  • 1. Data: 2003-08-19 14:09:43
    Temat: grace period w mBanu i Multibanku - jak to jest ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    dostałem dzisiaj dwa wyciągi
    z multibanku i mBanku

    data zamknięcia cyklu to 11 i wyciąg jest za okres do 11 sierpnia

    obydwie karty są do spłacenia do 3 września

    z WWW wynika, że multibank ma 53 dni, a mBank ma 54 dni GP

    czy ktoś potrafi to wyjaśnić logicznie ?

    moim zdaniem od 11 sierpnia od godziny 24:00 do 3 września do godziny 0:00
    jest 23 dni , a w mBanku powinno być 24

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-08-19 14:45:33
    Temat: Re: grace period w mBanu i Multibanku-pułapki
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    plusz wrote:
> [...]
    >
    > moim zdaniem od 11 sierpnia od godziny 24:00 do 3 września do godziny
    > 0:00 jest 23 dni , a w mBanku powinno być 24

    I mbank i Multibank przyznaje, że data spłaty na wyciągu jest o dzień
    wcześniejsza niż prawdziwa data spłaty. Ale to i tak się nie zgadza, nie
    zgadza się również z tym co deklarują (mbank) na swojej stronie www. W moim
    przypadku jest tak: datę zamknięcia cyklu mam 08.08, na wyciągu podana data
    spłaty jest 29.08, czyli licząc GP od 09.08 wychodzi 21 dni. Prawdziwa data
    spłaty (24 dzień) jest 01.09. Ale to jeszcze nie koniec :-))) Na www mbanku
    jest napisane, że 24 dni GP liczy się od (uwaga!) - momentu s p o r z ą d z
    e n i a wyciągu. O ile w poprzednim miesiącu było to ok. - tzn. wyciąg był
    sporządzony 9 dnia miesiąca, o tyle w tym miesiącu mój wyciąg został
    sporządzony 11.08. Powołując się na to teoretycznie GP wydłuża się do 03.09
    (napisali na www, że mam liczyć od dnia sporządzenia, to liczę). Nie
    wystarczy obejrzeć wyciąg - trzeba jeszcze co miesiąc liczyć z kalendarzem w
    ręku o ile dni tym razem próbują Cie oszukać (zwłaszcza tych co spłacają
    ręcznie w dniu podanym na wyciągu!). Do tego należy uwzględniać soboty i
    niedziele, bo w regulaminie jest, że jak 54 dzień upływa w te dni, to można
    spłacić w poniedziałek. Jak tak dalej pójdzie, to zmienię KK, bo zaczyna
    mnie to wkurzać, zwłaszcza że mbank twierdzi, że to wszystko "dla dobra
    klienta - co by w odsetki i kary nie popadł". LOL .

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-08-19 15:16:22
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bhtd9g$2b1$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

> [...]
    > pójdzie, to zmienię KK, bo zaczyna mnie to wkurzać, zwłaszcza że
    > mbank twierdzi, że to wszystko "dla dobra klienta - co by w odsetki i

    O ile dobrze rozumiem, to niektore z "nieregularnosci", delikatnie mówiąc,
    przesuwają sugerowaną datę spłaty na wcześniejszą w porównaniu do
    faktycznej, natomiast inne (numer z 3 września) przesuwają ją na datę
    późniejszą.
    O ile w tym pierwszym przypadku w najgorszym wypadku klient spłaci trochę za
    wcześnie, to w tym drugim grozi mu brak spłaty w terminie i należne odsetki
    oraz kary.

    Dobrze rozumiem?

    PS. Po lekturze powyższego zaczynam być wdzięczny mBankowi, że odmówił mi
    wydania tej karty.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-08-19 15:21:01
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:

> [...]
    > O ile w tym pierwszym przypadku w najgorszym wypadku klient spłaci
    > trochę za wcześnie, to w tym drugim grozi mu brak spłaty w terminie i

    Tak jest. Gdybym chciała postąpić zgodnie z opisem na stronie www mbanku
    naraża mnie to na spłatę po terminie :-(((((

    > PS. Po lekturze powyższego zaczynam być wdzięczny mBankowi, że
    > odmówił mi wydania tej karty.

