  • 11. Data: 2014-09-01 13:48:16
    Temat: Re: generowanie kodu paskowego na druku przelewu
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-08-31 o 14:25, mm pisze:
> [...]
    > Szukałem w internecie, wgląda to na to, że niektóre programy księgowe
    > spięte z systemem płatności masowych mogą generować takie faktury od
    > razu z drukiem przelewu bankowego, gdzie jest kod paskowy wraz z
    > indywidualnym numerem rachunku, na który przelewa się środki.
    > Niestety, nie wszyscy wystawcy faktur coś takiego realizują, a wygodnie
    > byłoby sobie samemu coś takiego wygenerować. Pani na poczcie lub w
    > innej żabce też ceni sobie taki system płatności przez skanowanie kodu.
    > Czy jest to możliwe, czy też wymagane są jakieś specjalne dane, do
    > których ma dostęp tylko wystawca faktur?

    A nie jest to standard Code-128?
    Kiedyś widziałem takie fonty do windowsa, że wystarczyło zmienić
    czcionkę tekstu (np w Word) i otrzymywało się jego wersję kreskową. Czy
    to było na pewno Code-128 to nie wiem.

    http://www.generatorkodowkreskowych.pl/code-128/

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-09-01 13:59:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >A nie jest to standard Code-128?
    >Kiedyś widziałem takie fonty do windowsa, że wystarczyło zmienić
    >czcionkę tekstu (np w Word) i otrzymywało się jego wersję kreskową.
    >Czy to było na pewno Code-128 to nie wiem.

    Kod moze byc standardowy, ale trzeba wiedziec co trzeba zakodowac.

    Ba - czytniki czesto wielosystemowe, wiec mozliwe ze jak zakodujesz
    innym kodem, to i tak system to lyknie i nikt sie nawet nie zorientuje
    ze inaczej zakodowano ... ale nadal trzeba wiedziec co tam zakodowac.

    A powinnien byc nr konta odbiorcy, moze jego nazwa, tytul przelewu ...

    J.

  • 13. Data: 2014-09-01 15:27:32
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-01 o 13:59, J.F. pisze:

> [...]
    > ze inaczej zakodowano ... ale nadal trzeba wiedziec co tam zakodowac.
    >
    > A powinnien byc nr konta odbiorcy, moze jego nazwa, tytul przelewu ...

    Aż tyle to się nie wciśnie - kod byłby bardzo długi, a kody akceptujące
    litery i inne znaki są dość rozwlekłe.
    Może jakbym miał pod ręką jakieś druki to bym coś mądrzejszego napisał,
    a tak to tylko zgaduję :)
    Jeśli kod nie jest "podpisany" swoim alfanumerycznym odpowiednikiem, to
    można spróbować zajrzeć do niego za pomocą aplikacji typu "barcode
    scanner" i na podstawie wyników wnioskować co jest w nim zawarte.

    Albo można popytać googla i poczytać np
    http://www.goldenline.pl/grupy/Komputery_Internet/ph
    p/generowanie-kodow-kreskowych-na-przelewy-na-poczte
    ,1557438/

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-09-02 05:23:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "oszczedny" ltv5i9$sv0$...@m...internetia.pl...

    > ps. sam kod ktr da sie wygenerowac

    Wygenerowałem kod mozaikowy i wsysałem mu,
    ale niestety 'stukać obrotu' nim nie można,
    co nie oznacza, że nie wygeneruję takiego
    kodu, który pozwoli na 'stukanie obrotu'.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-09-02 11:37:46
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    napisał w wiadomości news:lu3dj9$5mn$1@node2.news.atman.pl...

    > "oszczedny" ltv5i9$sv0$...@m...internetia.pl...

    > Wygenerowałem kod mozaikowy i wsysałem mu,
    > ale niestety 'stukać obrotu' nim nie można,
    > co nie oznacza, że nie wygeneruję takiego
    > kodu, który pozwoli na 'stukanie obrotu'.

    No ... mozesz "stukac obrót" prawie do woli
    - chocby oplacajac rachunki swoim znajomym
    ... i nieznajomym tyż ;)

    :D

  • 16. Data: 2014-09-02 17:27:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" lu435h$q3k$...@n...news.atman.pl

    > No ... mozesz "stukac obrót" prawie do woli
    > - chocby oplacajac rachunki swoim znajomym
    > ... i nieznajomym tyż ;)

    Do tego nie potrzebuje generatora kodu. W epoce
    przedkodowej zapytałem bank, czy mogę podać
    rachunek osoby trzeciej. Odpowiedziano mi, że
    tak. [inna sprawa, że później zwerbowano tę
    osobę i teraz ta osoba wykręca niezłe całkiem
    obroty sklepowe]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2014-09-03 10:50:03
    Od: k...@g...com

    O jakiej aplikacji mowa? Możesz podać linka do tej dyskusji?

  • 18. Data: 2014-09-03 10:57:58
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    napisał w wiadomości news:lu4nkd$fus$2@node2.news.atman.pl...

    > "Waldek" lu435h$q3k$...@n...news.atman.pl

    > Do tego nie potrzebuje generatora kodu.

    Ty wogóle go nie potrzebujesz - LOL
    bo kod cyfrowy zdekodowany z paska
    w tym wypadku musi sie znajdowac w bazie posrednika płatnosci
    gdzie koresponduje z pozostalymi danymi potrzebnymi do realizacji przelewu

    Generować sobie mozesz QR-kody z wlasnymi danymi,
    ale te, - omawiana tu wczesniej apka obecnie zlewa cieplym sikiem :>
    Te np. Bill łyka, za drobną prowizje (po wer. ze to platnosc zgodna z
    regulaminem)
    - ale generalnie mowa byla o pay-u mobile ;)

    Pozdro

  • 19. Data: 2014-09-03 12:23:20
    Od: Raff <r...@f...it>

    Pomijając kwestię apki, mam pytanie generalne o ten system wystawiania
    faktur/druków przelewu. Skoro tyle jest możliwości płacenia rachunków w kasach
    supermarketów, na pocztach są czytniki, to znaczy, że ludzie jednak dalej
    preferują taką formę płatności, to dlaczego tak niewiele podmiotów wystawia
    rachunki z tymi kodami?
    Czy wystawcom faktur dla odbiorców indywidualnych typu telekomy czy gazownia nie
    opłaca się wystawiać faktur z drukami zawierającymi te kody? Ktoś się orientuje
    jaki to koszt? Czy tę bazę numerów identyfikacyjnych prowadzi KIR? Ktoś inny?
    Po mojej analizie faktur z TPSA wydaje się, że poprawna identyfikacja wystawcy
    faktury zależy od pierwszych 5 cyfr kodu. Reszta to kombinacja numeru rachunku
    bankowego i numeru faktury.

  • 20. Data: 2014-09-04 00:31:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" lu6l6v$4rk$...@n...news.atman.pl

    > Generować sobie mozesz QR-kody z wlasnymi danymi,

    Mogę.

    > ale te, - omawiana tu wczesniej apka obecnie zlewa cieplym sikiem :>

    Powiedzmy -- odrzuca. ;) (ale mam tutaj na
    swojej myśli to, co tuż nad sig_naturką)

    > Te np. Bill łyka, za drobną prowizje (po wer. ze to platnosc zgodna z
    regulaminem)

    Ja w ogóle nie potrzebuję obracania stu_kotem. ;)
    Od dawna w Mille czeka na mnie limit -- tym razem
    tylko nieco ponad 23kpln. Sierpień zmarnowałem.

    > - ale generalnie mowa byla o pay-u mobile ;)

    Myślałem, że o foto_kastarzynie Citi.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'