:58
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > ustaw sobie spłatę automatyczną na 100% i nie masz się czym martwić - sami
    > zadbają by nastąpiła spłata w terminie (25 dnia GP zaraz po północy)

    witam

    mozna prosic o podpowiedz jak sie ustawia splate automatyczna w mBanku?

    i przy okazji - czy to mozliwe ze transakcja bezgotowkowa za 80zl
    zaplacona Visa Credit mBanku nie widnieje ani w blokadach ani
    w operacjach biezacych? czy jeszcze sie pojawi?

    Marcin

  • 14. Data: 2003-08-19 19:50:58
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Marcin Jackowski wrote:

    > mozna prosic o podpowiedz jak sie ustawia splate automatyczna w
    > mBanku?

    Tylko przez mlinię, niestety.

    > i przy okazji - czy to mozliwe ze transakcja bezgotowkowa za 80zl
    > zaplacona Visa Credit mBanku nie widnieje ani w blokadach ani
    > w operacjach biezacych? czy jeszcze sie pojawi?

    Jak najbardziej możliwe i oczywiście, że się pojawi.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 15. Data: 2003-08-19 19:51:37
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Marcin Jackowski" <m...@p...pl> wrote in message

    > mozna prosic o podpowiedz jak sie ustawia splate automatyczna w mBanku?

    tylko mLinka

    > i przy okazji - czy to mozliwe ze transakcja bezgotowkowa za 80zl
    > zaplacona Visa Credit mBanku nie widnieje ani w blokadach ani
    > w operacjach biezacych? czy jeszcze sie pojawi?

    na pewno się pojawi - niektóre pojawiają się po kilku dniach - nawet w
    blokadach

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 16. Data: 2003-08-19 20:59:20
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    a tak przy okazji - jak w mbanku wyglada oprocentowanie kwoty nisplaconej ?
    Dokladnie chodzi mi o sytuacje, ze wlasciciel karty splaca kwote minimalna,
    ale nie splaca 100% zadluzenia
    czy wowczas mbank liczy odsetki za termin:

    1. od daty powstania zadluzenia
    2. od terminu platnosci

    Z gory dzieki

  • 17. Data: 2003-08-19 21:13:23
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sporządzenia wyciągu - z dziesięciu różnych dni miesiąca. Zapytaj o to
    > operatora mLinii i dobierz optymalnie dzień sporządzenia wyciągu - a w

    Nie wdawałem się w szczegółową analizę jednodniowych niuansów :), ale mam
    wrażenie, że istotny w tej historii może być stały 30-dniowy okres
    miesięczny, gdy tymczasem miesiące itd...
    Mogę się oczywiście mylić.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 18. Data: 2003-08-19 21:22:11
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Krab wrote:
> [...]
    > splaca kwote minimalna, ale nie splaca 100% zadluzenia
    > czy wowczas mbank liczy odsetki za termin:

    To pierwsze. I chyba wszystkie KK tak mają.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 19. Data: 2003-08-19 21:26:47
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > Nie wdawałem się w szczegółową analizę jednodniowych niuansów :),

    :-))) Może i niuanse, ale najbardziej wkurza mnie to, że dostaję papier z
    banku i jeszcze dodatkowo muszę sprawdzać kiedy wypada termin płatności. Po
    jaką cholerę to robią? Twierdzą, że to dla "dobra klienta", ale ja uważam,
    że terminu płatności najlepiej będę pilnować sama - zwłaszcza, że "troska"
    banku powoduje skrócenie mimowolne GP jak ktos się temu nie przyjrzy i nie
    policzy dni, a spłaci kartę w dniu podanym przez bank.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 20. Data: 2003-08-19 21:40:33
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał:

    >Może i niuanse, ale najbardziej wkurza mnie to, że dostaję papier z
    > banku i jeszcze dodatkowo muszę sprawdzać kiedy wypada termin płatności.

    .... a więc ustaw automatyczna spłatę.