    Nie dziwię Ci się. Ja potrzymam ją rok, a później zmienię na inną. Wole mieć
    krótszy GP (choć za rok może będzie zupełnie inna sytuacja na rynku) niż co
    miesiąc kombinować, kiedy mam spłacić kartę.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2003-08-19 15:28:41
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    data
    > spłaty jest 29.08, czyli licząc GP od 09.08 wychodzi 21 dni. Prawdziwa

    dzieje się tak dlatego że dzień wcześniej jest dniem wolnym od pracy (bo
    niedziela, podobnie jak i sobota) a więc jako dzień wcześniejszy czyli dzień
    23 GP podawany jest najbliższy wolny (ale wstecz) dzień roboczy. dokładnie
    poczytaj sobie tutaj
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html#IX pkt. 5

    > Ale to jeszcze nie koniec :-))) Na www mbanku
    > jest napisane, że 24 dni GP liczy się od (uwaga!) - momentu s p o r z ą d
    > e n i a wyciągu.

    a gdzie o czymś takim przeczytałaś ??? bo w regulaminie stoi że 24 dniowy GP
    liczy się od dnia podsumowania który to użytkownik sobie sam wybiera

> [...]
    > ręku o ile dni tym razem próbują Cie oszukać (zwłaszcza tych co spłacają

    no jeżeli nie potrafisz do daty widniejącej na wyciągu dodać 1 dnia i musisz
    używać kalkulatora to się nie dziwię...

> [...]
    > mnie to wkurzać, zwłaszcza że mbank twierdzi, że to wszystko "dla dobra
    > klienta - co by w odsetki i kary nie popadł". LOL .

    ustaw sobie spłatę automatyczną na 100% i nie masz się czym martwić - sami
    zadbają by nastąpiła spłata w terminie (25 dnia GP zaraz po północy)

  • 6. Data: 2003-08-19 15:30:15
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bhtfc2$9bk$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > Tak jest.
    Choć raz mi się udało :)

    > Ja potrzymam ją rok, a później zmienię na inną.
    > Wole mieć krótszy GP (choć za rok może będzie zupełnie inna sytuacja
    > na rynku) niż co miesiąc kombinować, kiedy mam spłacić kartę.

    Póki co mam dobre doświadczenia z MC Onet Lukasa. Funkcjonalny podgląd przez
    net, płatności bez problemów (choć jeszcze dużo ich nie wykonałem).

    Wada: konieczne zaswiadczenie o zarobkach, nawet dla klientów Lukasa ze
    stażem.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-08-19 15:31:02
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    za
    > wcześnie, to w tym drugim grozi mu brak spłaty w terminie i należne

    źle rozumiesz poczytaj sobie regulamin KK
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html#IX pkt. 5

    > PS. Po lekturze powyższego zaczynam być wdzięczny mBankowi, że odmówił mi
    > wydania tej karty.

    a mi nie odmówili i teraz mam porządną KK z długim GP i sporym limitem
    kredytowym :)))

    pozdr
    david

  • 8. Data: 2003-08-19 15:36:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bhtftj$hk$...@n...news.tpi.pl,
    david <d...@p...fm>:

    > źle rozumiesz poczytaj sobie regulamin KK
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html#IX
    > pkt. 5

    Przeczytałem, ale przy braku realiów z braku tej KK nie jestem w stanie w
    pełni dokonać oceny. O ile pamiętam jednak posty Glenn, błąd pojawiał się
    także niezależnie od sąsiadujących dni wolnych. mLinia także przyznawała, że
    data jest nieregulaminowa - choć akurat do takiego przyznania należy
    podchodzić z rezerwą, doświadczenie uczy.

    > a mi nie odmówili i teraz mam porządną KK z długim GP i sporym limitem
    > kredytowym :)))

    Musiałeś to napisać? Już tak dobrze psychicznie się poczułem, że nie
    dostałem tej karty. Teraz muszę zrównoważyć:

    Ja mam dwie i nie narzekam :)
    A i GP mam efektywnie dłuższy, bo płacę nimi na przemian.

    :)

    --
    Robert

  • 9. Data: 2003-08-19 15:39:13
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Musiałeś to napisać? Już tak dobrze psychicznie się poczułem, że nie
    > dostałem tej karty. Teraz muszę zrównoważyć:

    sorki :P

  • 10. Data: 2003-08-19 15:41:53
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "david" <d...@p...fm> wrote in message

    > źle rozumiesz poczytaj sobie regulamin KK
    > http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_kre
    dyt_karta.html#IX pkt.
    5

    to może kolega się odniesie do mojego przypadku i otrzymania dwóch wyciągów
    dla kart multibanku i mbanku z datą zamknięcia cyklu 11 sierpnia (i na
    wyciągu widnieją operacje do tego dnia)
    obydwie karty są do spłacenia do 3 września, a teoretycznie mBank ma dłuższy
    GP niż multibank

    oczywiście mam ustawioną automatyczną spłatę 100% w mBanku (dlatego właśnie
    przeniosłem kartę z multi), ale chodzi o zasadę :)