  • 21. Data: 2014-09-05 11:09:51
    Temat: Re: generowanie kodu paskowego na druku przelewu
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Hmm

    W QR masz wszystko na tacy, id jakies, kraj (do ibanu pewnie), iban, kwota w
    groszach, firma, nr faktury, konto kklienta i cos tam i na koncu waluta

    KTR jest na pewno opieranyh na bazie danych.

    4 cyfry liczba kontrola (id?), koncowka konta 8 cyfr (pewnie po tym dociaga
    cale konto), nr faktury, kwota w groszach i to calosc... nie wygenerujesz sobie
    :)

  • 22. Data: 2015-06-03 01:17:50
    Od: l...@g...com

    Dajcie sobie spokój z kodami /MSR/ i /KTR/, te kody są kodami cyfrowymi, a co za tym
    idzie wymagają bazy danych do zinterpretowania ich ciągu liczbowego. Kody zawierają
    często fragmenty numeru konta, trafiłem nawet że sam numer konta, każda firma ma tu
    jednak swoją regułę i trzeba ten kod raczej traktować jak pole "tytuł przelewu"
    Proponuję skorzystać z nowocześniejszego rozwiązania, czyli QR kodów. Tutaj jest
    Generator kodów QR przelewów bankowych i działa doskonale:
    http://generatorkodowkreskowych.pl/qr-code/

  • 23. Data: 2015-06-03 13:27:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >Proponuję skorzystać z nowocześniejszego rozwiązania, czyli QR kodów.
    >Tutaj jest Generator kodów QR przelewów bankowych i działa doskonale:

    Ale co z tymi kodami dalej, bo jak widać obsługuje je tylko kilka
    aplikacji mobilnych ?

    J.

  • 24. Data: 2015-06-04 09:55:25
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    Ciekawostka:
    Format takiego przelewu to pola (w odpowiedniej kolejnosci)
    oddzielone pionowymi kreskami (pipe), np.:

    obrazek:
    http://www.y0.c0.pl/images/857872qr-code_dane.png
    generuje taki tekst kodu:

    A propos kodow kreskowych:
    http://sourceforge.net/projects/zint/
    http://portableapps.com/apps/utilities/zint_barcode_
    studio_portable

  • 25. Data: 2015-06-04 10:51:00
    Od: Przemo <p...@e...pl>

    W dniu 03-06-2015 o 13:27, J.F. pisze:
> [...]
    > aplikacji mobilnych ?
    >
    > J.
    >

    > Ale co z tymi kodami dalej, bo jak widać obsługuje je tylko kilka

    Nie takie znowu kilka, na stronie generatora nie ma wszystkich banków tu
    jest aktualniejsza lista z końca marca 2015r:
    http://www.money.pl/sekcja/aplikacje-mobilne-2015

    Faktycznie, na liście nie ma pewnych kluczowych graczy takich jak
    przykładowo PKO BP ze swoim IKO czy Inteligo, czy ku mojemu zdziwieniu
    Orange Finanse (Orange na swoich fakturach umieszcza jako jedna z
    pierwszych firm w Polsce Qr kody), są jednak inne równie duże banki.

    Lista banków wciąż się powiększa, bardzo często za sprawą naszych
    interwencji, mailowych czy w BOK Banków. Ja nieustannie piszę maile do
    różnych dostawców moich faktur z prośbą o wprowadzenie Qr kodów, niby
    można zdefiniować kontrahenta jako stałego w portfelu odbiorców
    przelewów aplikacji, ale samo wprowadzenie numeru konta, po raz
    pierwszy, także wymaga szczegółowej weryfikacji związanej ze stratą
    czasu. Dodatkowym atutem jest także to, że QR kody od razu definiują
    tytuł przelewu, co jest dużym ułatwieniem (wykorzystuję jako motywator w
    moich mailach) dla wystawców faktur i ich systemów przyporządkowywania
    przelewu do właściwej kategorii.

    P.

  • 26. Data: 2015-06-04 15:50:41
    Od: Przemo <p...@e...pl>

    W dniu 04-06-2015 o 09:55, jakson pisze:
    > Ciekawostka:
    > Format takiego przelewu to pola (w odpowiedniej kolejnosci)
    > oddzielone pionowymi kreskami (pipe), np.:

> [...]

    Cytat:
    "> Format takiego przelewu to pola (w odpowiedniej kolejnosci)
    > oddzielone pionowymi kreskami (pipe)"

    Zgadza się i wydaje się, że ta prostota może powodować powszechność tego
    rozwiązania. Nie wszyscy może wiedzą, ale w kodzie QR można zapisać
    pewną ilość danych, gdyż kod przechowuje informację w postaci bitów
    danych, to że zastosowano format tekstowy, znacznie ułatwia życie
    programistą aplikacji do tych kodów (generatorów i skanerów).

    Zrobiono fajną rzecz standard zunifikowano, spisano specyfikację którą
    zatwierdził Związek Banków Polskich dzięki czemu nie ma problemu
    stosowania różnych standardów przez Banki. Obecnie obowiązuje
    specyfikacja 1.0:
    "Rekomendacja Związku Banków Polskich dotycząca kodu dwuwymiarowego
    (,,2D"), umożliwiającego realizację polecenia przelewu oraz aktywację
    usług bankowych na rynku polskim - wersja 1.0 "
    i to jest sukces, jest standard jest powszechność stosowania.

    Przemo