  • 1. Data: 2014-08-31 14:25:18
    Temat: generowanie kodu paskowego na druku przelewu
    Od: mm <m...@n...net>

    Czy ktoś się może orientuje, jak wygenerować kod paskowy na druk przelewu wg
    standardu KTR. Taki jak np. jest na fakturach z Orange. Szukałem w internecie,
    wgląda to na to, że niektóre programy księgowe spięte z systemem płatności
    masowych mogą generować takie faktury od razu z drukiem przelewu bankowego,
    gdzie jest kod paskowy wraz z indywidualnym numerem rachunku, na który przelewa
    się środki.
    Niestety, nie wszyscy wystawcy faktur coś takiego realizują, a wygodnie byłoby
    sobie samemu coś takiego wygenerować. Pani na poczcie lub w innej żabce też
    ceni sobie taki system płatności przez skanowanie kodu.
    Czy jest to możliwe, czy też wymagane są jakieś specjalne dane, do których ma
    dostęp tylko wystawca faktur?

  • 2. Data: 2014-08-31 14:28:40
    Temat: Re: generowanie kodu paskowego na druku przelewu
    Od: "oszczedny" <o...@p...pl>

    z gory powiem, ze zle kombinujesz bracie, bo to co chcesz osiagnac w ten
    sposob nie da sie zrobic... podpowiem, ze musisz byc wpisany do pewnej bazy
    danych, wiec samo wygenerowanie ktr nic ci nie da, bo numer rachunku
    docelowego nie zostanie odnaleziony :)
    pozdrawiam
    oszczedny
    ps. sam kod ktr da sie wygenerowac

  • 3. Data: 2014-08-31 14:37:04
    Od: mm <m...@n...net>

> [...]
    > sposob nie da sie zrobic... podpowiem, ze musisz byc wpisany do pewnej bazy
    > danych, wiec samo wygenerowanie ktr nic ci nie da, bo numer rachunku

    A co to za baza danych i kto ją prowadzi? Jak można wygenerować kod KTR?

  • 4. Data: 2014-08-31 14:41:50
    Od: "oszczedny" <o...@p...pl>

    sa na to generatory. kod ktr to nic ninnego jak ciag znaczkow tzn cyferek i
    literek na dodatek o duzej dowolnosci a sam kod kreskowy o ktory pytasz to
    jest chyba w formacie jakims EAN o ile dobrze pamietam...
    ogolnie to powiem tak - nie draz tematu bo nie warto ;) jak chcesz to
    wykorzystac do celu do jakiego bylo stworzone to bys wiedzial jak to zrobic
    a jak chcesz 'stukac obrot' to nie tedy droga
    pozdrawiam
    oszczedny

  • 5. Data: 2014-08-31 15:50:56
    Od: mm <m...@n...net>

> [...]
    > wykorzystac do celu do jakiego bylo stworzone to bys wiedzial jak to zrobic
    > a jak chcesz 'stukac obrot' to nie tedy droga

    Akurat "stukać obrót" z kodem paskowym na przelewie to nawet nie wiem jak.
    Raczej myślałem, że ułatwię sobie życie płacąc w ten sposb rachunki w kasie w
    sklepie. Ale jak się nie da, to trzeba będzie dalej przelewy ręcznie wklepywać.
    Chciałem też do firmy do faktur coś takiego, bo jednak kilkudziesięciu stałych
    klientów mam, ale jak to jakaś wiedza tajemna, to może lepiej nie zaczynać, bo
    księgowa osiwieje.

  • 6. Data: 2014-08-31 17:30:39
    Od: "oszczedny" <o...@p...pl>

    jakos smiem watpic w to co piszesz bo dziwnie zbiega sie to ze zmianami w
    pewnej aplikacji, ktora korzysta z tych kodow i o ktorej chwile wczesniej
    toczyla sie dyskusja w innym watku a twoja prosba pojawila sie tuz po tym
    jak podane zostalo jakich kodow uzywa 'to cos', no ale jesli jest jednak
    inaczej i to co piszesz to prawda to polecam sie udac do oddzialu twojego
    banku - tam wytlumacza i sie dowiesz co i jak ale nadal twierdze, ze
    powinienes jeszcze raz przeczytac co wczesniej napisalem i odpuscic temat...
    pozdrawiam
    oszczedny

  • 7. Data: 2014-08-31 18:07:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 15:50:56 +0200, mm napisał(a):
> [...]
    > sklepie. Ale jak się nie da, to trzeba będzie dalej przelewy ręcznie wklepywać.

    Chcesz wklepac dane przelewu do programu, ktory wygeneruje kod,
    wydrukowac i zaplacic w sklepie ? Gdzie tu zysk ?

    > Chciałem też do firmy do faktur coś takiego, bo jednak kilkudziesięciu stałych
    > klientów mam, ale jak to jakaś wiedza tajemna, to może lepiej nie zaczynać, bo
    > księgowa osiwieje.

    Firma raczej do sklepu nie poleci zaplacic faktury :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-08-31 19:32:55
    Od: mm <m...@n...net>

    > Chcesz wklepac dane przelewu do programu, ktory wygeneruje kod,
    > wydrukowac i zaplacic w sklepie ? Gdzie tu zysk ?

    A kto mówi o zysku? Wygoda przy kasie - krótszy czas operacji.

    A kto mówi, że moi klienci to firmy?

  • 9. Data: 2014-08-31 20:38:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mm" ltv98a$1fv0$...@a...netfront.net

    : Raczej myślałem, że ułatwię sobie życie
    : płacąc w ten sposb rachunki w kasie

    Takie rachunki łatwiej opłacać przelewem z karty
    kredytowej Citi. Czy już wiesz, jak 'stukać obrót'?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-09-01 01:09:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Aug 2014 19:32:55 +0200, mm napisał(a):

    > A kto mówi o zysku? Wygoda przy kasie - krótszy czas operacji.

    Ale strata w domu, wiec zaden zysk. Dla sklepu jedynie lepiej :-)

    J.